Medaljeregn over Dreyer Kliché

PUBLISERT: 23 mai 2019
OPPDATERT: 23 mai
Conni Dreyer og hennes mann Allan Dreyer er glade for medaljedrysset.

Årets konkurranse FSEA Gold Leaf Award er avgjort, og danske Dreyer Kliché fikk tre medaljer. To bronse, og en med den ettertraktede gullfargen.

Julekort og påskekort som fikk bronsemedaljer.

Organisasjonen FSEA (Foil and Speciality Effects Association) som står bak Gold Leaf Awards deler ut priser til det beste innen metallfolietrykk, reliefftrykk og andre spesialeffekter. Mer enn 450 bidrag var med i årets utgave av konkurransen, og disse kom fra hele verden. Danske Dreyer Kliché fikk nok en gang et bevis på sine blendende teknikker og smarte løsninger. Med seg hjem i bagasjen hadde de denne gangen to bronse- og en gullmedalje.

– Vi er veldig stolte over å være en av de beste i vår bransje, sier Conni Dreyer og sender en takk til sine forretningspartnere Foilco og Finishing Touch.

Vinnerbidraget bygger på HC Andersens eventyr Fyrtøyet.

Påskekort og julekort
Bronsemedaljene ble tildelt to gratulasjonskort. Et påskekort viser hvordan man kan metallisere spesialfarger når man benytter silver hotfoil. Logofarger er sjeldent tilgjengelig som en standardfolie, men kan lages med hjelp av folie og 4-fargers trykk. Den andre bronseplassen var for et julekort med et julehjerte som er en kombinasjon av preging og struktur.

HC Andersen tema
Selskapets Tinder box – med temaet HC Andersens eventyr Fyrtøyet –hentet hjem gullet.

Treet er lagd med fire folier, der alle bladene er bygd opp individuelt. Bladene ser ut som om de har ulike grønne folier, ettersom refleks fra lyset fanger den vakre strukturen, og får øyet til å tro at det er flere farger.

Trestammen har en holografisk folie og preging er gjennomgående på hele motivet, men ikke bladene. Til bronse, sølv og gullhundene brukte man fire folier og preging. Blindpregede trerøtter i bakgrunnen og gjennomgående høy detaljrikhet. Alle vinnerne i de forskjellige klassene finner du her.

Les videre

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324