Avery lanserer liner av gjenvunnet PET

PUBLISERT: 30 august 2018
OPPDATERT: 30 august

Avery Dennison blir det første etikettforetaket som introduserer en liner av gjenvunnet (resirkulert) PET for en rekke selvklebende etiketter på det europeiske markedet.

Avery Dennison lanserer en liner av gjenvunnet PET.

En liner er bæreren av etiketten før den applikeres, altså «dekkpapiret» bak etiketten som fjernes før påsetting. Avery Dennison skriver i en pressemelding at de har utviklet et slikt materiale, helt fremstilt av resirkulert PET (rPET), nøye utvalgt fra konsument- og husholdningsavfall. I oktober skal det nye materialet lanseres i Europa til et antall av selskapets selvklebende etikettprodukter.

– Vi er glade over å kunne lansera en rPET-liner i vår produktportefølje. Det blir en liner som ikke bare er lett å gjenvinne, men også som er fremstilt av allerede gjenvunnet materiale, sier Jasper Zonnenberg, global sjef for Avery Dennison films.

Han forteller likevel at tilgangen på egnet rPET for tiden er begrenset, da det samtidig stilles høye krav til kvaliteten av materialet. Det krever dessuten omsorgsfull håndtering i produksjonen.

– I begynnelsen kommer vi til å ha en begrenset leveranse av vår rPET-liner – men vi kommer snart til å kunne oppskalere produksjonen betydelig, og vi sikter mot å få rPEt som alternativ i alle våre film- og pepirkonstruksjoner.

Den nye lineren er et ledd i selskapets åtte utferdigede holdbarhetsmål som strekker seg gjennom hele verdikjeden og har til hensikt å redusere avfallet i virksomheten.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01