Hun skal få fart på den digitale satsningen i Norden

Den nye medarbeideren Maria Andersson og Jens Cronval fra Heidelberg er enige om at en fremgangsrik gjennomføring av den digitale strategien krever ekstra innsats.

At Heidelberg går digitalt er et budskap man har hørt i lengre tid. Den tyske leverandøren går nå et skritt lenger med en satsning i Norden, og ansetter rutinerte Maria Andersson for å spisse kommunikasjonen.

“Heidelberg goes digital” er et budskap som har vært med lenge for den tyske leverandøren av grafiske maskiner, programvare, tjenester og forbruksvarer. For mange kjennetegnes slagordet av digitale trykkmaskiner som Primefire, Versafire, Labelfire og Omnifire. Men det digitale budskapet går dypere enn som så. Det handler om å digitalisere hele kundenes virksomhetsprosesser og alle forretningsprosesser, samt å styrke kunderelasjonene på de digitale plattformene.

Det krever, ifølge administrerende direktør Jens Cronval, at det settes av dedikerte ressurser. Det er ikke forsvarlig at ansatte som egentlig har andre primæroppgaver ska ikle seg også den rollen. I hvert fall ikke om det skal lykkes. Og det skal det. Derfor har Heidelberg i Norden ansatt en ny “Digital lead and marketing” ansvarlig.

Maria Andersson er ny “Digital lead and marketing” ansvarlig for Heidelberg i Norden.

Snakker svensk og dansk
Valget falt på Maria Andersson, som, i tillegg til omfattende kommunikasjonserfaringer fra steder som Bosch, AudioNova og Dansk Flyktingråd, har en svensk bakgrunn, og derfor snakker både dansk og svensk flytende. Det er en stor fordel i en organisasjon som Heidelberg.

– Heidelberg har så mange nye løsninger, ikke bare tekniske, men også hvilken måte vi møter kunden på. Vi håndterer kundens behov for digitalisering av prosesser, og vi tilbyr dette i noen helt nye pakker der du kan betale etter forbruk. Vi må gjøre disse budskapene tydeligere, sier Jens Cronval om bakgrunnen for utnevnelsen.

Relevante møter
En annen faktor som har endret seg i de siste 3-5 årene er at mange firmaer ikke har tid til den glade selgeren som slipper inn på en kopp kaffe for å snakke om stort og smått, sier Jens Cronval:

– De må introduseres for noe som er relevant, ellers sløser vi bort tiden deres. Derfor må vi være skjerpede på å avlese dataene deres og forutse hva de trenger, helst før de engang vet det selv.

Organiserer kundedager
En av de første oppgavene for Maria Andersson blir å organisere Prinect User Days som finner sted i midten av mai i Heidelberg:

– Det blir superspennende å treffe våre kunder og få en bedre forståelse for deres situasjon og behov. Det blir min jobb å lytte for deretter å identifisere de innsatsene vi må gjøre for å hjelpe våre kunder videre i digitaliseringsprosessen. Strategien er staket ut, men det er stort rom for meg å sette mitt preg på utviklingen, og det ser jeg veldig frem til, sier Maria Andersson.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


HP åpner senter for 3d-printing i Barcelona

I Barcelona åpnet HP deres nye “3D Printing and Digital Manufacturing Center of Excellence” på nesten 14.000 kvadratmeter 12. juni. Med denne åpningen etablerer HP ett av verdens største og mest avanserte utviklingsanlegg, og samler samtidig hundrevis av verdens ledende eksperter innen 3D-printing og utvikling under samme tak.

Publisert av: