Sterk resultatforbedring i 07 Media

Konsernsjef i 07 Media, Kjetil Amundsen

Konsernsjef Kjetil Amundsen er godt fornøyd med den sterke resultatforbedringen i 07 Media i 2018.

–Som konsern leverte vi i 2018 et vesentlig bedre resultat enn foregående år, og jeg er svært godt fornøyd med utviklingen, uttaler Konsernsjef Kjetil Amundsen i 07 Media. 07 Media Invest, som består av 07 Media AS, Print House AS, 07 Media Sør AS, 07 Media Moss AS og Gevir IT Drift AS, leverte i 2018 driftsinntekter på 429 millioner, en økning på 7,7 millioner (+1,5%) mot 2017. EBITDA resultatet i 2018 ble 16,1 millioner, en økning på 7 millioner (+77%) mot 2017.

–Det er svært gledelig å se at vi leverer inntektsvekst i et fallende marked og at vi i løpet av 2018 har landet flere store og viktige kundeavtaler vi tar med oss inn i 2019. Vi har også gjort flere store investeringer i 2018 som vi forventer vil gi positive effekter i tiden fremover. Blant annet dreier dette seg om en ny UV LED offsetmaskin, ny limfreslinje og flere nye ferdiggjøringsmaskiner. I tillegg har vi samlokalisert digitalproduksjon i Oslo, reorganisert organisasjon for å bedre understøtte prosessene i vår verdiskapning, samt solgt datterselskapene 07 Interaktiv AS og 07 Media Moss (2019). Vårt fokus er nå på lønnsom kjernevirksomhet og jeg er svært godt fornøyd med utviklingen i 2018, og så langt i 2019, sier Amundsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon: VarioPRINT IX-serien er i gang

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

De første bestillingene og installasjonene av Varioprint IX-serien er i gang, meldes det fra Canon.

Canon har allerede mottatt de første bestillingene på den avanserte arkmatede inkjet trykkpressen siden lanseringen 1. april i år. I de kommende månedene blir den nye trykkpressen installert hos flere kunder i EMEA-regionen (Europa, Midtøsten og Afrika) og vil bidra til produksjons- og vekstmuligheter innen kommersiell utskrift.

Publisert av: 

Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

Tekst: Roger Stormo | Foto: Merkur Grafisk

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

Publisert av: 

Omstilte produksjonen under koronakrisen

Koronakrisen medførte kraftig reduksjon i de grafiske oppdragene, noe som medførte permittering av mange i produksjonen hos CopyCat.  Sammen med Nautilus Subsea utviklet firmaet da prototyper for ansiktsvisirer og etablerte en produksjonslinje på kort tid. Visirproduksjonen har gitt nye muligheter og bragt optimismen tilbake hos CopyCat-medarbeiderne.

Publisert av: