
Canon presenterer i dag en ny utgave av sin imageRUNNER ADVANCE-plattform, denne skal ha oppgradert sikkerhet og brukervennlighet. Tredje utgave av tredjegenerasjonen består av hele 26 produkter fordelt på syv serier, og gir full standardisering og et intuitivt grensesnitt på tvers av alle enheter. Den nye utgaven bygger videre på tidligere versjoner og gir partnerne enkel installasjon, sentralisert administrasjon og sikkerhet fra første sekund, hevder Canon i et presseskriv.
–Med forbedret funksjonalitet i hele imageRUNNER ADVANCE-serien, inkludert sikkerhet, produktivitet, brukeropplevelse og skyfunksjoner, fortsetter vi investeringene i forskning og utvikling for å ikke bare møte, men også overgå behovene i markedet, sier Daniel Woodstock, Product Marketing Manager hos Canon Europa. –Dette gir våre partnere en solid mulighet til å styrke sitt tilbud, skille seg ut fra konkurrentene og redusere tiden som går med til service. Vårt mål er å gi partnerne mulighet til å sette av mer tid til å videreutvikle virksomheten, fortsetter han.
Det nyeste innen sikkerhet
–Med tanke på behovet for et solid utvalg sikre løsninger, lanserer vi nå en rekke forebyggende funksjoner som gjør det enklere for både våre partnere og kunder å ligge i forkant av potensielle sikkerhetstrusler. Funksjonene omfatter systemverifisering ved oppstart som gjør at brukerne trygt kan åpne programmer basert på RoT (Root of Trust) og hindrer at hackerne kan gå utenom sikkerhetsmekanismene i MFP-ene.
Datasikring får stadig høyere prioritet hos kundene og her kan partnerne dra nytte av funksjonene i tredjeutgaven av imageRUNNER ADVANCE, som for eksempel harddiskkryptering med FIPS140-2-validering for automatisk datakryptering. Andre fordeler omfatter nye Syslog-data som gir sikkerhetsinformasjon om enheten i sanntid når den er integrert med en SIEM-løsning fra tredjepart.Dette gjør det mulig å håndtere reelle og potensielle sikkerhetstrusler raskt og effektivt og med minimal administrasjon. Digitale sertifiseringer gir automatisk kryptering av data og verifisering av dokumenter som opprettes av enhetene. Partnere sparer også tid takket være automatiske oppdateringer av sikkerhetssertifikater som er tilgjengelig gjennom enten SCEP (Simple Certificate Enrolment Protocol) eller NDES (Network Device Enrolment Service).
–Den største daglige sikkerhetsutfordringen for våre partnere er behovet for å ivareta den totale sikkerheten for alle produkter og systemer de tilbyr kundene. Vi ønsker å hjelpe våre partnere med dette og gi dem mulighet til å respondere mer effektivt på kundenes behov, sier Woodstock. –Den nye plattformen kan skilte med klasseledende sikkerhetsløsninger som bygger på suksessen til tidligere versjoner og beskytter sensitive data på alle tilkoblede enheter.
Canon planlegger å videreutvikle tilbudet innen informasjonssikkerhet i månedene fremover. Dette skal de gjøre ved å fortsette med å forbedre produktintegrasjonen på ulike områder, som for eksempel deteksjon i kjøretid, for enda bedre beskyttelse mot uautorisert tilgang til enhetene.
Flere muligheter for partnere
Den nye plattformen har flere funksjoner som gjør partnerne i stand til å møte og overgå behovene i markedet, samt forbedringer av sikkerhetsfunksjoner som er videreført fra første og andre utgave av plattformen. Det oppdaterte brukergrensesnittet med startskjerm kombinerer hovedmenyfunksjoner med hurtigmenyen som lagrer brukeratferd for å kunne vise snarveier til tidligere og gjentakende jobber.Den nye utgaven er mindre kompleks, noe som reduserer faren for driftsfeil og i tillegg reduserer behovet for vanlig kundestøtte ute hos kunden. Dette gir partnerne mer tid til å fokusere på sluttbrukernes behov. Enhetene er nå utstyrt med QR-Code Direct Connection som gir bedre mobil interaksjon og fleksibilitet siden iOS-brukere kan håndtere trådløs direktetilkobling gjennom en standard iOS-kameraapp eller via Canons CPB-kamerafunksjon. Disse avanserte mulighetene for personlig tilpasning og tilkobling i hele porteføljen representerer en betydelig effektivisering. Det gir også partnerne mulighet til å skreddersy tilbud til kundenes behov og øke fortjenesten og markedsandelen.
–Med partnere som etterspør løsninger som kan hjelpe dem med å skille seg ut i mengden, jobber vi kontinuerlig med å utvikle imageRUNNER-porteføljen for å sikre virksomhetenes investeringer i teknologi og legge til rette for langsiktig vekst, sier Woodstock.
Dokumentstyring baner vei for suksess
Takket være forbedret ende-til-ende-administrasjon av utskrifts- og dokumentprosesser kan partnerne legge til rette for kostnadseffektivitet og samtidig levere en sømløs arbeidsflyt for dokumentbehandling. Canons skybaserte uniFLOW Online-løsning, som har mottatt utmerkelser fra BLI[1], oppdateres med jevne mellomrom for å forbedre integreringen mellom maskinvare og programvare, og gir i tillegg enklere installasjon. uniFLOW Online 2019.1, som ble lansert denne måneden, har flere funksjoner som blant annet utskrift fra skyen og kompatibilitet med en rekke tjenesteleverandører, inkludert Box, Dropbox, Evernote®, Google Drive™, Microsoft OneDrive® og Microsoft SharePoint® Online.
Organisasjoner kan dra nytte av enkle enhets- og brukerrapporter i beslutningsprosesser for bedre effektivitet og kostnadskontroll. uniFLOW Online gir partnerne et fortrinn med en enkel skybasert løsning for utskriftstyring som gjør dem i stand til å skape flere forretningsmuligheter og tilby eksisterende kunder tilleggsprodukter til Canon-enhetene de har.
«Siden informasjonsbehandlingen fortsatt flyttes til digitale kanaler, ønsket vi å gi våre partnere større kontroll enn noensinne tidligere – både når det gjelder prosesser og kostnader.Tredje utgave av imageRUNNER ADVANCE-plattformen er både tids- og ressursbesparende, i tillegg til at det legges til rette for proaktiv administrasjon og kontinuerlig optimalisering av utskriftsinfrastrukturen.
Du finner mer informasjon på: Canon.no