Avtale baner veien for digitaltrykt bølgepapp

Joint Venture-signeringen mellom Koenig & Bauer og Durst fant sted i München. Fra venstre til høyre: Stefan Kappaun – EVP blekk & væsker hos Durst Group, Christopher Kessler – sjefsjurist hos Koenig & Bauer, Christoph Gamper – adm. dir. og deleier i Durst Group, Christian Gatterer – økonomisjef hos Durst Group, Jochen Sproll – prosjektsjef innen forretningsutvikling hos Koenig & Bauer – Claus Bolza-Schünemann, adm. dir. hos Koenig & Bauer, Harald Oberrauch – eier, Durst Group.

Overenskomsten er undertegnet. Durst og Koenig & Bauer starter et selskap sammen for å utvikle digitale produksjonssystemer for printing i ett pass på kartong og bølgepapp.

Vi har tidligere fortalt om det planlagte samarbeidet mellom Durst og Koenig & Bauer. Nå har de to foretakene undertegnet avtalen som skal bane vei for en felles utvikling av digitaltrykk i ett pass på falskartong og bølgepapp. Partene undertegnet avtalen 10. april, og den gjelder et 50/50 samarbeid i et helt nytt joint venture-selskap som kommer til å ha sin base i tyske Würzburg.

Til å begynne med kommer selskapets portefølje til å bestå av en Koenig & Bauer CorruJET 170 og en Durst SPC 130, samt tilhørende tjenester, blekkvirksomheten, og utviklingen av VariJET 106. I en pressemelding fremgår det at foretakene venter på godkjenning i henhold til gjeldende konkurranselovgiving. Dersom de får klarsignal fra berørte myndigheter så regner de med å kunne ansette en ny administrerende direktør og dra i gang virksomheten i slutten av mai.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: