Ålgård Offset utvider igjen – og inn på det svenske markedet

Ålgård Offsets adm dir Tom Bjarte Norland og Paul Bjarte Løyning, general manager.

I 2017 investerte Ålgård Offset 110 millioner i Norge. Nå i 2018 investeres det hos Printagon i Sverige 35 millioner i en 32s Lihomann III. Ålgård Offset kjøper seg i denne forbindelse opp til 91% eierandel i Printagon.

Printagon installerer ytterligere en 32s Lithoman

Printagon vil med dette doble sin trykkapasitet og vil da produsere på 2 stk 32s Lithoman. Med totalt 5 rotasjoner og 6 stiftemaskiner vil da
Ålgård Offset og Printagon samlet få den største trykk og stiftekapasiteten i Norge og Sverige.

Printagon regner med å kunne doble sin trykkapasitet når de får inn ytterligere en 32 siders Lithomann III av merket Manroland. Maskinen trykker 15 meter i sekundet og utfører 60 000 rotasjoner i timen.

– Med to like trykkpresser får vi stor fleksibilitet og en effektiv drift.

Tom Bjarte Norland sier at Ålborg Offset og Printagon har den største kapasiteten i Norge og Sverige når det gjelder trykk og ryggstifting. Trykkeriene har til sammen fem trykkpresser og seks ryggstiftemaskiner.

– Til sammen med Ålgård Offsets tre stykk 16 siders trykkpresser kommer vi totalt å dekke inn de fleste produkter, og står dermed godt rustet på det skandinaviske markedet.

Sammen med Gunnarshaug og HBO startet Ålgård Offset i 2017 også arktrykkeriet Kando, som investerte 33 millioner i nytt utstyr bl.a en 8-fargers Komori HUV. Kando ligger i Ålgård offset sine lokaler på Ålgård.

– For 2018 forventer vi oss å ha en total omsetning på 330 millioner kroner i Norge og Sverige, sier Tom Bjarte Norland.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Nytt blad ute

Sign & Print nummer 226 er ute, med Canons Anton Strand som…

Karibu setter nye standarder for rull-til-rull print

Stiefel Digitalprint GmbH i Lenting nær München ble nylig den første kunden som begynte å produsere på en Karibu rull-til-rull printer. Både administrerende direktør og operatør er begeistret for kvaliteten som Karibu leverer på alt materialet: –Det beste jeg noensinne har sett i rull-til-rull-print.

Publisert av: 

web-to-print: Intervju med Fabian Frenzel

Forklaringen på hvorfor WtP er et vellykket konsept, er ikke fordi online trykkerier bruker flest mulig og størst mulige trykkpresser. Disse er lett tilgjengelige i alle deler av verdenen. Den virkelige verdien av WtP er basert på en enkel idé – nemlig en brukervennlig online plattform, som pålitelig oppfyller kundenes krav.

Publisert av: 

Kvesser i alle emballasjesegmenter

Antalis kom inn på Empack-messen og viste den bredden de har i emballasjeløsninger.
– Alt fra standardløsninger, spesielle løsninger til det faktum at du kan gå fra enkle produkter til en helhet med maskiner for automatisk emballasje. Det er det vi prøver å symbolisere her, sier Fredrik Carlsson.

Publisert av: