Stibo Complete kjøper GigantPrint

GigantPrint i Norrköping i Sverige er kjøpt opp av danskeide Stibo Complete. GigantPrint er markedsleder i Sverige innenfor utvikling og produksjon av grafisk materiale til å fremme salg i butikker og til events – såkalte “point of sales” løsninger til kunder i Skandinavia.

Søren Henriksen, direktør i Stibo Complete

– Vi kjøper GigantPrint fordi det er snakk om en spennende virksomhet med stort potensial for utvikling, forklarer Søren Henriksen, direktør i Stibo Complete. – Kjøpet av GigantPrint er en markering av et viktig strategisk skritt i utvidelsen av forretningsområdet vårt. Vi utvider vår grafiske virksomhet fra primært å ha vært en stor industriell spiller til å bli et grafisk supermarked. Med dette oppfyller vi kundenes behov for “one stop” shopping, mener Henriksen. – GigantPrint har 75 ansatte, en omsetning på 140 millioner svenske kroner og har stor kunnskap innenfor dette forretningsområdet. Alle de ansatte er lidenskapelig opptatt av arbeidet med å utvikle sterke og effektive løsninger for kundene. Derfor er det helt naturlig at ledelsen og samtlige ansatte fortsetter uforandret under oss som ny eier. Kjøpet er en styrking av vår posisjon i Sverige, der vi for to år siden kjøpte Sörmlands Grafiska. GigantPrint passer perfekt inn i vekstplanene våre, sier Henriksen.

– Vi kunne ikke ha ønsket oss en sterkere fremtidig eier enn Stibo-konsernet, som har vært i trykkeribransjen i 200 år og har stått i spissen for en konsolidering av bransjen, sier Esa Mäntynen fra GigantPrint. – Det er snakk om en svært god match, da våre forretningsområder og kunder supplerer hverandre på aller beste måte. Med Stibo Complete som eier blir våre ekspansjonsplaner i Skandinavia fremskyndet. Markedet for point of sales-løsninger er stort og voksende, og vi vil arbeide målrettet for å opprettholde vår lederposisjon gjennom løpende investeringer i konkurransedyktige setups, samt oppkjøp når det dukker opp interessante muligheter, avslutter Mäntynen.

– Vi har vært i trykkeribransjen i over 200 år, og der vil vi også være de neste 200 årene, sier Søren Henriksen. – Derfor deltar vi aktivt i konsolideringen i den grafiske bransjen, som lider under overkapasitet og tøff priskonkurransen. Kundene ønsker å kjøpe hele løsninger, ikke bare trykksaker, og her passer GigantPrint perfekt inn. Med kjøpet av GigantPrint styrker vi oss for fremtiden, og vi bygger oppunder vårt forretningsmessige fundament så vi også videre skal ha de nødvendige musklene til å spille en viktig rolle i konsolideringen av en bransje i kraftig endring, avslutter Søren Henriksen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Rekordresultat for Signcom

Foran 2019-utgaven av Sign & Print Scandinavia var forventningene høye. De besøkende ble møtt av et sterkt Signcom med ny glød og energi, stemningen var på topp og ble ytterligere forsterket av muligheten til å vinne en helt ny Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75! Allerede dag to ante man at de var på vei mot et rekordsalg og dag tre var det et faktum.

Publisert av: 

Flere detaljer om Canons nye Océ Arizona 1300-serie

På Sign&Print Scandinavia lanserte Canon en ny Océ Arizona 1300-serie med planskrivere til produksjon av mellomstore volumer med skilt og displaygrafikk. Med den nye serien kan kundene øke produksjonseffektiviteten og imøtekomme markedsetterspørselen etter større applikasjonsvariasjon, hevdes det fra Canon i et presseskriv.

Publisert av: 

Selger for 300 millioner i året – men har ingen egne direktekunder

I fjor endret det svenske firmaet Kuvertteamet navn til Addbrand, et navn som passer i alle nordiske land. Rett før jul kjøpte Addbrand også danske A-mail. I løpet av 2019 skal Lyche Konvolutt etter planen endre navn til Addbrand Norge og utvide varesortimentet. Vi tok en rundtur hos Addbrands hovedkvarter i Bankeryd for å se på hva de kan tilby. 

Publisert av: