
Fra Artisti Campaign produseres og sendes det ut rundt 2,5 millioner konvolutter med trykt DM hver måned. Etter sommerens investeringer fra Canon står de enda sterkere rustet i konkurransen om DM-oppdragene.
Trykt DM står sterkt
Daglig leder Per Magne Grøsle i Grimstad-bedriften forteller at trykt DM fremdeles er et klart førstevalg for markedsføring av humanitære organisasjoner, da med utstrakt bruk av variable data og gjerne i kombinasjon med digital markedsføring.
– Vi har allerede printere for de største opplagene, til disse trenger vi fortrykt formular. Nå har vi investert i to kraftige imagePRESS-maskiner fra Canon. De kommer i tillegg til eksisterende produksjonskapasitet, slik at vi nå kan øke volumene betydelig. Høy produksjonskapasitet, driftssikkerhet og fleksibilitet i papirvalg var viktige kriterier ved valg av løsning, i tillegg setter vi pris på at Canon er representert lokalt. Vi har lang erfaring i å bruke variable data og andre virkemidler for å øke responsgraden på kampanjene, sier Per Magne Grøsle.
Valgte imagePRESS fra Canon
I produksjonen hos Artisti Campaign finner vi nå to nye Canon imagePRESS C10000VP, to identisk konfigurerte fullfargemaskiner, hver med kapasitet på opptil 6000 fargesider i timen. Bedriften har fra tidligere egen pakke- og ferdiggjøringsavdeling, som vil håndtere ferdiggjøring, konvoluttering og pakking av materiellet fra de nye digitaltrykkmaskinene. Hver måned sendes det altså ut rundt 2,5 millioner konvolutter fra bedriften, på vegne av store organisasjoner. I tillegg til produksjon av DM-kampanjer, leverer Artisti Campaign driftstjenester for ulike lotterier, blant annet for Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL), samt levering av nettbutikker og drift av disse med kundeservice, logistikktjenester og godkjent regnskap av revisor for store og små organisasjoner. Med utvidet trykkapasitet ser Per Magne Grøsle lyst på fremtiden for bedriften med rundt 50 årsverk.
– Vi har store forventninger til de to Canon-maskinene, og kjenner oss sikre på at de vil tilføre oss bedre kapasitet, bedre inntjening og samtidig gi merverdi for kundene våre, sier en optimistisk Artisti-sjef i Grimstad.