Klare for DM-vekst med nye Canon-maskiner

PUBLISERT: 8 oktober 2018
OPPDATERT: 8 oktober
Klare for DM-vekst. Med to identiske Canon imagePRESS-maskiner satser Artisti på vekst i DM-markedet.

Fra Artisti Campaign produseres og sendes det ut rundt 2,5 millioner konvolutter med trykt DM hver måned. Etter sommerens investeringer fra Canon står de enda sterkere rustet i konkurransen om DM-oppdragene.

Trykt DM står sterkt
Daglig leder Per Magne Grøsle i Grimstad-bedriften forteller at trykt DM fremdeles er et klart førstevalg for markedsføring av humanitære organisasjoner, da med utstrakt bruk av variable data og gjerne i kombinasjon med digital markedsføring.

– Vi har allerede printere for de største opplagene, til disse trenger vi fortrykt formular. Nå har vi investert i to kraftige imagePRESS-maskiner fra Canon. De kommer i tillegg til eksisterende produksjonskapasitet, slik at vi nå kan øke volumene betydelig. Høy produksjonskapasitet, driftssikkerhet og fleksibilitet i papirvalg var viktige kriterier ved valg av løsning, i tillegg setter vi pris på at Canon er representert lokalt. Vi har lang erfaring i å bruke variable data og andre virkemidler for å øke responsgraden på kampanjene, sier Per Magne Grøsle.

Valgte imagePRESS fra Canon
I produksjonen hos Artisti Campaign finner vi nå to nye Canon imagePRESS C10000VP, to identisk konfigurerte fullfargemaskiner, hver med kapasitet på opptil 6000 fargesider i timen. Bedriften har fra tidligere egen pakke- og ferdiggjøringsavdeling, som vil håndtere ferdiggjøring, konvoluttering og pakking av materiellet fra de nye digitaltrykkmaskinene. Hver måned sendes det altså ut rundt 2,5 millioner konvolutter fra bedriften, på vegne av store organisasjoner. I tillegg til produksjon av DM-kampanjer, leverer Artisti Campaign driftstjenester for ulike lotterier, blant annet for Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL), samt levering av nettbutikker og drift av disse med kundeservice, logistikktjenester og godkjent regnskap av revisor for store og små organisasjoner. Med utvidet trykkapasitet ser Per Magne Grøsle lyst på fremtiden for bedriften med rundt 50 årsverk.

– Vi har store forventninger til de to Canon-maskinene, og kjenner oss sikre på at de vil tilføre oss bedre kapasitet, bedre inntjening og samtidig gi merverdi for kundene våre, sier en optimistisk Artisti-sjef i Grimstad.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Canon stiller ut de siste storformatnyhetene

Canon viser frem det nyeste i storformat på FESPA Global Print Expo, 6.–9. mai i Berlin, Tyskland.
fespa-2025_web-page_coloradom_arizona_flow_neon_env1_2023_hr-3x2_6d346bbefd7445b3b7c32e8e381567ab

Ny beskyttelsesfilm for frontruter: "Utrolig stort marked"

Hexis bestselgende lakkbeskyttelsesfilm Bodyfence kommer med en ny film for å beskytte frontruter.
fukt_9373

Summa demonstrerer den nye V-serien og DTF-kutter

For snart tre år siden kjøpte Summa den italienske skjærebordprodusenten Valiani. Nå slippes den første fellesløsningen, V-serien.
Summa-V-w-1024x683

Et bredt repertoar tiltrakk seg nye kunder

Med sin deltakelse på Sign, Print & Promotion ønsket Ricoh å vise at de er mer enn arkmatede digitalpresser. Det lyktes de godt med.
Ricoh 1