Skandinavias største samlede investering

Daniel Redner, produksjonssjef hos Brand Factory, Lars Lindberg, salgssjef hos Heidelberg og Serbaz Shali, hovedansvarlig for produksjonen hos Brand Factory.

Brand Factory i Stockholm var den av Heidelbergs kunder i Skandinavia som gjorde den største maskinhandelen i fjor. Den store investeringen har allerede gitt positive resultater.

– Maskinen gir oss store muligheter til å korte ned våre leveringstider mot kunde og produsere flere jobber til en høyere kvalitet raskere, sier Serbaz Shali fra Brand Factory.

Storformatstrykkeriet Brand Factory besluttet å investere i nye maskiner i fjor for å kunne møte markedets utvikling og kundenes forventninger. Valget falt på Heidelbergs utstyr – trykkpressen Speedmaster XL 106, ny CTP-teknikk Suprasetter, samt to stykk falsmaskiner Stahlfolders.

Ser kortere leveringstider
Alt ble installert i den nyrenoverte trykkhallen i Farsta.

– For å kunne møte etterspørselen har vi investert i en ny trykkpresse, maskinen gir oss store muligheter til å korte ned på våre leveringstider mot kunde og produsere flere jobber til en høyere kvalitet raskere, sier Serbaz Shali, hovedansvarlig for produksjonen på Brand Factory og legger til:

– Den nye Push-to-stop teknologien gir oss korte inntakstider og raske jobb-bytter. Maskinen er dessuten utstyrt med UV, noe som optimaliserer vår etterbehandling og bokbinding ettersom arkene er tørre når de kommer ut av trykkpressen.

To falsmaskiner
Serbaz Shali sier at den nye trykkpressen produserer jobbene raskere. Samtidig, når tørketiden uteble, så var det også på tide å forsterke etterbehandlingen med de to falsene.

– Falsene har automatisk instilling med muligheten til å lagre innstillinger for tilbakevendende jobber, så også her har vi kortere innstillingstider enn tidligere samt at flyten har blitt optimert for å kunne håndtere flere jobber med kortere leveringstider.

En automatisert flyt
I og med kjøpet av den nye trykkpressen så investerte trykkeriet også i en ny CTP-teknikk med komplett Nela-løsning.

– Denne løsningen optimerer vår produksjon fra ordre til trykk med et automatisert flyt gjennom hele prosessen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canons nye imagePRESS for mellommarkedet

Nå lanseres Canon imagePRESS C165, en fullblods fargeløsning i det som gjerne kalles Light Production-segmentet – som er mellom kontorbedriftene og de grafiske produksjonsbedriftene. Med 65 sider i minuttet, bannertrykk og fleksible ferdiggjøringsløsninger, er det teknologi som vil treffe både kjente og nye markeder for Canon.

Publisert av: