Imponerende salgstall fra Canon

PUBLISERT: 29 juni 2018
OPPDATERT: 21 mars

Canon leverte 37 imagePRESS-maskiner og 9 Colorado storformatmaskiner i første halvår.
– Et av tidenes beste halvår for oss, og en sterk tillitserklæring fra markedet, oppsummerer Bjørn Frantsen i Canon.

37 solgte imagePRESS-maskiner
Med 37 solgte Canon imagePRESS-maskiner til norske kunder i årets seks første måneder, med de fleste av dem i andre kvartal, er det høy energi hos Canon og fremtidsoptimisme på vegne av bransjen. Canons imagePRESS-serie har gjennom mange år befestet seg som produksjonsserie nummer en for grafiske kunder og andre kunder som er avhengig av kvalitet, produktivitet og driftssikkerhet. Hos Canon ser de også en trend i at stadig flere trykkerier toner ned offsetproduksjonen til fordel for digitaltrykk.

Bjørn Frantsen i Canon er fornøyd med salgstallene i første halvår av 2018.

– Mange melder at lønnsomheten hentes fra små serier med rask levering. Da er det ikke overraskende at digitaltrykk bygges opp og offset tilsvarende ned, sier Bjørn Frantsen.

Unik storformat selger godt
Storformatprinteren Canon Colorado 1640 har fått mye oppmerksomhet med sin unike UV-Gel teknologi, en teknologi som gir høy kvalitet og ripefasthet, og produserer rull-til-rull med høy produktivitet. I første halvår av 2018 valgte ni nye bedrifter å satse på denne teknologien. – Erfaringen fra pilotkundene var svært gode, med tilbakemeldinger om at det er en teknologi gir skaper konkurransefortrinn i kundenes marked. Nå har vi god tilgang på maskiner for alle som ønsker seg fortrinn innenfor storformat, sier Bjørn Frantsen.

Dedikert Canon-service
I en tid der outsourcing er på dagsorden mange steder, har Canon valgt å håndtere salg, rådgivning og – ikke minst – service fra egne rekker. Bjørn Frantsen kan bekrefte at dette mottas positivt i markedet. – God service gir gjenkjøp, slik har det alltid vært. Vi opplever at kundene våre verdsetter at servicestaben vår er dedikert til Canon. Kundene våre lever av Canons teknologi, det skal gjenspeiles i hele organisasjonen vår, fra salg og rådgivning til service og oppfølging, understreker Bjørn Frantsen.

Les videre

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Kreativ fresing og skjæring i fokus

Kongsberg PCS och MultiCam kjører en favoritt i reprise fra fjorårets Fespa og viser hver sin flaggskipsmodell: skjærebordet C24 og CNC-fresen Apex3R.
Kongsberg 2 w

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag