Kurs og foredrag på trykkmesse

Kåre Bjørn Jensen fra Intellia som arrangerer kurs i diverse kreative programvarer, som Adobe Creative Suit og Microsoft Office-programmene.

På årets store møteplass for alle som arbeider i den grafiske bransjen, Sign, Print & Pack den 18–19. september på Odense Congress Center i Danmark, kommer de besøkende å kunne delta på kreative kurs.

Kursene er gratis og det trengs ingen registrering. Den første messedagen 18. september er det Kåre Bjørn fra konsulentfirmaet Intellia som har ansvaret for kursene. Disse starter hver halvtime på messedagen.

  • Trykksaksproduksjon fra onlinetjenester.
  • XML i InDesign.
  • Video og animert innhold for innendørs- og utendørsskjermer i Adobe After Effects.
  • Prototyper av interaktive tegn med Adobe XD.
  • Infografikk til print og skjerm (Powerpoint, Indogram og After Effects).
  • Gratis alternativ til Photoshop, Illustrator og InDesign (Pixlr, Inkscape och Scribus).
  • Samspillet mellom digital og trykt markedsføring, blant annet digitale vs. trykte nyhetsbrev.

Benny Thaibert fra Bitspot.

Den andre messedagen, den 19. september, arrangerer Benny Thaibert fra Bitspot følgende kurs:

  • Kreativ med bilder i InDesign: Hopp over å ta turen til Photoshop – lær deg de andre triksene.
  • Moderne typografi med InDesign: Opplev de nyeste trendene og de gamle dydene som har fått nytt liv.
  • Design med geometri i Illustrator: Når enkel matematikk blir til design.
  • SoMe-film med smartphone: Skap større interesse for ditt foretak med små filmer – som er billige å produsere.
  • Mosaikk og enkle bildetriks: For deg som vil lage kampanjer på sosiale medier med Photoshop.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: