
Ett år med Colorado
Produksjonsløsninger i full drift og søkelys på hvordan teknologien kan bidra til å bygge nye forretningsområder, det var temaer som sto sentralt under Canons Print Week. Canon la som vanlig lista høyt, med en kombinasjon av inspirerende miniseminarer, fullskala produksjon og sosialt bransjefellesskap. Ettårsjubilanten Colorado ble feiret med kake og festivitas, og for første gang ble denne storformatløsningen vist med inline kutter fra Fotoba, noe som åpner for fullautomatisert produksjon av plakater og andre storformatprodukter.

Siden lanseringen for ett år siden av Océ Colorado 1640 har mange norske bedrifter investert i denne løsningen. – Colorado benytter en unik teknologi som skaper unike muligheter, så den er absolutt verdt ei bursdagskake, sier en fornøyd Anton Strand, ansvarlig for storformatløsninger hos Canon.

Skaper nye forretningsområder
Gjennom de fem dagene ble det servert løsninger og inspirasjon for alle deler av den grafiske bransjen, inkludert en hel dag avsatt til hustrykkerier og inhouse produksjon. Canons arkbaserte imagePRESS-serie har befestet seg som bransjens klare markedsleder, både for hustrykkerier og produksjonsbedrifter, og under arrangementet gikk to imagePRESS-modeller for fullt med ulike produksjonsjobber. Bjørn Frantsen i Canon understreker at forretningsmulighetene er det aller viktigste.

– Kundene ønsker i vel så stor grad å diskutere nye forretningsområder som teknologi. Det er en dialog vi setter stor pris på, for det er ingenting som kan måle seg med å hjelpe kundene med å skape en bedre og mer lønnsom forretning. Den store deltagelse denne uka forteller at bransjen ønsker møtesteder der både teknologi og applikasjoner står sentralt, oppsummerer Bjørn Frantsen.