Skangrafs direktør i rask ekspansjon

Styrken i å være et større foretak var det som lokket Anne-Lise Torp Sells å selge Skangraf til Spandex. Nå er hun direktør for Spandex Schneidler AS.

Spandex er i gang med å danne en stor nordisk organisasjon med både maskinsalg, materialer og service. I Norge kjøpte de først Schneidler og deretter familiebedriften Skangraf. Fra sistnevnte firma har de også hentet Anne-Lise Torp Sells, som har blitt gjort til daglig leder for den norske virksomheten.

– Vi ble sammenslått den 1. mai men skal fortsette å virke som selvstendige enheter, med meg som direktør, forteller Anne-Lise Torp Sells, som på Sign, Print & Pack kommer til å være en av de største utstillerne.
Anne-Lise Torp Sells har vært meget suksessrik med både voksende omsetning og lønnsomhet i familiebedriften. I fjor omsatte de for 57 millioner på seks personer. Likevel kom det som en overraskelse når hun ble spurt om å bli sjef for Skangraf Schneidler AS.

– Jeg går fra en liten familiebedrift til et konsern. Alt er en utfordring. – De sa til meg at det var «Business as usual» som gjaldt. Men det stemmer jo ikke helt, for det er mange rapporter som skal fylles ut og innleveres. Men det er noe jeg har forsøkt tidligere. – Det viktigste er at våre kunder har det bra. Skal de oppleve noen forandring så skal det være at vi kan tilby flere og bedre produkter. Fra Skangrafs side holder vi fast ved vår dybdekunnskap om Orafols produkter, samtidig som vi begynner å tilby Spandexs store utvalg.

Schneidler fortsetter på samme måte å selge Avery – HP – Roland – Image Perfect bl.a. Jeg spør Anne-Lise Torp Sells om hva som fikk henne til å selge en blomstrende butikk.
– Hva det var som lokket? Fremtiden! Alt blir større. Orafol er avhengig av å ha en større partner – og mange andre Spandexforetak i Europa selger også Orafol. Dessuten kommer Spandex også fra å ha vært en familiebedrift, så de forsto hvordan vi tenker.

På Sign, Print & Pack
– På messen visar vi et stort utvalg med HP-maskiner, Fotoba skjæremaskin og Roland storformat. Men også Orafol folier, Oralite, Oratape og Image Perfect, Spandex egne produkter. På foliesiden blir det flere nyheter, blant annet flere nye farger i Oracal 970 helfolieringvinyler, avslutter Anne-Lise Torp Sells.

Skangraf fortsetter å ha Orafol som sitt viktigste produkt. På messen vises nye farger i Oracal 970, som er en serie folier for biler.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Gullrangering til Epson for bærekraft

Epson er tildelt EcoVadis’ gullrangering for bærekraft for andre år på rad, noe som plasserer Epson blant de topp tre prosent beste selskapene. Epson får også “outstanding” i kategoriene miljø og bærekraftige anskaffelser, i tillegg til “excellent achievements” innen arbeidskraft, menneskerettigheter og etikk.

Publisert av: 

Gjennombrudd for PDF til emballasjeproduksjon

Gent Workgroup (GW), den internasjonale organisasjonen for utvikling og formidling av beste praksis innenfor grafisk produksjon, gleder seg over at det arbeidet de startet om “Prosesstrinn til emballasje- og etikettproduksjon”, nå er vedtatt som en internasjonal standard. Den nye ISO-standarden er et viktig skritt mot å standardisere og automatisere produksjonsprosessen for emballasje basert på PDF-filformatet.

Publisert av: