07 Media kåret til vinner i HP Inkspiration Awards 2018

HP Inkspiration Awards er en internasjonal konkurranse i regi av HP og Dscoop (Digital Solutions Cooperative) som bedømmer trykte produkter. 07 Media har her vunnet kategorien «Brosjyrer/flyers og kataloger» for region Nord-Europa. Anerkjennelsen er gitt i konkurranse med andre trykkerier i 11 land i Nord-Europa – fra Benelux, Norden og Baltikum.

Ryan Adams med sin personaliserte Osloguide.

Produktet som er bedømt er oppdraget som ble levert til Øyafestivalen i fjor i samarbeid med designbyråene Anorak og Feed. I forbindelse med festivalen fikk ti av de internasjonale artistene utdelt hver sin unike og personlige guide med tips til hva de burde oppleve i Oslo. Tipsene kom fra den norske fansen, og ble overrakt artistene personlig da de ankom festivalen.

Juryens vurdering av produktet:
«The way it’s designed, produced and finalized is on a very high level of quality. The main purpose: giving something back to the artist from its fans is a very nice ideology. The usage of social media, creating engagement with the audience to the artist through print is nice and unique. It emphasizes the story with its technique.»

– Resultatet av denne produksjonen representerer for meg først og fremst kraften i et tett og godt samarbeid mellom likeverdige parter, sier konsernsjef Kjetil Amundsen i 07 Media. – Sammen med reklamebyrået Anorak og designbyret Feed kom vi tidlig på banen og fikk mulighet til å bidra med våre faglige og kreative perspektiv – og dette har gitt resultater. Denne jobben vant to gull, ett sølv og en bronse i Gullblyanten 2017, vant gull i kategorien pakningsdesign i Visueltkonkurransen – Norges største konkurranse innen visuell kommunikasjon, og nå sist gull i HP Inkspiration award. – Om jeg er stolt? Ja, det er helt åpenbart. Fantastisk moro å skape kommunikasjon som virkelig treffer, sier Amundsen.

Det var artistenes egne fans som kom med tipsene til hva artistene burde få med seg fra Oslooppholdet.

Her er takketalen som ble benyttet under prisutdelingen i Wien 14. juni:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Ricoh og Watkiss byr på ny inline etterbehandler

Engelske Watkiss har lagd en online sadelstifter med trekantkutting til Ricohs flaggskip ProC 9210. I tre år har Watkiss arbeidet med utviklingen av denne maskinen, som er lagd for å holde til minst to generasjoner laserprintere. Så når printeren skal skiftes ut om fire-fem år kan man kople den nye printeren til Watkiss sadelstifteren. Ricoh […]

Publisert av: 

Canon lanserer ny utgave av tredje generasjon imageRUNNER ADVANCE-plattformen

Canon presenterer i dag en ny utgave av sin imageRUNNER ADVANCE-plattform, denne skal ha oppgradert sikkerhet og brukervennlighet. Tredje utgave av tredjegenerasjonen består av hele 26 produkter fordelt på syv serier, og gir full standardisering og et intuitivt grensesnitt på tvers av alle enheter. Den nye utgaven bygger videre på tidligere versjoner og gir partnerne enkel installasjon, sentralisert administrasjon og sikkerhet fra første sekund, hevder Canon i et presseskriv.

Publisert av: 

Integrert ferdiggjøring og automatisering i fokus i Luzern

Fallende opplag og tendensen til stadig mer individualisering stiller nye krav til trykke- og etterbehandlingsprosessene. Det er i dag kun mulig å oppnå en lønnsom produksjon av helt små opplag ved hjelp af høyt integrerte og automatiserte workflows, som overflødiggjør manuell håndtering.

Publisert av: 

Rekordresultat for Signcom

Foran 2019-utgaven av Sign & Print Scandinavia var forventningene høye. De besøkende ble møtt av et sterkt Signcom med ny glød og energi, stemningen var på topp og ble ytterligere forsterket av muligheten til å vinne en helt ny Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75! Allerede dag to ante man at de var på vei mot et rekordsalg og dag tre var det et faktum.

Publisert av: 

Flere detaljer om Canons nye Océ Arizona 1300-serie

På Sign&Print Scandinavia lanserte Canon en ny Océ Arizona 1300-serie med planskrivere til produksjon av mellomstore volumer med skilt og displaygrafikk. Med den nye serien kan kundene øke produksjonseffektiviteten og imøtekomme markedsetterspørselen etter større applikasjonsvariasjon, hevdes det fra Canon i et presseskriv.

Publisert av: