Bodoni satser på Østlandet

PUBLISERT: 25 oktober 2018
OPPDATERT: 21 mars
F.v: Ketil Sivertsen – Daglig Leder Bodoni Oslo, Eef De Ridder – Visepresident CIP Ricoh Europe, Kurt Bye – Business Manager CIP Ricoh Norge, Bjarte Hordnes – Daglig leder Bodoni Bergen, Gunnar Johannesen – National Accont Manager Ricoh Norge

Bodoni er en av Norges største leverandører av grafiske tjenester. Bedriften, som ble etablert i 1914 betjener allerede kunder over hele landet og styrker nå sin tilstedeværelse på Østlandet ved å åpne en helt ny avdeling i Oslo.

– Siden vi allerede har et stort kundenettverk i østlandsområdet var tiden inne for å etablere avdelingen i Oslo nå, sier daglig leder i Bodoni, Bjarte Hordnes. Ønsket om å komme nærmere kundene var sammen med ambisjonene om vekst på Østlandet tungtveiende argumenter for satsningen. Den daglige driften av avdelingen i Oslo overlater han til Ketil Sivertsen, som har lang erfaring i bransjen.

I Oslo satser Bodoni tungt på digitaltrykk. – Investeringen i to Ricoh Pro C9210 gjør at vi kan tilby både god kapasitet og bredt utvalg av tjenester innen digitaltrykk, forteller Hordnes. Etableringen i Oslo åpnet samtidig for å gi et løft til avdelingen i Bergen. Dermed la Bodoni inn bestilling på en tredje digitalpresse av samme type. I Bergen er maskinen allerede på plass og i full produksjon, mens Oslo får sine to installert i begynnelsen av desember.

Ricoh Pro C9210

Valget falt på Pro C9210 på grunn av blant annet medieformat som gjør det mulig å trykke liggende A4 stiftede hefter, i tillegg til funksjon for bannertrykk opp til 125,5 cm. – Pro C9210 er en ny og forbedret utgave av den velprøvde suksessen Pro C9110, som har vært Ricohs desidert mestselgende Pro-maskin de siste årene, forteller National Account Manager i Ricoh, Gunnar Johannesen.

– Det som er nytt med den nye utgaven er blant annet inline fargekalibrering og automatisk fargekontroll under drift med måling av fargetetthet,  legger leder for avdeling for kommersielt og industrielt trykk hos Ricoh, Kurt Bye til. – I tillegg har maskinen nytt system for passeringskontroll også på større formater. Dette er den desidert raskeste tonerbaserte maskinen på markedet, mener han.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2