Flisa Trykkeri månedens NHO-bedrift på Innlandet

PUBLISERT: 25 juni 2018
OPPDATERT: 21 mars
Faksimile fra oppslaget i iSolør om utmerkelsen

NHO Innlandet kårer hver måned en av sine 2062 medlemsbedrifter til månedens bedrift. I juni er Flisa Trykkeri i Solør valgt ut som månedens bedrift.

Linn Alicia Slora Kristiansen, kommunikasjonsrådgiver i NHO Innlandet. Foto:Moment Studio.

– Når vi velger månedens bedrift forsøker vi å ha en spredning i geografi, bransje og størrelse, sier kommunikasjonsrådgiver Linn Alicia Slora Kristiansen i NHO Innlandet. – Vi er opptatt av å ha lønnsomme vekstkraftige bedrifter. Det er gledelig å se at Flisa Trykkeri har favnet om ny teknologi på en utmerket måte. Dette har gitt grunnlag for at bedriften har hatt en rivende utvikling der omsetningen har økt betraktelig, avslutter Kristiansen.

Flisa ligger i Norges største potetdistrikt og kan ikke sies å være en urban plass. Eller, «itte akkurat urbant», som slagordet til Flisa Trykkeri lyder. Og det ser ut til å virke. Kundene kommer i dag helt fra Oslo. – Vi gir kunden en uhøytidelig opplevelse, litt humor og grunn til å smile, sier trykkeriets daglige leder, Per-Otto Sletten til e-avisen iSolør. Vi er uhøytidelige og har valgt å profilere oss med utgangspunkt i den plassen vi kommer fra, forklarer Per Otto. De sender jevnlig ut nyhetsbrev med tilbud og kampanjer på e-post, nettopp med slagordet «itte akkurat urbant».

Nå har trykkeriet som ett av de første i Norge kjøpt inn en 3d-printer. Det var en investering på rundt millionen. «Dermed kan vi nå fremover printe ut modeller av hus og andre ting for å vise produkter i et tidlig stadie. Vår printer «trykker» i CMYK og materialet er en gipsblanding. Vi ser dette som en spennende satsning og tror dette vil gi mange nye muligheter», heter det i et nyhetsbrev fra trykkeriet.

Flisa Trykkeri har også nylig investert i en ny HP Indigo: «HP Indigo er etter vår mening den mest fullkomne maskinen for digitale printløsninger hvis man måler etter kvalitet og produktivitet. Vi gleder oss til å få satt den inn så fort de nye lokalene for maskinen er klargjort,» heter det i en uttalelse fra trykkeriet.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01