Brectus i Moss starter opp virksomhet i Sverige og Danmark

Heidi Hoen, administrerende direktør på Brectus forteller at de skal levere produkter til hele Skandinavia.

Brectus starter opp virksomhet i Sverige og Danmark. Det blir det store samtaleemnet når selskapet demonstrerer sine iøyenfallende oppblåsbare produkter og messemateriell på Sign&Print Scandinavia.

– Oppblåsbare produkter kan produseres som en kopi av ditt produkt, det være seg en kaffetrakter, bil, blad, motorsykkel og så videre. Når vi lager disse i store dimensjoner er de definitivt blikkfang, sier Heidi Hoen, administrerende direktør på Brectus.

– På messen kommer vi til å ha med oss en spesialprodusert oppblåsbar reklame for glass, med en høyde på 4,5 meter. Dessuten vil vi også vise bredden i vårt sortiment med alt fra brosjyrestativ, messetelt, og gatebukker til store stoffplakater på flere hundre kvadratmeter eller kilometerlange bannere som vi for eksempel leverte til sykkelløpet Tour of Norway.

Selskapet, som holder til i Moss og er medlem av Grafisk bransjeforening, satser på å etablere seg i hele Skandinavia, noe de ønsker å kommunisere ut på messen.

– Det kommer til å bli mye snakk om at Brectus starter i Sverige og Danmark, samt produksjonsavdelingen i Polen, ved siden av den vi allerede har i Norge. Dette kommer til å sikre at skandinaviske kunder får likedanne produkter levert i alle land. Dette kommer også til å være en stor fordel for våre skandinaviske forhandlere.

– Sign&Print-messen er et utmerket sted for å møte våre kunder. Vi har også meget god erfaring med å knytte kontakter på Sign&Print-messen i Norge, og det blir nok minst like bra på denne skandinaviske messen, sier hun og legger til at hun håper at Brectus både får mange nye kontakter og ikke minst nye forhandlere i det utvidede markedet de nå henvender seg til.

– Vi har jo hatt veldig gode nettsider som også våre forhandlere bruker når de snakker med sine kunder. Vi tror at vi kommer til å få meget god respons nå som vi lanserer nettstedet på både svensk, dansk, polsk, engelsk og norsk.

– Vi kommer heller ikke til å legge skjul på det faktum at vi leter etter to KAM-selgere med lang bransjeerfaring, en i Sverige og en i Danmark, ved siden av det salgskorpset vi allerede har etablert i disse landene. Det er jo ikke usannsynlig at våre nye Kam-selgere faktisk er på denne messen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: