Brectus i Moss starter opp virksomhet i Sverige og Danmark

PUBLISERT: 24 januar 2019
OPPDATERT: 24 januar
Heidi Hoen, administrerende direktør på Brectus forteller at de skal levere produkter til hele Skandinavia.

Brectus starter opp virksomhet i Sverige og Danmark. Det blir det store samtaleemnet når selskapet demonstrerer sine iøyenfallende oppblåsbare produkter og messemateriell på Sign&Print Scandinavia.

– Oppblåsbare produkter kan produseres som en kopi av ditt produkt, det være seg en kaffetrakter, bil, blad, motorsykkel og så videre. Når vi lager disse i store dimensjoner er de definitivt blikkfang, sier Heidi Hoen, administrerende direktør på Brectus.

– På messen kommer vi til å ha med oss en spesialprodusert oppblåsbar reklame for glass, med en høyde på 4,5 meter. Dessuten vil vi også vise bredden i vårt sortiment med alt fra brosjyrestativ, messetelt, og gatebukker til store stoffplakater på flere hundre kvadratmeter eller kilometerlange bannere som vi for eksempel leverte til sykkelløpet Tour of Norway.

Selskapet, som holder til i Moss og er medlem av Grafisk bransjeforening, satser på å etablere seg i hele Skandinavia, noe de ønsker å kommunisere ut på messen.

– Det kommer til å bli mye snakk om at Brectus starter i Sverige og Danmark, samt produksjonsavdelingen i Polen, ved siden av den vi allerede har i Norge. Dette kommer til å sikre at skandinaviske kunder får likedanne produkter levert i alle land. Dette kommer også til å være en stor fordel for våre skandinaviske forhandlere.

– Sign&Print-messen er et utmerket sted for å møte våre kunder. Vi har også meget god erfaring med å knytte kontakter på Sign&Print-messen i Norge, og det blir nok minst like bra på denne skandinaviske messen, sier hun og legger til at hun håper at Brectus både får mange nye kontakter og ikke minst nye forhandlere i det utvidede markedet de nå henvender seg til.

– Vi har jo hatt veldig gode nettsider som også våre forhandlere bruker når de snakker med sine kunder. Vi tror at vi kommer til å få meget god respons nå som vi lanserer nettstedet på både svensk, dansk, polsk, engelsk og norsk.

– Vi kommer heller ikke til å legge skjul på det faktum at vi leter etter to KAM-selgere med lang bransjeerfaring, en i Sverige og en i Danmark, ved siden av det salgskorpset vi allerede har etablert i disse landene. Det er jo ikke usannsynlig at våre nye Kam-selgere faktisk er på denne messen.

Les videre

Juryens arbeid klart – her er alle de nominerte i Packnorth Award 2024!

Juryen i Packnorth Award 2024 er nå ferdig med sitt arbeid. Det var 67 vurderinger + 6 studiestipend å vurdere. En stor oppgave som tok litt mer tid enn forventet. På Scanpack 2024 den 23. oktober klokken 15.30 vil prisutdelingen finne sted på Packaging Plaza. Her finner du alle nominerte bidrag.
packnorth-juryn-utvaldx

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
Drupa 2028

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

"Kjempesuksess" for Canons Arena24

Den 4. og 5. september ble Canons hovedkontor i Oslo forvandlet til en dynamisk møteplass for selskapets kunder, partnere og medarbeidere: Canon Arena24. Med 18 faglige sesjoner og tre parallelle foredragsspor, kunne deltakerne fordype seg i temaer som blant annet dokumenthåndtering, kunstig intelligens, IT-sikkerhet og økonomi.
Canon Arena 24-71

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1