Rekordår for nett-trykkeri

PUBLISERT: 23 mai 2019
OPPDATERT: 21 mars

Michael Fries, adm. dir. hos Onlineprinters.

Onlineprinters satte salgsrekord samtidig som de feiret sitt 15-årsjubileum. Nettgiganten produserte totalt 3,2 milliarder trykksaker.

Selskapet springer ut fra et familieeid trykkeri, som i løpet av 15 år har vokst til å bli ett av de største nett-trykkeriene i Europa. I regnskapsåret som har gått, året da de også feiret at de fylte 15 år, omsatte selskapet for mer enn 200 millioner Euro. Den summen kan man tilskrive at de produserte mer enn 3,2 milliarder trykksaker. Fra den spede starten av har selskapet hatt mer enn en million handlende firmakunder.

Foretakets fokus fremover er datastyrt markedsføring og å være stedet for one-stop-shopping. Ifølge Onlineprinters var de et av de første nettbutikkene for trykksaker i Europa, og unike på den måten at de har vokst frem fra en tradisjonell håndverksorientert trykkerivirksomhet til å arbeide hundre prosent med netthandel. Michael Fries, administrerende hos Onlineprinters, oppsummerer den transformasjonen foretaket har gått gjennom.

– I begynnelsen var vi et trykkeri som holdt på med netthandel. I dag er vi et netthandelsfirma som trykker, sier han.

Nedenstående video tar deg med inn i Onlineprinters produksjon.

https://youtu.be/Im8eJN8jbwg

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade