Canons rapport fra Arena18

I forrige uke hadde vi en rapport fra Canons arrangement Arena18, her er Canons egen oppsummering.

Med totalt rundt 500 mennesker tilstede, ble Arena-18 den suksessen Canon håpet på gjennom to hektiske dager. Deltagerne fra et bredt spekter av bransjer fikk oppleve spennende seminarer og visninger av nyeste teknologi innenfor bilde, video, dokumenthåndtering, print og publisering.

Teknologimesse
Canon er en av få produsenter som dekker hele spekteret av digitale løsninger, fra bilde- og filmopptak, via dokumenthåndtering, sikkerhetsløsninger og ulike arbeidsflytverktøy, til output på ulike typer storformatskrivere, digitaltrykk og kontorløsninger. Når samtlige løsninger og Canons kunnskap samles under samme tak, blir det nærmest som en fullverdig teknologimesse å regne. Næringsliv fra landet kjente sin besøkelsestid og la turen innom arrangementet de to dagene i siste august-uke.

Grafiske løsninger i full produksjon
Bjørn Frantsen, Product Marketing Manager i Canon, oppsummerer Arena-18 på følgende måte: – Selvsagt er det mye planlegging og hardt arbeid både i forkant og under arrangementet, men belønningen kommer i form av fullsatte lokaler med begeistrede kunder fra alle bransjer vi retter oss mot. For de grafiske kundene fikk vi vist ulike applikasjoner og forretningsmuligheter på den kraftigste maskinen i imagePRESS-familien, samt de unike storformatløsningene Océ Arizona og Colorado. For kundene gir det stor verdi å oppleve løsningene i full drift, med sluttresultater på ulike materialer. Det har allerede resultert i flere ordrer og mange spennende kundeprosjekter å følge opp fremover, forteller Bjørn Frantsen.

Image Factory på Holmlia
Canon ferdigstilte Image Factory til Arena-18, et imponerende produksjonsområde i tilknytning til hovedkontoret på Holmlia. Dette ”produksjonssenteret” vil være operativt videre, slik at trykkerier og andre med behov for grafiske produksjonsløsninger, kan få vist aktuelle løsninger på ett sted. – Tilbakemeldingene fra kundene er at dette er bransjens største og mest profesjonelle showroom, med produksjonsløsninger i full drift og samtidig god inspirasjon til å finne nye forretningsområder, legger Bjørn Frantsen til.

Seminarer og fotoutstilling
Fra grafisk bransje var det mange som fulgte de to foredragene av Matthew Parker, om salg av grafiske tjenester via sosiale medier. Foredragslisten var for øvrig imponerende, med navn som Petter Schjerven, Shazhad Rana, Espen Andersen og Takin Kroop. I tillegg stilte reportasjefotograf Johnny Haglund ut fotografier under temaet ”Jordens treller”, i sin utstilling om mennesker i arbeid fra noen av verdens mest avsidesliggende steder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: