Ink on satser på Canon ImagePRESS

PUBLISERT: 29 november 2018
OPPDATERT: 21 mars
Lars Dybwad fra Canon gratulerer eier og leder Lars Gundersen i C-you

Digitaltrykkeriet Ink on er et av 11 selskaper i C-you, en gruppe med produksjonsselskaper der det knapt finnes grenser for hva som kan utføres. Hos Ink On har de som mål å holde kapasitet og automatisering på aller høyeste nivå, derfor bestilte de nylig en fullutrustet Canon imagePRESS C10000VP.

Det er fristende å kalle C-you et grafisk supermarked, med tjenester innenfor design, web, bilfoliering, 3dprint, skilt, dekor, trykk/brodering, digital reklame, storformat og det aller meste av trykksaker. Eier og daglig leder Lars Gundersen kan nå glede seg til at produksjonskapasitet og automatisering bringes til et nytt toppnivå. – Med en fullutstyrt Canon imagePRESS C10000VP kan vi produsere det meste av hefter og andre standardtrykksaker nærmest uten manuelle operasjoner. Ferdig trimmede hefter leveres rett i esken fra denne produksjonsmaskinen, det blir det høy effektivitet og tilsvarende lønnsomhet av, sier Lars Gundersen.

Bedriften har to imagePRESS-maskiner fra tidligere, og valgte nå å gå for toppmodellen. Den er for sikkerhets skyld utstyrt med full inline etterbehandling i form av fals, stift og trim fra Plockmatic, samt puncher for spiralisering. Lars Gundersen legger ikke skjul på at gode Canon-erfaringer var utslagsgivende for at det offensive produksjonsselskapet også denne gangen valgte Canon-teknologi.

– Erfaringene fra imagePRESS 600 og 700 er gode, det samme gjelder storformatløsninger fra Canon som vi har i C-you. Canon har teknologi som leverer, både på kvalitet og driftssikkerhet. Like viktig er det med lokal tilstedeværelse fra en leverandør. Vi har et suverent samarbeid med Canons lokale kontor her i Tønsberg, de bistår oss med førsteklasses oppfølging både på salg og service. Vi pleier å si ”Sammen vinner vi” til kundene våre, men det er et uttrykk som i høyeste grad er like gjeldende for vårt samarbeid med Canon, sier Lars Gundersen.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324