Konica Minolta – blogg til inspirasjon

PUBLISERT: 25 november 2018
OPPDATERT: 21 mars

Job Wizards gir informasjon og inspirasjon til beslutningstakere om en arbeidsverden i stadig forandring. Å forstå retninger og verktøy i den digitale tidsalderen vil føre til bedre valg for medarbeidere og bedrifter. Det er bakgrunnen for at Konica Minolta har begynt å blogge.

– Hvorfor starte blogg om noe folk i utgangspunktet synes er kjedelig?

Dette måtte Konica Minolta gå mange runder på før de startet Job Wizards blogg. Spesielt med tanke på at de har gjort dette før, uten særlig hell.

– Vi har erfart at det vanskelig å få folk til å lese om noe de i utgangspunktet synes er kjedelig, sier markedssjef Rolf-Gunnar Solhaug i Konica Minolta. – Og om du ikke har noe spennende å si, så trenger du heller ikke å dele det.

Har mye på hjertet
– Heldigvis er vi overbevist om at vi har noe verdifullt å fortelle, legger Solhaug til. Derfor la vi sjela vår i tekst, temaer og visuelle uttrykk i utarbeidelsen av ny blogg med god hjelp av vårt europeiske hovedkontor. Vi la vekk tankegangen om å smug-selge, og fokuserte på vårt brennende ønske om å dele nyheter, saker og ideer om en digitaliseringsverden Konica Minolta kan mye om. En verden de også er overbevist om at kan inspirere og informere.

Videreføring av Konica Minoltas ekspertise
Teknologi har alltid vært i Konica Minoltas DNA. Konica Minolta Norge er en del av et verdensomspennende høyteknologisk selskap med flere enn 43.000 ansatte globalt, hvor den tekniske ekspertisen ligger i å hjelpe bedrifter med å håndtere overgangen til digitalisering av dokumenter, data og informasjon. Selskapet mener de alltid har hatt en evne til nytenkning, noe som har gjort de i stand til å levere bærekraftige løsninger til et privat- og offentlig næringsliv i stadig endring.

Den rykende ferske bloggen «Job Wizards» kan derfor kalles en videreføring av Konica Minoltas iherdige arbeid med å gi bedrifter ny innsikt i fremtidens måter å jobbe på. Nyttige tips om nye verktøy i den digitale tidsalderen, innsikt og råd om fremtidens arbeidsplass, inspirerende tanker rundt det å  jobbe smartere, sikrere og mer fleksibelt, er noe av det leseren vil få med seg.

– Å forstå retninger i den digitale tidsalderen vil føre til bedre valg for medarbeidere og bedrifter, mener Solhaug. Derfor er Job Wizard en nyttig, informativ og inspirerende  plattform om (ja for å svare på innledende spørsmål) noe folk i utgangspunktet trodde var drepende kjedelig!

Noen av sakene på Konica Minoltas blogg:

Visste du at bedriftskultur ofte er det største hinderet for digitalisering?

Er du oppdatert på temaet sikkerhet? Hackerangrep kan faktisk ramme alle bedrifter.

Hvordan står det til med ditt digitale ordforråd.Ta en test!

Les videre

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2