Kurs og foredrag på trykkmesse

Kåre Bjørn Jensen fra Intellia som arrangerer kurs i diverse kreative programvarer, som Adobe Creative Suit og Microsoft Office-programmene.

På årets store møteplass for alle som arbeider i den grafiske bransjen, Sign, Print & Pack den 18–19. september på Odense Congress Center i Danmark, kommer de besøkende å kunne delta på kreative kurs.

Kursene er gratis og det trengs ingen registrering. Den første messedagen 18. september er det Kåre Bjørn fra konsulentfirmaet Intellia som har ansvaret for kursene. Disse starter hver halvtime på messedagen.

  • Trykksaksproduksjon fra onlinetjenester.
  • XML i InDesign.
  • Video og animert innhold for innendørs- og utendørsskjermer i Adobe After Effects.
  • Prototyper av interaktive tegn med Adobe XD.
  • Infografikk til print og skjerm (Powerpoint, Indogram og After Effects).
  • Gratis alternativ til Photoshop, Illustrator og InDesign (Pixlr, Inkscape och Scribus).
  • Samspillet mellom digital og trykt markedsføring, blant annet digitale vs. trykte nyhetsbrev.

Benny Thaibert fra Bitspot.

Den andre messedagen, den 19. september, arrangerer Benny Thaibert fra Bitspot følgende kurs:

  • Kreativ med bilder i InDesign: Hopp over å ta turen til Photoshop – lær deg de andre triksene.
  • Moderne typografi med InDesign: Opplev de nyeste trendene og de gamle dydene som har fått nytt liv.
  • Design med geometri i Illustrator: Når enkel matematikk blir til design.
  • SoMe-film med smartphone: Skap større interesse for ditt foretak med små filmer – som er billige å produsere.
  • Mosaikk og enkle bildetriks: For deg som vil lage kampanjer på sosiale medier med Photoshop.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon: VarioPRINT IX-serien er i gang

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

De første bestillingene og installasjonene av Varioprint IX-serien er i gang, meldes det fra Canon.

Canon har allerede mottatt de første bestillingene på den avanserte arkmatede inkjet trykkpressen siden lanseringen 1. april i år. I de kommende månedene blir den nye trykkpressen installert hos flere kunder i EMEA-regionen (Europa, Midtøsten og Afrika) og vil bidra til produksjons- og vekstmuligheter innen kommersiell utskrift.

Publisert av: 

Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

Tekst: Roger Stormo | Foto: Merkur Grafisk

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

Publisert av: 

Omstilte produksjonen under koronakrisen

Koronakrisen medførte kraftig reduksjon i de grafiske oppdragene, noe som medførte permittering av mange i produksjonen hos CopyCat.  Sammen med Nautilus Subsea utviklet firmaet da prototyper for ansiktsvisirer og etablerte en produksjonslinje på kort tid. Visirproduksjonen har gitt nye muligheter og bragt optimismen tilbake hos CopyCat-medarbeiderne.

Publisert av: