Bodoni satser på Østlandet

F.v: Ketil Sivertsen – Daglig Leder Bodoni Oslo, Eef De Ridder – Visepresident CIP Ricoh Europe, Kurt Bye – Business Manager CIP Ricoh Norge, Bjarte Hordnes – Daglig leder Bodoni Bergen, Gunnar Johannesen – National Accont Manager Ricoh Norge

Bodoni er en av Norges største leverandører av grafiske tjenester. Bedriften, som ble etablert i 1914 betjener allerede kunder over hele landet og styrker nå sin tilstedeværelse på Østlandet ved å åpne en helt ny avdeling i Oslo.

– Siden vi allerede har et stort kundenettverk i østlandsområdet var tiden inne for å etablere avdelingen i Oslo nå, sier daglig leder i Bodoni, Bjarte Hordnes. Ønsket om å komme nærmere kundene var sammen med ambisjonene om vekst på Østlandet tungtveiende argumenter for satsningen. Den daglige driften av avdelingen i Oslo overlater han til Ketil Sivertsen, som har lang erfaring i bransjen.

I Oslo satser Bodoni tungt på digitaltrykk. – Investeringen i to Ricoh Pro C9210 gjør at vi kan tilby både god kapasitet og bredt utvalg av tjenester innen digitaltrykk, forteller Hordnes. Etableringen i Oslo åpnet samtidig for å gi et løft til avdelingen i Bergen. Dermed la Bodoni inn bestilling på en tredje digitalpresse av samme type. I Bergen er maskinen allerede på plass og i full produksjon, mens Oslo får sine to installert i begynnelsen av desember.

Ricoh Pro C9210

Valget falt på Pro C9210 på grunn av blant annet medieformat som gjør det mulig å trykke liggende A4 stiftede hefter, i tillegg til funksjon for bannertrykk opp til 125,5 cm. – Pro C9210 er en ny og forbedret utgave av den velprøvde suksessen Pro C9110, som har vært Ricohs desidert mestselgende Pro-maskin de siste årene, forteller National Account Manager i Ricoh, Gunnar Johannesen.

– Det som er nytt med den nye utgaven er blant annet inline fargekalibrering og automatisk fargekontroll under drift med måling av fargetetthet,  legger leder for avdeling for kommersielt og industrielt trykk hos Ricoh, Kurt Bye til. – I tillegg har maskinen nytt system for passeringskontroll også på større formater. Dette er den desidert raskeste tonerbaserte maskinen på markedet, mener han.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Roland DG melder seg på markedet for DTG-print

Roland DG Corporation lanserer VersaSTUDIO BT-12, som er deres første DTG-printer (direct-to-garment, direkte-på-tøyet) til print direkte på bomullsbaserte produkter. Printeren er kompakt og dermed plasseringsvennlig, og ferdiggjøringsenheten kan stables med printeren. Produsenten ser for seg en rekke kundegrupper for den nye maskinen.

Publisert av: