Ricoh med 100% fornybar elektrisitet

PUBLISERT: 9 august 2019
OPPDATERT: 21 mars

Fra sentralt hold i Tokyo meldes det denne uken at Ricoh fra og med finansåret 2019, som begynte første april, kun vil benytte elektrisitet fra fornybare energikilder for å dekke behovet for elektrisitet i arbeidet med å bygge bedriftens kjerneprodukter, A3 multifunksjonsskrivere.

All elektrisitet til fasiliteter hvor Ricoh monterer A3 MFPer, inkludert overhaling av bruktmaskiner, vil utelukkende komme fra fornybare kilder. Dette gjør de som et skritt på veien mot sin målsetning om å nå RE 100-målet om å kun bruke 100% fornybar elektrisitet i hele sin virksomhet. RE 100 er et globalt initiativ som støttes av bedrifter som har skrevet under en avtale om å anskaffe 100% av elektrisitet til sine virksomheter fra fornybare kilder.

Etter at Ricoh annonserte sin deltakelse i RE 100 i april 2017 har Ricoh-gruppen igangsatt store energisparende tiltak og andre initiativer. De har også installert egne har også installert egne kraftproduksjonsanlegg og har byttet til strømkilder med høyere andeler fornybar energi. Til dags dato har de byttet til 100% fornybar elektrisitet i ni salgskontorer i Europa i tillegg til gjenbruk/resirkuleringsprosesser ved fabrikkene i Frankrike. Andre tiltak inkluderer anskaffelse av tredjeparts kvalifisering Nearly ZEB ved Gifu-filialen i Ricoh Japan, et innenlandsk salgsselskap.

Dette siste initiativet er initiert på kjøpsavtaler for I-REC og J-Credit hentet fra fornybar energi, og samsvarer med 37 GWh strøm som Ricoh kjøper dette regnskapsåret for alle selskapets anlegg for A3 MFP-montering. Når kraftkjøp for dette regnskapsåret er avsluttet, vil sertifikatene bli innløst og kredittene trukket tilbake.

I tillegg til å øke bruken av fornybar energi til virksomheten ytterligere, forbedrer initiativet hvor attraktive kundene opplever at Ricohs A3 MFP-er, på grunn av deres lavere miljøpåvirkning. Gjennom dette initiativet tar Ricoh sikte på å fremskynde realiseringen av et nullutslippssamfunn sammen med sine aksjonærer.

Les videre

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Siste nytt

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3