Carlsbergs grønne etiketter

PUBLISERT: 22 oktober 2018
OPPDATERT: 22 oktober
Carlsberg velger Hubergroups holdbare sortiment med trykkfarger for å trykke øletiketter.

Hubergroups sortimentet med trykkfarger og bestrykninger som ble sluppet i fjor er tilpasset konvensjonelt offsettrykk. Det er blant annet basert på fornybare vegetabilske oljer og er koboltfritt. Det har til og med fått miljøstandarden “Cradle to cradle” (vugge til vugge), der forutsetningen er, for produkter som får lov til å ha denne merkingen, at de kan gjenvinnes og at materialene som benyttes er sikre for miljø og helse. Energiforbruk i forbindelse med produksjonen skal også oppfylle kravene.

At Carlsberg nå velger trykkfargeleverandøren Hubergroup for å trykke sine øletiketter blir et ledd i ølprodusentens holdbarhetsprogram «TogetherTowardsZERO».

– Trykkfarger har stor innvirkning på gjenvinning av emballasje ettersom trykkfarger ofte resirkuleres sammen med papirfiber. For å forbedre gjenvinningen av Carlsbergs etiketter på utvalgte markeder benytter vi Hubergroup Eco-Offset Ink Premium Plus, som er Cradle to Cradle-sertifisert på sølvnivå, sier Carlsbergs varemerkesjef Julian Marsili.

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Ny teknikk for fleksibelt trykk på netthandelsemballasje

Sealed Air har lansert et nytt on-demand-trykksystem som leverer tilpasset sen-fase-utskrift på sekundær- og transportemballasje.
BeautyBoxIpack2x

Siste nytt

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222