Tar i bruk AI for mer personaliserte e-post-kampanjer

PUBLISERT: 30 august 2018
OPPDATERT: 21 mars


Nye funksjoner i løsningen Adobe Campaign gjør det enklere å utnytte data til å levere bedre kundeopplevelser ved hjelp av mer personalisert innhold på tvers av kanaler.

Oppdateringene i Adobe Campaign, som inngår i løsningsporteføljen Adobe Experience Cloud, skal gjøre det enklere å integrere e-post-markedsføringen tettere med annet innhold og andre kanaler for å styrke kunderelasjonen og -tilliten.

Løsningen utnytter nå Adobes AI-teknologi for automatisk å velge det optimale tidspunktet for utsendelse av e-post til den enkelte mottaker innenfor kampanjeperioden. Og utfra data om kundenes responstid og interaksjon sørger den for mer intelligent segmentering og riktig e-postfrekvens for hver kunde.

Adobe Campaign får i tillegg nye analyse- og rapporteringsfunksjoner, og et nytt drag-and-drop-grensesnitt som skal gjøre det enklere å skrive og komponere e-post med attraktive visuelle uttrykk. Det blir også mulig å skape, segmentere og sende ut en rekke lokale språkversjoner av push-meldinger fra en enkelt fil, og å måle kundeengasjementet på bakgrunn av språk.

– Våre undersøkelser bekrefter viktigheten av personalisert markedsføring, og viser at forbrukere er mest frustrert over selskaper som foreslår irrelevante produkter, sender tilbud som utløper og feilstaver navnet deres. Når virksomheter jobber for å levere riktig opplevelse til hver enkelt kunde er det avgjørende å kommunisere med dem på deres betingelser og i deres foretrukne kanaler, sier Kristin Naragon, sjef for Adobe Campaign.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2