Carlsbergs grønne etiketter

Carlsberg velger Hubergroups holdbare sortiment med trykkfarger for å trykke øletiketter.

Hubergroups sortimentet med trykkfarger og bestrykninger som ble sluppet i fjor er tilpasset konvensjonelt offsettrykk. Det er blant annet basert på fornybare vegetabilske oljer og er koboltfritt. Det har til og med fått miljøstandarden “Cradle to cradle” (vugge til vugge), der forutsetningen er, for produkter som får lov til å ha denne merkingen, at de kan gjenvinnes og at materialene som benyttes er sikre for miljø og helse. Energiforbruk i forbindelse med produksjonen skal også oppfylle kravene.

At Carlsberg nå velger trykkfargeleverandøren Hubergroup for å trykke sine øletiketter blir et ledd i ølprodusentens holdbarhetsprogram “TogetherTowardsZERO”.

– Trykkfarger har stor innvirkning på gjenvinning av emballasje ettersom trykkfarger ofte resirkuleres sammen med papirfiber. For å forbedre gjenvinningen av Carlsbergs etiketter på utvalgte markeder benytter vi Hubergroup Eco-Offset Ink Premium Plus, som er Cradle to Cradle-sertifisert på sølvnivå, sier Carlsbergs varemerkesjef Julian Marsili.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Roland DG melder seg på markedet for DTG-print

Roland DG Corporation lanserer VersaSTUDIO BT-12, som er deres første DTG-printer (direct-to-garment, direkte-på-tøyet) til print direkte på bomullsbaserte produkter. Printeren er kompakt og dermed plasseringsvennlig, og ferdiggjøringsenheten kan stables med printeren. Produsenten ser for seg en rekke kundegrupper for den nye maskinen.

Publisert av: