Suksess med nye tjenester

PUBLISERT: 20 juni 2019
OPPDATERT: 20 juni
Lars Heramb i Presis Digitalprint.

Suksess kommer ikke av seg selv. For Presis på Elverum er suksessen et resultat av offensiv tankegang, løsningsorienterte medarbeidere og en målrettet satsning på nye markeder. Samt produksjonsutstyr fra øverste hylle.

Teknologi som overgår forventningene
To ImagePRESS-maskiner går for fullt når vi møter en travel leder og eier Lars Heramb i Presis Digitalprint. Han legger ikke skjul på at bedriftens ImagePRESS 10000 har bidratt solid til bedriftens gode resultater.

– Både kvalitets- og driftsmessig har Canon ImagePRESS 10000 faktisk prestert bedre enn vi forventet, og det skyldes absolutt ikke at forventningene var lave, sier en tydelig fornøyd Presis-leder. I gjennomsnitt kommer 200.000 trykk fra denne maskinen hver måned, og med integrert fals, stift og trekutter oppnår Presis effektiv og lønnsom produksjon. Lars Heramb forteller at de seks medarbeiderne daglig leverer et stort antall ordrer med reklametrykksaker, eiendomsprospekter, interiør og dekor, fotoprodukter, skilt og mye annet.

– Eiendomsbransjen er viktig for oss, men samtidig er det en kundegruppe som stiller høye leveringskrav. Valget av driftssikker ImagePRESS-teknologi har vært avgjørende for å oppfylle avtalene med både eiendomsmeglere og andre kravstore kundegrupper, sier han.

Teknologi som overgår forventningene. Lars Heramb og Veslemøy Heramb mener Canon ImagePRESS 10000 har levert enda bedre enn bedriftens høye forventninger.

Produserer omslag med lomme
Bedriften i Elverum sentrum har i tillegg en imagePRESS Light Production, som fungerer både som avlastningsmaskin for ”storebroren” og som selvstendig produksjonsmaskin.

– Det er en utmerket tilleggsmaskin for oss, kompakt og driftssikker og med velkjent ImagePRESS-kvalitet. Samtidig kan den printe 6-sider A4 på ett ark, et bannerformat som gir oss merverdi i eiendomsmarkedet, der det ofte benyttes omslag med lomme bakerst i det trykte salgsprospektet. I det hele tatt er vi imponert over den kvaliteten og fleksibiliteten denne kompakte ”Light Production”-maskinen leverer, og det er utvilsomt en fordel at begge produksjonsmaskinene våre benytter samme brukergrensesnitt og fargeprofiler. Når Canons servicetekniker i tillegg bor i nabolaget vårt, ga det trygghet å velge Canon ImagePRESS-teknologi også for produksjonsmaskin nummer to, presiserer Lars Heramb, som ikke er redd for å investere for å finne nye markeder. Blant annet har bedriften nylig anskaffet et Zundt skjærebord fra Canon, for raskere og bedre produksjon.

Finner vekstområder
Mange i den grafiske bransjen har tatt inn over seg at automatisering skaper god lønnsomhet, men langt fra alle satser like målbevisst som Presis for å oppnå dette. Drømmen til Lars Heramb og kollegene er at egne nettbutikker og effektiv web2print skal skape selvhjulpne kunder, der filene nærmest kan gå rett fra kunden og inn i produksjonsflyten. Bedriften har brukt betydelige ressurser på nettstedet presisfoto.no.

Canons Lars Andresen og Lars Heramb i Presis Digitalprint er enige om at det finnes vekstområder for den som våger å satse.

– Vi har tro på at nettsatsningen vår vil tilføre enda flere oppdrag til bedriften og gi oss innpass i nye markeder. I tillegg skal vi videreutvikle satsningen innenfor eksisterende områder som interiør, dekor, displaymateriell, skilt og bannere, der vi allerede har solid fotfeste og gode samarbeidspartnere. Mange snakker om at trykk taper markedsandeler, mens vi opplever at det finnes mange spennende vekstområder for den som våger å satse, sier den offensive lederen av Presis Digitalprint på Elverum.

Tosidig trykk på bannere gjør det enkelt å produsere omslag med lomme for eiendomsprospekter.

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324