Omikai skal løfte kundenes forretninger

PUBLISERT: 15 november 2018
OPPDATERT: 15 november
Mathias Erlandsson, administrerende direktør for Omikai, demonstrerer sitt skybaserte e-handels- og forretningssystem.

Stikkordene er automatisering og frigjøring av tid når Omikai viser frem sin portefølje med e-handels- og forretningssystemer mot den grafiske bransjen på Sign & Print Scandinavia i Stockholm i februar.

Omikai hjelper grafiske bedrifter med løsninger for automatisert produksjon, salg og kontroll. På sin stand på Sign & Print Scandinavia i Sverige demonstrerer de sitt skybaserte e-handels- og forretningssystem som gir støtte for hele ordreflyten, alt fra en kundekontakt til faktura.

Produktspekteret består av Omikai StoreFront, Omikai MIS/ERP og Omikai Analyze. Mathias Erlandsson, administrerende direktør for Omikai peker på mange fordeler med deres produkter.

– Det er mange ting – automasjon, automasjon og automasjon. Det handler om å frigjøre tid og det med en plattform som er skalerbar og som kan støtte alle former for produksjon, sier Mathias Erlandsson og ramser opp alle typer av trykkproduksjoner – rull, ark, emballasje, digital, offset, skilt med mer.

Det er unikt at selskapet kan tilby både e-handel, administrasjons- og forretningssystemer i en og samme løsning, mener Erlandsson.

– Dette hjelper firmaer å skape salg, å gi en mer effektiv produksjon og oppfølging i samme løsning.

Erlandsson ser Sign & Print-messen, 5-7. februar, som en ypperlig anledning å knytte kontakter og treffe potensielle kunder.

– Det handler om å øke kunnskapen om de verdiene vi har å tilby.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324