Ricoh bader for demensforskning

Måtte til pers og bade: Ni ledere i Ricoh Norge.

For en liten stund siden fikk ledelsen i Ricoh en iskald utfordring av de ansatte. Hvis de ansatte klarte å nå et avtalt innsamlingsmål til inntekt for Nasjonalforeningen for Folkehelsen og forskning på demens, måtte ledelsen isbade. Første februar kastet derfor til sammen ni av Ricohs ledere seg i det iskalde vannet.

Ledelsen i Ricoh bader

Hvorfor Nasjonalforeningen for folkehelsen?

–Samfunnsansvar, miljø og bærekraft er en grunnpilar i Ricoh, sier Audun Gangstad, administrerende direktør i Ricoh Norge. –Selv om demens er blant de største utfordringene for folkehelsen, fikk det inntil for bare noen år siden lite oppmerksomhet. Ricoh Europa har engasjert seg i saken i samarbeid med Alzheimer’s Research, mens vi i Norge har valgt å samarbeide med Nasjonalforeningen for folkehelsen. Da forespørselen om å isbade til inntekt for demensforskningen deres kom på bordet, var det lett å si ja, sier Gangstad og legger til at han er stolt av alle i Ricoh i dag.

Ved hovedkontoret i Nydalen i Oslo var det hele sju ledere som fikk seg en dukkert i Akerselva til jubel fra ansatte og overraskede forbipasserende. De resterende to måtte til havs ved sine avdelingskontor i henholdsvis Bergen og Fredrikstad.

Per Erik kontrollerer sikkerheten før de som skal bade kommer.

Tok sikkerheten på alvor
Ricoh er heldige og har ekspertisen i eget hus. Per Erik Myrland har jobber som frivillig for Røde Kors i stort omfang hele året, et engasjement han tidligere har mottatt Ricohs Giving Back Award for. Han stilte opp med hjertestarter, livline, tørrdrakt og kunnskapen som skal til for at sikkerheten skulle være på topp for alle involverte.

Godt dokumentert
I Bergen hoppet dykkerglade Arne Godvik i sjøen med GoPro kamera i hånden.På land ble han tatt imot av hele avdelingen som i tillegg hadde sørget for at Arne kunne gå rett i badstuen på Marineholmen. Se video av hendelsen på Marineholmen sin Facebook-side.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Ricoh og Watkiss byr på ny inline etterbehandler

Engelske Watkiss har lagd en online sadelstifter med trekantkutting til Ricohs flaggskip ProC 9210. I tre år har Watkiss arbeidet med utviklingen av denne maskinen, som er lagd for å holde til minst to generasjoner laserprintere. Så når printeren skal skiftes ut om fire-fem år kan man kople den nye printeren til Watkiss sadelstifteren. Ricoh […]

Publisert av: 

Canon lanserer ny utgave av tredje generasjon imageRUNNER ADVANCE-plattformen

Canon presenterer i dag en ny utgave av sin imageRUNNER ADVANCE-plattform, denne skal ha oppgradert sikkerhet og brukervennlighet. Tredje utgave av tredjegenerasjonen består av hele 26 produkter fordelt på syv serier, og gir full standardisering og et intuitivt grensesnitt på tvers av alle enheter. Den nye utgaven bygger videre på tidligere versjoner og gir partnerne enkel installasjon, sentralisert administrasjon og sikkerhet fra første sekund, hevder Canon i et presseskriv.

Publisert av: 

Integrert ferdiggjøring og automatisering i fokus i Luzern

Fallende opplag og tendensen til stadig mer individualisering stiller nye krav til trykke- og etterbehandlingsprosessene. Det er i dag kun mulig å oppnå en lønnsom produksjon av helt små opplag ved hjelp af høyt integrerte og automatiserte workflows, som overflødiggjør manuell håndtering.

Publisert av: 

Rekordresultat for Signcom

Foran 2019-utgaven av Sign & Print Scandinavia var forventningene høye. De besøkende ble møtt av et sterkt Signcom med ny glød og energi, stemningen var på topp og ble ytterligere forsterket av muligheten til å vinne en helt ny Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75! Allerede dag to ante man at de var på vei mot et rekordsalg og dag tre var det et faktum.

Publisert av: 

Flere detaljer om Canons nye Océ Arizona 1300-serie

På Sign&Print Scandinavia lanserte Canon en ny Océ Arizona 1300-serie med planskrivere til produksjon av mellomstore volumer med skilt og displaygrafikk. Med den nye serien kan kundene øke produksjonseffektiviteten og imøtekomme markedsetterspørselen etter større applikasjonsvariasjon, hevdes det fra Canon i et presseskriv.

Publisert av: