Tar i bruk AI for mer personaliserte e-post-kampanjer

PUBLISERT: 30 august 2018
OPPDATERT: 21 mars


Nye funksjoner i løsningen Adobe Campaign gjør det enklere å utnytte data til å levere bedre kundeopplevelser ved hjelp av mer personalisert innhold på tvers av kanaler.

Oppdateringene i Adobe Campaign, som inngår i løsningsporteføljen Adobe Experience Cloud, skal gjøre det enklere å integrere e-post-markedsføringen tettere med annet innhold og andre kanaler for å styrke kunderelasjonen og -tilliten.

Løsningen utnytter nå Adobes AI-teknologi for automatisk å velge det optimale tidspunktet for utsendelse av e-post til den enkelte mottaker innenfor kampanjeperioden. Og utfra data om kundenes responstid og interaksjon sørger den for mer intelligent segmentering og riktig e-postfrekvens for hver kunde.

Adobe Campaign får i tillegg nye analyse- og rapporteringsfunksjoner, og et nytt drag-and-drop-grensesnitt som skal gjøre det enklere å skrive og komponere e-post med attraktive visuelle uttrykk. Det blir også mulig å skape, segmentere og sende ut en rekke lokale språkversjoner av push-meldinger fra en enkelt fil, og å måle kundeengasjementet på bakgrunn av språk.

– Våre undersøkelser bekrefter viktigheten av personalisert markedsføring, og viser at forbrukere er mest frustrert over selskaper som foreslår irrelevante produkter, sender tilbud som utløper og feilstaver navnet deres. Når virksomheter jobber for å levere riktig opplevelse til hver enkelt kunde er det avgjørende å kommunisere med dem på deres betingelser og i deres foretrukne kanaler, sier Kristin Naragon, sjef for Adobe Campaign.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324