Kreativitet tar trykksaken til nye høyder

Print Power har lagd en manual med en rekke tips om hvordan kreative trykksaker kan fange konsumentenes interesse.

Print Power, som skriver om mulighetene med trykketeknikken, slapp nylig en manual (PDF) med inspirasjon for den grafiske bransjen. Her presenteres en rekke forskjellige eksempler fra velkjente foretak som har lykkes med å fange konsumentenes interesse med sine trykksaker.

Gilette har for eksempel arbeidet med forskjellig tekstur i papiret for å belyse hvordan en manns skjeggstubb kjennes mot silkemyk babyhud. Ikea har arbeidet med interaktivitet ved å lage en annonse med samme funksjon som en graviditetstest – tiss på papiret og dersom du er gravid så får du rabattert pris på en barneseng.

Et annet eksempel der digitalt og trykk har blitt kombinert er Mercedes sin reklame for en ny bilmodell. Gjennom en klar akryl som brettes til en pyramide og deretter plasseres på en mobiltelefon, skapes et hologram av den nye bilmodellen.

Flere andre eksempler nevnes, som setter fokus på mulighetene med å lage 3d-effekt, strømledende blekk og å benytte spiselig papir.

Til slutt gis det også tips om hvordan man integrerer trykk med andre markedskanaler, og bruker trykksaker for å skille seg ut i vår digitale verden. Et annet tips som gis er å utforske nyvinninger innen trykk og å tenke på våre andre sanser enn bare syn og følelse.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canons nye imagePRESS for mellommarkedet

Nå lanseres Canon imagePRESS C165, en fullblods fargeløsning i det som gjerne kalles Light Production-segmentet – som er mellom kontorbedriftene og de grafiske produksjonsbedriftene. Med 65 sider i minuttet, bannertrykk og fleksible ferdiggjøringsløsninger, er det teknologi som vil treffe både kjente og nye markeder for Canon.

Publisert av: