Klare for DM-vekst med nye Canon-maskiner

PUBLISERT: 8 oktober 2018
OPPDATERT: 8 oktober
Klare for DM-vekst. Med to identiske Canon imagePRESS-maskiner satser Artisti på vekst i DM-markedet.

Fra Artisti Campaign produseres og sendes det ut rundt 2,5 millioner konvolutter med trykt DM hver måned. Etter sommerens investeringer fra Canon står de enda sterkere rustet i konkurransen om DM-oppdragene.

Trykt DM står sterkt
Daglig leder Per Magne Grøsle i Grimstad-bedriften forteller at trykt DM fremdeles er et klart førstevalg for markedsføring av humanitære organisasjoner, da med utstrakt bruk av variable data og gjerne i kombinasjon med digital markedsføring.

– Vi har allerede printere for de største opplagene, til disse trenger vi fortrykt formular. Nå har vi investert i to kraftige imagePRESS-maskiner fra Canon. De kommer i tillegg til eksisterende produksjonskapasitet, slik at vi nå kan øke volumene betydelig. Høy produksjonskapasitet, driftssikkerhet og fleksibilitet i papirvalg var viktige kriterier ved valg av løsning, i tillegg setter vi pris på at Canon er representert lokalt. Vi har lang erfaring i å bruke variable data og andre virkemidler for å øke responsgraden på kampanjene, sier Per Magne Grøsle.

Valgte imagePRESS fra Canon
I produksjonen hos Artisti Campaign finner vi nå to nye Canon imagePRESS C10000VP, to identisk konfigurerte fullfargemaskiner, hver med kapasitet på opptil 6000 fargesider i timen. Bedriften har fra tidligere egen pakke- og ferdiggjøringsavdeling, som vil håndtere ferdiggjøring, konvoluttering og pakking av materiellet fra de nye digitaltrykkmaskinene. Hver måned sendes det altså ut rundt 2,5 millioner konvolutter fra bedriften, på vegne av store organisasjoner. I tillegg til produksjon av DM-kampanjer, leverer Artisti Campaign driftstjenester for ulike lotterier, blant annet for Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL), samt levering av nettbutikker og drift av disse med kundeservice, logistikktjenester og godkjent regnskap av revisor for store og små organisasjoner. Med utvidet trykkapasitet ser Per Magne Grøsle lyst på fremtiden for bedriften med rundt 50 årsverk.

– Vi har store forventninger til de to Canon-maskinene, og kjenner oss sikre på at de vil tilføre oss bedre kapasitet, bedre inntjening og samtidig gi merverdi for kundene våre, sier en optimistisk Artisti-sjef i Grimstad.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324