Omikai skal løfte kundenes forretninger

PUBLISERT: 15 november 2018
OPPDATERT: 15 november
Mathias Erlandsson, administrerende direktør for Omikai, demonstrerer sitt skybaserte e-handels- og forretningssystem.

Stikkordene er automatisering og frigjøring av tid når Omikai viser frem sin portefølje med e-handels- og forretningssystemer mot den grafiske bransjen på Sign & Print Scandinavia i Stockholm i februar.

Omikai hjelper grafiske bedrifter med løsninger for automatisert produksjon, salg og kontroll. På sin stand på Sign & Print Scandinavia i Sverige demonstrerer de sitt skybaserte e-handels- og forretningssystem som gir støtte for hele ordreflyten, alt fra en kundekontakt til faktura.

Produktspekteret består av Omikai StoreFront, Omikai MIS/ERP og Omikai Analyze. Mathias Erlandsson, administrerende direktør for Omikai peker på mange fordeler med deres produkter.

– Det er mange ting – automasjon, automasjon og automasjon. Det handler om å frigjøre tid og det med en plattform som er skalerbar og som kan støtte alle former for produksjon, sier Mathias Erlandsson og ramser opp alle typer av trykkproduksjoner – rull, ark, emballasje, digital, offset, skilt med mer.

Det er unikt at selskapet kan tilby både e-handel, administrasjons- og forretningssystemer i en og samme løsning, mener Erlandsson.

– Dette hjelper firmaer å skape salg, å gi en mer effektiv produksjon og oppfølging i samme løsning.

Erlandsson ser Sign & Print-messen, 5-7. februar, som en ypperlig anledning å knytte kontakter og treffe potensielle kunder.

– Det handler om å øke kunnskapen om de verdiene vi har å tilby.

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Heidelberg: Nå kommer KI-revolusjonen til trykkeribransjen

Sign&Print har besøkt Heidelbergs nye Print Media Center "Home of print" i Tyskland. Med sitt nye arbeidsflytsystem og nye maskiner som Jetfire 50 og Boardmaster, staker de ut en stadig mer automatisert og KI-drevet fremtid for trykkerier over hele verden.
ai_heidelberg

Teknologi, nettverksbygging og gode tilbud

Torsdag 28. november inviterte Antalis til åpent hus i sitt showroom i Oslo. En innholdsrik dag med pølselunsj, mingling og demoer.
Stemning 1

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong