Flisa Trykkeri månedens NHO-bedrift på Innlandet

PUBLISERT: 25 juni 2018
OPPDATERT: 21 mars
Faksimile fra oppslaget i iSolør om utmerkelsen

NHO Innlandet kårer hver måned en av sine 2062 medlemsbedrifter til månedens bedrift. I juni er Flisa Trykkeri i Solør valgt ut som månedens bedrift.

Linn Alicia Slora Kristiansen, kommunikasjonsrådgiver i NHO Innlandet. Foto:Moment Studio.

– Når vi velger månedens bedrift forsøker vi å ha en spredning i geografi, bransje og størrelse, sier kommunikasjonsrådgiver Linn Alicia Slora Kristiansen i NHO Innlandet. – Vi er opptatt av å ha lønnsomme vekstkraftige bedrifter. Det er gledelig å se at Flisa Trykkeri har favnet om ny teknologi på en utmerket måte. Dette har gitt grunnlag for at bedriften har hatt en rivende utvikling der omsetningen har økt betraktelig, avslutter Kristiansen.

Flisa ligger i Norges største potetdistrikt og kan ikke sies å være en urban plass. Eller, «itte akkurat urbant», som slagordet til Flisa Trykkeri lyder. Og det ser ut til å virke. Kundene kommer i dag helt fra Oslo. – Vi gir kunden en uhøytidelig opplevelse, litt humor og grunn til å smile, sier trykkeriets daglige leder, Per-Otto Sletten til e-avisen iSolør. Vi er uhøytidelige og har valgt å profilere oss med utgangspunkt i den plassen vi kommer fra, forklarer Per Otto. De sender jevnlig ut nyhetsbrev med tilbud og kampanjer på e-post, nettopp med slagordet «itte akkurat urbant».

Nå har trykkeriet som ett av de første i Norge kjøpt inn en 3d-printer. Det var en investering på rundt millionen. «Dermed kan vi nå fremover printe ut modeller av hus og andre ting for å vise produkter i et tidlig stadie. Vår printer «trykker» i CMYK og materialet er en gipsblanding. Vi ser dette som en spennende satsning og tror dette vil gi mange nye muligheter», heter det i et nyhetsbrev fra trykkeriet.

Flisa Trykkeri har også nylig investert i en ny HP Indigo: «HP Indigo er etter vår mening den mest fullkomne maskinen for digitale printløsninger hvis man måler etter kvalitet og produktivitet. Vi gleder oss til å få satt den inn så fort de nye lokalene for maskinen er klargjort,» heter det i en uttalelse fra trykkeriet.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324