07 Media selger datterselskap

Inger Marie Spange og hennes mann, Frode Spange har kjøpt 07 Media Moss og dannet det nye selskapet Storybold.

Som i et ledd i deres pågående effektiviseringsprosess, ønsket ikke eierne av 07 Media å ha datterselskaper spredd på for mange lokasjoner. Men å flytte driften av 07 Media Moss til Oslo var ikke noe godt alternativ, mente daglig leder Inger Marie Spange.

Inger Marie Spange har vært daglig leder i 07 Media Moss AS de siste 3 årene. Sammen med mannen Frode Spange har hun opprettet selskapet Bold Mum AS, som nå altså kjøper opp 07 Media Moss.

– Vi går begge inn med pensjonspengene våre, så det var naturlig at vi kjøpte dette sammen.

– Bedriften har holdt til på Bredsand siden 1991 og vi er svært nært knyttet til mange av våre lokale kunder. Derfor var ikke en innfusjonering i 07 Media og flytting av virksomheten til Sandakerveien i Oslo noe godt løsningsalternativ for oss.

– Jeg er også lokalpatriot på min hals, og jeg brenner for å bygge og bevare arbeidsplasser her i byen vår. Oslo har nok av slike selskaper fra før, så jeg synes det var en mye bedre idé å beholde all den flotte kompetansen her i Moss.

En annen grunn til at det til slutt endte med et salg, var 07 Medias nye strategi.

– Sommeren 2018 lagde 07 Media en strategi som sa et de omsetnings- og kvalitetsmessig skal være nummer en, to eller tre i Norge innenfor hvert av deres satsingsområder. Selv om kvaliteten på leveransene fra 07 Media Moss ikke står tilbake for større konkurrenter og kundetilfredsheten er høy, er vi ikke på ‘pallplass’ når det kommer til omsetning. Skulle vi kommet dit raskt, måtte vi foretatt større investeringer, som for eksempel oppkjøp av andre firmaer. Men det hadde ikke eierne anledning til, i alle fall ikke så lenge vi ble værende her i Moss.

– Jeg er svært glad for at vi fant en kjøper av 07 Media Moss og kom til enighet med Bold Mum AS om å fortsette driften i Moss. Det er også svært gledelig at alle dagens ansatte i 07 Media Moss vil fortsette sitt arbeidsforhold, sier Kjetil Amundsen, konsernleder i 07 Media.

– Vi kommer fortsatt til å samarbeide med 07 Media. Så den eneste praktiske endringen for våre kunder blir at vi får nye e-postadresser og en ny hjemmeside, siden vi skifter navn etter eierovertagelsen. Det nye navnet vil bli Storybold, avslører Inger Marie Spange med et smil.

– Men jeg har tro på vår forretningsstrategi. Gode historier er verdens beste markedsføringsverktøy. De gjør at du blir bedre likt og vi handler helst av de vi liker og kjenner godt. Og bedrifter vi er i kontakt med, har et hav av gode historier som trenger å bli fortalt, sier hun entusiastisk.

– Vi har fått en enorm forespørsel på historiefortelling gjennom film i det siste. Så det har vært helt riktig av oss å satse på dette, i tillegg til sosiale medier.

Fra og med 14. mars 2019 vil Bold Mum være eier av 07 Media Moss.

Omsetningen i 07 Media Moss var i 2018 13,6 millioner kroner med et EBITDA resultat på kr 254.000,-

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Nytt blad ute

Sign & Print nummer 226 er ute, med Canons Anton Strand som…

Karibu setter nye standarder for rull-til-rull print

Stiefel Digitalprint GmbH i Lenting nær München ble nylig den første kunden som begynte å produsere på en Karibu rull-til-rull printer. Både administrerende direktør og operatør er begeistret for kvaliteten som Karibu leverer på alt materialet: –Det beste jeg noensinne har sett i rull-til-rull-print.

Publisert av: 

web-to-print: Intervju med Fabian Frenzel

Forklaringen på hvorfor WtP er et vellykket konsept, er ikke fordi online trykkerier bruker flest mulig og størst mulige trykkpresser. Disse er lett tilgjengelige i alle deler av verdenen. Den virkelige verdien av WtP er basert på en enkel idé – nemlig en brukervennlig online plattform, som pålitelig oppfyller kundenes krav.

Publisert av: 

Kvesser i alle emballasjesegmenter

Antalis kom inn på Empack-messen og viste den bredden de har i emballasjeløsninger.
– Alt fra standardløsninger, spesielle løsninger til det faktum at du kan gå fra enkle produkter til en helhet med maskiner for automatisk emballasje. Det er det vi prøver å symbolisere her, sier Fredrik Carlsson.

Publisert av: