Konica Minolta – blogg til inspirasjon

PUBLISERT: 25 november 2018
OPPDATERT: 21 mars

Job Wizards gir informasjon og inspirasjon til beslutningstakere om en arbeidsverden i stadig forandring. Å forstå retninger og verktøy i den digitale tidsalderen vil føre til bedre valg for medarbeidere og bedrifter. Det er bakgrunnen for at Konica Minolta har begynt å blogge.

– Hvorfor starte blogg om noe folk i utgangspunktet synes er kjedelig?

Dette måtte Konica Minolta gå mange runder på før de startet Job Wizards blogg. Spesielt med tanke på at de har gjort dette før, uten særlig hell.

– Vi har erfart at det vanskelig å få folk til å lese om noe de i utgangspunktet synes er kjedelig, sier markedssjef Rolf-Gunnar Solhaug i Konica Minolta. – Og om du ikke har noe spennende å si, så trenger du heller ikke å dele det.

Har mye på hjertet
– Heldigvis er vi overbevist om at vi har noe verdifullt å fortelle, legger Solhaug til. Derfor la vi sjela vår i tekst, temaer og visuelle uttrykk i utarbeidelsen av ny blogg med god hjelp av vårt europeiske hovedkontor. Vi la vekk tankegangen om å smug-selge, og fokuserte på vårt brennende ønske om å dele nyheter, saker og ideer om en digitaliseringsverden Konica Minolta kan mye om. En verden de også er overbevist om at kan inspirere og informere.

Videreføring av Konica Minoltas ekspertise
Teknologi har alltid vært i Konica Minoltas DNA. Konica Minolta Norge er en del av et verdensomspennende høyteknologisk selskap med flere enn 43.000 ansatte globalt, hvor den tekniske ekspertisen ligger i å hjelpe bedrifter med å håndtere overgangen til digitalisering av dokumenter, data og informasjon. Selskapet mener de alltid har hatt en evne til nytenkning, noe som har gjort de i stand til å levere bærekraftige løsninger til et privat- og offentlig næringsliv i stadig endring.

Den rykende ferske bloggen «Job Wizards» kan derfor kalles en videreføring av Konica Minoltas iherdige arbeid med å gi bedrifter ny innsikt i fremtidens måter å jobbe på. Nyttige tips om nye verktøy i den digitale tidsalderen, innsikt og råd om fremtidens arbeidsplass, inspirerende tanker rundt det å  jobbe smartere, sikrere og mer fleksibelt, er noe av det leseren vil få med seg.

– Å forstå retninger i den digitale tidsalderen vil føre til bedre valg for medarbeidere og bedrifter, mener Solhaug. Derfor er Job Wizard en nyttig, informativ og inspirerende  plattform om (ja for å svare på innledende spørsmål) noe folk i utgangspunktet trodde var drepende kjedelig!

Noen av sakene på Konica Minoltas blogg:

Visste du at bedriftskultur ofte er det største hinderet for digitalisering?

Er du oppdatert på temaet sikkerhet? Hackerangrep kan faktisk ramme alle bedrifter.

Hvordan står det til med ditt digitale ordforråd.Ta en test!

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324