Skangraf fusjonerer med Schneidler Norge

Anne Lise Torp, gründer og daglig leder i Skangraf

Skangraf AS som i 2017 ble kjøpt opp av Spandex, og er i disse dager i ferd med og fusjoneres med Schneidler Norge AS (også et Spandex selskap). Etter at fusjonen er gjennomført vil foretaksnavnet være Skangraf Schneidler AS.

Det nye selskapets kontoradresse vil være Hegdalringen 27b, 3261 Larvik. Kontor og lager på Tranby i Dølasletta 6 vil fortsette som tidligere. Endelig gjennomføring av fusjonen forventes å skje i slutten av desember

Skangraf AS er en anerkjent leverandør av dekor, printmedier og displayprodukter i over 23 år på det norske markedet og velkjent for sitt høye servicenivå med samme dags forsendelse fra firmaets base i Larvik.

Selskapet er en offisiell Orafol distributør og er av Orafol utnevnt til en av deres få “Premier Distributors”. Skangraf AS selger hele Orafols produktspekter fra skjærefolier, printfolier og laminater til storformat, refleksfolier til tosidig tape til industrien. I tillegg forhandler selskapet produkter fra R-tape, Stahls, Dataplot, Lintec, AT Graphix mm.

Spandex’ oppkjøp av aksjene i Skangraf AS følger overtakelsen av Schneidler Grafiska AB i 2016 med tilhørende Schneidler Norge AS. Både Skangraf og Schneidler vil fortsette under egne navn og som separate selskap, men vil samarbeide slik at kundene og markedet vil kunne oppleve alle fordelene med dette partnerskapet.

Schneidler omsetter 40 millioner i Norge mens Skangraf omsetter 54 millioner. I samarbeid, og med en bredere produktportefølje burde de kunne nå 100 millioner i omsetning.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: