Klare for DM-vekst med nye Canon-maskiner

PUBLISERT: 8 oktober 2018
OPPDATERT: 8 oktober
Klare for DM-vekst. Med to identiske Canon imagePRESS-maskiner satser Artisti på vekst i DM-markedet.

Fra Artisti Campaign produseres og sendes det ut rundt 2,5 millioner konvolutter med trykt DM hver måned. Etter sommerens investeringer fra Canon står de enda sterkere rustet i konkurransen om DM-oppdragene.

Trykt DM står sterkt
Daglig leder Per Magne Grøsle i Grimstad-bedriften forteller at trykt DM fremdeles er et klart førstevalg for markedsføring av humanitære organisasjoner, da med utstrakt bruk av variable data og gjerne i kombinasjon med digital markedsføring.

– Vi har allerede printere for de største opplagene, til disse trenger vi fortrykt formular. Nå har vi investert i to kraftige imagePRESS-maskiner fra Canon. De kommer i tillegg til eksisterende produksjonskapasitet, slik at vi nå kan øke volumene betydelig. Høy produksjonskapasitet, driftssikkerhet og fleksibilitet i papirvalg var viktige kriterier ved valg av løsning, i tillegg setter vi pris på at Canon er representert lokalt. Vi har lang erfaring i å bruke variable data og andre virkemidler for å øke responsgraden på kampanjene, sier Per Magne Grøsle.

Valgte imagePRESS fra Canon
I produksjonen hos Artisti Campaign finner vi nå to nye Canon imagePRESS C10000VP, to identisk konfigurerte fullfargemaskiner, hver med kapasitet på opptil 6000 fargesider i timen. Bedriften har fra tidligere egen pakke- og ferdiggjøringsavdeling, som vil håndtere ferdiggjøring, konvoluttering og pakking av materiellet fra de nye digitaltrykkmaskinene. Hver måned sendes det altså ut rundt 2,5 millioner konvolutter fra bedriften, på vegne av store organisasjoner. I tillegg til produksjon av DM-kampanjer, leverer Artisti Campaign driftstjenester for ulike lotterier, blant annet for Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL), samt levering av nettbutikker og drift av disse med kundeservice, logistikktjenester og godkjent regnskap av revisor for store og små organisasjoner. Med utvidet trykkapasitet ser Per Magne Grøsle lyst på fremtiden for bedriften med rundt 50 årsverk.

– Vi har store forventninger til de to Canon-maskinene, og kjenner oss sikre på at de vil tilføre oss bedre kapasitet, bedre inntjening og samtidig gi merverdi for kundene våre, sier en optimistisk Artisti-sjef i Grimstad.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01