Carlsbergs grønne etiketter

PUBLISERT: 22 oktober 2018
OPPDATERT: 22 oktober
Carlsberg velger Hubergroups holdbare sortiment med trykkfarger for å trykke øletiketter.

Hubergroups sortimentet med trykkfarger og bestrykninger som ble sluppet i fjor er tilpasset konvensjonelt offsettrykk. Det er blant annet basert på fornybare vegetabilske oljer og er koboltfritt. Det har til og med fått miljøstandarden “Cradle to cradle” (vugge til vugge), der forutsetningen er, for produkter som får lov til å ha denne merkingen, at de kan gjenvinnes og at materialene som benyttes er sikre for miljø og helse. Energiforbruk i forbindelse med produksjonen skal også oppfylle kravene.

At Carlsberg nå velger trykkfargeleverandøren Hubergroup for å trykke sine øletiketter blir et ledd i ølprodusentens holdbarhetsprogram «TogetherTowardsZERO».

– Trykkfarger har stor innvirkning på gjenvinning av emballasje ettersom trykkfarger ofte resirkuleres sammen med papirfiber. For å forbedre gjenvinningen av Carlsbergs etiketter på utvalgte markeder benytter vi Hubergroup Eco-Offset Ink Premium Plus, som er Cradle to Cradle-sertifisert på sølvnivå, sier Carlsbergs varemerkesjef Julian Marsili.

Les videre

Canon titter inn i nye markeder

Det er en Canon i kanonform, som med sin 4.800 m2 store Drupa-stand viser hvorfor de er markedsleder innen flere teknologier.
Drupa_Canon

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Scanpack feirer 60 år med alt og mer til

Neste år er Scanpack-år, men det er ikke hvilket som helst Scanpack-år. Messen fyller 60 år.
Monika-Olund-och-Anna-Lena-Friberg-Scanpackx

Fargerikt samarbeid mellom Lessebo Paper og Addbrand

Et nytt fargerikt Småland-samarbeid har sett dagens lys siden Lessebo papir signerte en grossistavtale med den grafiske forhandleren Addbrand. En bredere produktportefølje og sterkere distribusjonskanaler skal være resultatet av at selskapene nå sammen blar om til en ny side.
Addbrand-Lessebo-1024x683

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik