Blekk for sporing - blir borte etter bruk

PUBLISERT: 21 januar 2019
OPPDATERT: 21 januar
Domino slipper et nytt blekk som blir selvlysende blått når det utsettes for UV-lampe.

Domino presenterer et klarblått blekk som er spesialutviklet for intern merking og sporing. Når blekket – som kun er synlig i UV-lys – har gjort jobben, så forsvinner det når det trykte produktet når markedet.

Merkingsspesialisten Domino lanserer sitt klare uv-aktiverende blekk (CL125) som blir selvlysende blått når det utsettes for UV-belysning. Blekket inngår i Dominos sortiment for termisk blekkstråleprinting. Det fungerar på materialer som papir, kartong, metall, film med flere. Det er spesielt utviklet for merking og sporing i intern produksjon. Etter omlag en måned forsvinner blekket når det merkede produktet har nådd markedet.

Blekket er en i rekken av nye produkter i foretakets termiske inkjetsegment. Her finnes det for eksempel blå og røde blekk, et spesielt varmebestandig svart blekk som er tilpasset for varig merking av elektriske og elektroniske produkter, og produkter som er av plast.

Domino skriver i en pressemelding at blekkene er utviklede for å fungere i virksomheter med kjappe produksjonslinjer, og der produktene bearbeides rett etter trykkingen, og der det stilles krav på at blekkene tørker raskt.

Alexandros Mountis, produktsjef hos Domino, beskriver CL125-blekket som spennende:

– Dominos nye klare UV-aktiverende blekk er allerede grunnlaget for en tobakksprodusents viktige interne sporingsprosess.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_