Canon Norge - et godt sted å jobbe

PUBLISERT: 21 mars 2019
OPPDATERT: 21 mars

En sterk 5. plass på listen til Great Place to Work viser at medarbeidere i Canon Norge opplever arbeidsplassen som god, er stolte over arbeidsplassen og opplever personlig og faglig utvikling.

Canon er en verdifull merkevare, og denne prisen viser at merkevarens verdi ikke bare dreier seg om produkter og løsninger, men gjenspeiles også i organisasjonen og våre medarbeidere. Med lokasjoner over hele landet har Canon Norge et mangfold av medarbeidere som representerer bedriften innenfor flere yrkesgrupper som salg, service og et sterkt støtteapparat. Canon har i år konkurrert med over flere hundre selskaper som alle bevisst jobber aktivt med å bygge kultur, gjensidig tillit og å videreutvikle en bærekraftig arbeidsplass. Nyheten er basert på en pressemelding fra Canon.

– Det er oss, menneskene i Canon, som hver dag er med å forme den arbeidsplassen vi ønsker å ha. Dette gjør vi gjennom sterkt engasjement, solid håndverk og glimt i øyet. Vi samles ofte, feirer resultater og utfordrer oss selv og organisasjonen. Innsatsen og energien som hver enkelt av oss bidrar med former vår kultur og gir resultater som gjør at vi i Canon er helt oppe i toppsjiktet på listen av Norges beste Arbeidsplasser – forteller HR-direktør, Maiken Furre.

En viktig forutsetning for å delta i kåringen av Norges Beste Arbeidsplasser er at man blir sertifisert av Great Place to Work. Sertifiseringen bekrefter at organisasjonen har oppfylt kravene til den globale standarden for en god arbeidsplass, og man må hvert år gjennom en sertifiseringsprosess for å dokumentere opplevelsene på arbeidsplassen. De beste arbeidsplassene har en åpen kultur der ledelsen inkluderer medarbeidere i viktige avgjørelser, søker innspill og idéer og oppleves som åpne og tilgjengelige. Grunnlaget for sertifiseringen er en egen kulturanalyse som blir målt opp mot en omfattende undersøkelse av medarbeidernes opplevelse av tillit, stolthet og fellesskap på arbeidsplassen.

– Vi har vært med i denne kåringen i mange år, og vi er svært stolt over at vi hvert år har vært blant topp 10 av Norges best arbeidsplasser. For oss er det en viktig bekreftelse på en stabil og bærekraftig organisasjon med medarbeidere som trives. At vi i så mange år har vært helt i toppskiktet er et sterkt konkurransefortrinn for oss både overfor kunder, i markedet for øvrig og ikke minst for hver og en som jobber her og representerer Canon – sier Maiken Furre.

Fakta om undersøkelsen Norges Beste Arbeidsplasser:

  • 16. år på rad Great Place to Work kårer Norges Beste Arbeidsplasser.
  • 217 virksomheter og 30203 medarbeidere deltok i undersøkelsen.
  • Fire kategorier: 20-49 medarbeidere, 50-199 medarbeidere, 200-499 medarbeidere og 500+ medarbeidere.
  • Fokus på gjensidig tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap.
  • Hver virksomhet blir vurdert gjennom en analyse av anonyme svar på mer enn 50 spørsmål i Great Place to Work sin Trust Index undersøkelse, sammen med en analyse av selskapenes kultur og praksiser som vurderes gjennom Great Place to Work sin kulturanalyse, Culture Audit.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_