Bodoni satser på Østlandet

F.v: Ketil Sivertsen – Daglig Leder Bodoni Oslo, Eef De Ridder – Visepresident CIP Ricoh Europe, Kurt Bye – Business Manager CIP Ricoh Norge, Bjarte Hordnes – Daglig leder Bodoni Bergen, Gunnar Johannesen – National Accont Manager Ricoh Norge

Bodoni er en av Norges største leverandører av grafiske tjenester. Bedriften, som ble etablert i 1914 betjener allerede kunder over hele landet og styrker nå sin tilstedeværelse på Østlandet ved å åpne en helt ny avdeling i Oslo.

– Siden vi allerede har et stort kundenettverk i østlandsområdet var tiden inne for å etablere avdelingen i Oslo nå, sier daglig leder i Bodoni, Bjarte Hordnes. Ønsket om å komme nærmere kundene var sammen med ambisjonene om vekst på Østlandet tungtveiende argumenter for satsningen. Den daglige driften av avdelingen i Oslo overlater han til Ketil Sivertsen, som har lang erfaring i bransjen.

I Oslo satser Bodoni tungt på digitaltrykk. – Investeringen i to Ricoh Pro C9210 gjør at vi kan tilby både god kapasitet og bredt utvalg av tjenester innen digitaltrykk, forteller Hordnes. Etableringen i Oslo åpnet samtidig for å gi et løft til avdelingen i Bergen. Dermed la Bodoni inn bestilling på en tredje digitalpresse av samme type. I Bergen er maskinen allerede på plass og i full produksjon, mens Oslo får sine to installert i begynnelsen av desember.

Ricoh Pro C9210

Valget falt på Pro C9210 på grunn av blant annet medieformat som gjør det mulig å trykke liggende A4 stiftede hefter, i tillegg til funksjon for bannertrykk opp til 125,5 cm. – Pro C9210 er en ny og forbedret utgave av den velprøvde suksessen Pro C9110, som har vært Ricohs desidert mestselgende Pro-maskin de siste årene, forteller National Account Manager i Ricoh, Gunnar Johannesen.

– Det som er nytt med den nye utgaven er blant annet inline fargekalibrering og automatisk fargekontroll under drift med måling av fargetetthet,  legger leder for avdeling for kommersielt og industrielt trykk hos Ricoh, Kurt Bye til. – I tillegg har maskinen nytt system for passeringskontroll også på større formater. Dette er den desidert raskeste tonerbaserte maskinen på markedet, mener han.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: