Nye muligheter innen etikettmarkedet

Etikettdag hos Konica Minolta

Torsdag 7. juni gjennomførte Konica Minolta et kundeseminer med fokus på nye muligheter i etikettmarkedet. Dette er et relativt nytt satsingsområde for selskapet og første gang Konica Minolta Norge arrangerer et kundearrangement med dette temaet.

Digital etikettproduksjon, – et vekstområde
Midlertidig strømbrudd og hetebølge i Oslo stoppet ikke deltakere fra å komme på Konica Minoltas etikettseminar i Nydalen en varm sommerdag i juni. Digitaltrykk som produksjonsform av etiketter er fremdeles i en tidlig fase i Norge, hvor tradisjonelt flexotrykk fremdeles er dominerende. De fremmøtte fikk høre Michael Bach Nielsen fra Medit Consult presentere hvilke muligheter som ligger i etikkmarkedet for tradisjonelle trykkerier. Hvorfor etikett kan være mer interessant enn tradisjonell trykksakproduksjon? Hvilke kunde- og produkttyper finnes innen etikett? Hva påvirker etterspørselen?

Hva kreves det av kompetanse internt? Dette var noen av spørsmålene som ble forsøkt besvart. Bach Nilsen mener blant annet at langsiktige kontrakter og gode marginer på produksjon bør lokke tradisjonelle trykkerier til etikettmarkedet.

En annen foredragsholder, Morten Toksværd fra Grafisk Maskinfabrikk, fokuserte på viktigheten med etterbehandling i etikettproduksjon. Han presenterte funksjonelle og gode løsninger for utstansing, lakk, foliering og andre spesialeffekter som er nødvendig for oppnå et profesjonelt sluttresultat.

Ny etikettprinter fra Konica Minolta
På seminaret fikk deltakerne informasjon om Konica Minoltas nyeste etikettprinter; AccurioLabel 190. Salgssjef for produksjonsprint, Roger Wiig i Konica Minolta, mener selskapet kan hjelpe kunder inn i nye markeder med sin nye etikettprinter. – Med over 25 installasjoner i Europa så langt i 2018, viser dette at vi har truffet mellomvolum-segmentet for etikettprint med denne modellen svært godt, sa Wiig.

AccurioLabel 190 vil bli vist på Sign, Print & Pack i september.

Du kan også lese mer om etikettprint-maskinen her.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Ricoh og Watkiss byr på ny inline etterbehandler

Engelske Watkiss har lagd en online sadelstifter med trekantkutting til Ricohs flaggskip ProC 9210. I tre år har Watkiss arbeidet med utviklingen av denne maskinen, som er lagd for å holde til minst to generasjoner laserprintere. Så når printeren skal skiftes ut om fire-fem år kan man kople den nye printeren til Watkiss sadelstifteren. Ricoh […]

Publisert av: 

Canon lanserer ny utgave av tredje generasjon imageRUNNER ADVANCE-plattformen

Canon presenterer i dag en ny utgave av sin imageRUNNER ADVANCE-plattform, denne skal ha oppgradert sikkerhet og brukervennlighet. Tredje utgave av tredjegenerasjonen består av hele 26 produkter fordelt på syv serier, og gir full standardisering og et intuitivt grensesnitt på tvers av alle enheter. Den nye utgaven bygger videre på tidligere versjoner og gir partnerne enkel installasjon, sentralisert administrasjon og sikkerhet fra første sekund, hevder Canon i et presseskriv.

Publisert av: 

Integrert ferdiggjøring og automatisering i fokus i Luzern

Fallende opplag og tendensen til stadig mer individualisering stiller nye krav til trykke- og etterbehandlingsprosessene. Det er i dag kun mulig å oppnå en lønnsom produksjon av helt små opplag ved hjelp af høyt integrerte og automatiserte workflows, som overflødiggjør manuell håndtering.

Publisert av: 

Rekordresultat for Signcom

Foran 2019-utgaven av Sign & Print Scandinavia var forventningene høye. De besøkende ble møtt av et sterkt Signcom med ny glød og energi, stemningen var på topp og ble ytterligere forsterket av muligheten til å vinne en helt ny Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75! Allerede dag to ante man at de var på vei mot et rekordsalg og dag tre var det et faktum.

Publisert av: 

Flere detaljer om Canons nye Océ Arizona 1300-serie

På Sign&Print Scandinavia lanserte Canon en ny Océ Arizona 1300-serie med planskrivere til produksjon av mellomstore volumer med skilt og displaygrafikk. Med den nye serien kan kundene øke produksjonseffektiviteten og imøtekomme markedsetterspørselen etter større applikasjonsvariasjon, hevdes det fra Canon i et presseskriv.

Publisert av: