Suksess med nye tjenester

Lars Heramb i Presis Digitalprint.

Suksess kommer ikke av seg selv. For Presis på Elverum er suksessen et resultat av offensiv tankegang, løsningsorienterte medarbeidere og en målrettet satsning på nye markeder. Samt produksjonsutstyr fra øverste hylle.

Teknologi som overgår forventningene
To ImagePRESS-maskiner går for fullt når vi møter en travel leder og eier Lars Heramb i Presis Digitalprint. Han legger ikke skjul på at bedriftens ImagePRESS 10000 har bidratt solid til bedriftens gode resultater.

– Både kvalitets- og driftsmessig har Canon ImagePRESS 10000 faktisk prestert bedre enn vi forventet, og det skyldes absolutt ikke at forventningene var lave, sier en tydelig fornøyd Presis-leder. I gjennomsnitt kommer 200.000 trykk fra denne maskinen hver måned, og med integrert fals, stift og trekutter oppnår Presis effektiv og lønnsom produksjon. Lars Heramb forteller at de seks medarbeiderne daglig leverer et stort antall ordrer med reklametrykksaker, eiendomsprospekter, interiør og dekor, fotoprodukter, skilt og mye annet.

– Eiendomsbransjen er viktig for oss, men samtidig er det en kundegruppe som stiller høye leveringskrav. Valget av driftssikker ImagePRESS-teknologi har vært avgjørende for å oppfylle avtalene med både eiendomsmeglere og andre kravstore kundegrupper, sier han.

Teknologi som overgår forventningene. Lars Heramb og Veslemøy Heramb mener Canon ImagePRESS 10000 har levert enda bedre enn bedriftens høye forventninger.

Produserer omslag med lomme
Bedriften i Elverum sentrum har i tillegg en imagePRESS Light Production, som fungerer både som avlastningsmaskin for ”storebroren” og som selvstendig produksjonsmaskin.

– Det er en utmerket tilleggsmaskin for oss, kompakt og driftssikker og med velkjent ImagePRESS-kvalitet. Samtidig kan den printe 6-sider A4 på ett ark, et bannerformat som gir oss merverdi i eiendomsmarkedet, der det ofte benyttes omslag med lomme bakerst i det trykte salgsprospektet. I det hele tatt er vi imponert over den kvaliteten og fleksibiliteten denne kompakte ”Light Production”-maskinen leverer, og det er utvilsomt en fordel at begge produksjonsmaskinene våre benytter samme brukergrensesnitt og fargeprofiler. Når Canons servicetekniker i tillegg bor i nabolaget vårt, ga det trygghet å velge Canon ImagePRESS-teknologi også for produksjonsmaskin nummer to, presiserer Lars Heramb, som ikke er redd for å investere for å finne nye markeder. Blant annet har bedriften nylig anskaffet et Zundt skjærebord fra Canon, for raskere og bedre produksjon.

Finner vekstområder
Mange i den grafiske bransjen har tatt inn over seg at automatisering skaper god lønnsomhet, men langt fra alle satser like målbevisst som Presis for å oppnå dette. Drømmen til Lars Heramb og kollegene er at egne nettbutikker og effektiv web2print skal skape selvhjulpne kunder, der filene nærmest kan gå rett fra kunden og inn i produksjonsflyten. Bedriften har brukt betydelige ressurser på nettstedet presisfoto.no.

Canons Lars Andresen og Lars Heramb i Presis Digitalprint er enige om at det finnes vekstområder for den som våger å satse.

– Vi har tro på at nettsatsningen vår vil tilføre enda flere oppdrag til bedriften og gi oss innpass i nye markeder. I tillegg skal vi videreutvikle satsningen innenfor eksisterende områder som interiør, dekor, displaymateriell, skilt og bannere, der vi allerede har solid fotfeste og gode samarbeidspartnere. Mange snakker om at trykk taper markedsandeler, mens vi opplever at det finnes mange spennende vekstområder for den som våger å satse, sier den offensive lederen av Presis Digitalprint på Elverum.

Tosidig trykk på bannere gjør det enkelt å produsere omslag med lomme for eiendomsprospekter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Satser på sola

Thure Trykk la nylig ut dette bildet på sin facebook-side. Det viser…

Future Book Forum 2019

Ledende forlag, bokprodusenter og distributører samles neste uke på Canon Europas årlige Future Book Forum, i München i Tyskland fra 20. til 21. november 2019. Temaet for årets arrangement er «vekst gjennom fellesskap», og ser på hvordan forlag og trykkerier kan finne nye vekstmuligheter ved å etablere og pleie fellesskap av lesere.

Publisert av: 

Nytt produksjonsbyrå i Oslo

Etter å ha jobbet flere år som frittstående leverandører av ferdiggjøringstjenester for designbyråer og produsenter i Oslo-området har Henning Arnesen og Klaus Dalseth nå fått med seg Kenneth Skulstad og stiftet C4 produksjon. De er et rendyrket byrå for grafisk produksjon og ferdiggjøring og satser på prepress-tjenester spesielt rettet mot emballasje til dagligvare og retail.

Publisert av: 

To nye storformatprintere fra Canon

Canon lanserte 1. november en ny imagePROGRAF TA-serie med to skrivere – en 24-tommers bordmodell og en 36-tommers gulvmodell. To prisgunstige modeller med et allsidig, brukervennlig system. Serien er myntet på næringsliv og offentlig sektor, og gjør det mulig å skrive ut mindre antall storformatutskrifter i A1 eller A0 når du trenger det.

Publisert av: 

Suksess med små opplag i nisjemarked

Agape er et nisjeforlag (kristenlitteratur) som har tatt i bruk digitaltrykk for å kunne produsere mer selv. I tillegg ser de for seg å tilby printing av visittkort, bannere og reklametrykksaker til næringslivet, diktsamlinger og andre bøker for bokklubbmedlemmene, og grafiske oppdrag for menigheter og kirker. Etter hvert som små opplag blir trenden, vil nok flere bedrifter se seg tjent med å lage hustrykkerier. Denne utviklingen er noe trykkeriene nå må forholde seg til.

Publisert av: