Ricoh bader for demensforskning

PUBLISERT: 3 februar 2019
OPPDATERT: 21 mars
Måtte til pers og bade: Ni ledere i Ricoh Norge.

For en liten stund siden fikk ledelsen i Ricoh en iskald utfordring av de ansatte. Hvis de ansatte klarte å nå et avtalt innsamlingsmål til inntekt for Nasjonalforeningen for Folkehelsen og forskning på demens, måtte ledelsen isbade. Første februar kastet derfor til sammen ni av Ricohs ledere seg i det iskalde vannet.

Ledelsen i Ricoh bader

Hvorfor Nasjonalforeningen for folkehelsen?

–Samfunnsansvar, miljø og bærekraft er en grunnpilar i Ricoh, sier Audun Gangstad, administrerende direktør i Ricoh Norge. –Selv om demens er blant de største utfordringene for folkehelsen, fikk det inntil for bare noen år siden lite oppmerksomhet. Ricoh Europa har engasjert seg i saken i samarbeid med Alzheimer’s Research, mens vi i Norge har valgt å samarbeide med Nasjonalforeningen for folkehelsen. Da forespørselen om å isbade til inntekt for demensforskningen deres kom på bordet, var det lett å si ja, sier Gangstad og legger til at han er stolt av alle i Ricoh i dag.

Ved hovedkontoret i Nydalen i Oslo var det hele sju ledere som fikk seg en dukkert i Akerselva til jubel fra ansatte og overraskede forbipasserende. De resterende to måtte til havs ved sine avdelingskontor i henholdsvis Bergen og Fredrikstad.

Per Erik kontrollerer sikkerheten før de som skal bade kommer.

Tok sikkerheten på alvor
Ricoh er heldige og har ekspertisen i eget hus. Per Erik Myrland har jobber som frivillig for Røde Kors i stort omfang hele året, et engasjement han tidligere har mottatt Ricohs Giving Back Award for. Han stilte opp med hjertestarter, livline, tørrdrakt og kunnskapen som skal til for at sikkerheten skulle være på topp for alle involverte.

Godt dokumentert
I Bergen hoppet dykkerglade Arne Godvik i sjøen med GoPro kamera i hånden.På land ble han tatt imot av hele avdelingen som i tillegg hadde sørget for at Arne kunne gå rett i badstuen på Marineholmen. Se video av hendelsen på Marineholmen sin Facebook-side.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2