Beste printermotor og printhoder

John ter Meer, sjef for Publimore Media, overrekker EDP-prisen til Memjets Kevin Shimamoto. Foto: Herman Hartman.

Memjet får anerkjennelse for sin tekniske utvikling når det gjelder digital printing.

Memjet, en global produsent av digitale printhoder, fargeformulering og modulær teknikk fikk pris under EDP-awards. Etter at organisasjonen European press association hadde sagt sitt tok foretaket hjem utmerkelsen i kategorien for beste printermotor og printhoder – Best print engine and printheads.

Memjets modulære utskriftssystem Duralink inngår i dag i flere maskinprodusenters printere i bransjer som kommersielt trykk, emballasjetrykk og industrielt trykk. Kevin Shimamoto, markedssjef hos Memjet sier at de har fått en anerkjennelse fra sine ulike OEM-partnere rundt om i verden, hva angår den viktige rollen som Duralink spiller – å støtte sine samarbeidspartnere og hjelpe dem å få sine nye innovative printere raskere ut på markedet:

– Det er gledelig at vår teknikk også erkjennes av ekspertpanelet ved European Press Association. Denne prisen bekrefter det utmerkede arbeidet som gjøres hos våre forsknings- og utviklingsgrupper, og vi er stolte over å ta den imot.

Prisutdelningen i EDP ​​Awards, som var den tolvte i rekken, skjedde på Fespa-messen i München, 14-17. mai.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon: VarioPRINT IX-serien er i gang

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

De første bestillingene og installasjonene av Varioprint IX-serien er i gang, meldes det fra Canon.

Canon har allerede mottatt de første bestillingene på den avanserte arkmatede inkjet trykkpressen siden lanseringen 1. april i år. I de kommende månedene blir den nye trykkpressen installert hos flere kunder i EMEA-regionen (Europa, Midtøsten og Afrika) og vil bidra til produksjons- og vekstmuligheter innen kommersiell utskrift.

Publisert av: 

Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

Tekst: Roger Stormo | Foto: Merkur Grafisk

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

Publisert av: 

Omstilte produksjonen under koronakrisen

Koronakrisen medførte kraftig reduksjon i de grafiske oppdragene, noe som medførte permittering av mange i produksjonen hos CopyCat.  Sammen med Nautilus Subsea utviklet firmaet da prototyper for ansiktsvisirer og etablerte en produksjonslinje på kort tid. Visirproduksjonen har gitt nye muligheter og bragt optimismen tilbake hos CopyCat-medarbeiderne.

Publisert av: