Rekordår for nett-trykkeri

Michael Fries, adm. dir. hos Onlineprinters.

Onlineprinters satte salgsrekord samtidig som de feiret sitt 15-årsjubileum. Nettgiganten produserte totalt 3,2 milliarder trykksaker.

Selskapet springer ut fra et familieeid trykkeri, som i løpet av 15 år har vokst til å bli ett av de største nett-trykkeriene i Europa. I regnskapsåret som har gått, året da de også feiret at de fylte 15 år, omsatte selskapet for mer enn 200 millioner Euro. Den summen kan man tilskrive at de produserte mer enn 3,2 milliarder trykksaker. Fra den spede starten av har selskapet hatt mer enn en million handlende firmakunder.

Foretakets fokus fremover er datastyrt markedsføring og å være stedet for one-stop-shopping. Ifølge Onlineprinters var de et av de første nettbutikkene for trykksaker i Europa, og unike på den måten at de har vokst frem fra en tradisjonell håndverksorientert trykkerivirksomhet til å arbeide hundre prosent med netthandel. Michael Fries, administrerende hos Onlineprinters, oppsummerer den transformasjonen foretaket har gått gjennom.

– I begynnelsen var vi et trykkeri som holdt på med netthandel. I dag er vi et netthandelsfirma som trykker, sier han.

Nedenstående video tar deg med inn i Onlineprinters produksjon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: