Skandinavias største samlede investering

Daniel Redner, produksjonssjef hos Brand Factory, Lars Lindberg, salgssjef hos Heidelberg og Serbaz Shali, hovedansvarlig for produksjonen hos Brand Factory.

Brand Factory i Stockholm var den av Heidelbergs kunder i Skandinavia som gjorde den største maskinhandelen i fjor. Den store investeringen har allerede gitt positive resultater.

– Maskinen gir oss store muligheter til å korte ned våre leveringstider mot kunde og produsere flere jobber til en høyere kvalitet raskere, sier Serbaz Shali fra Brand Factory.

Storformatstrykkeriet Brand Factory besluttet å investere i nye maskiner i fjor for å kunne møte markedets utvikling og kundenes forventninger. Valget falt på Heidelbergs utstyr – trykkpressen Speedmaster XL 106, ny CTP-teknikk Suprasetter, samt to stykk falsmaskiner Stahlfolders.

Ser kortere leveringstider
Alt ble installert i den nyrenoverte trykkhallen i Farsta.

– For å kunne møte etterspørselen har vi investert i en ny trykkpresse, maskinen gir oss store muligheter til å korte ned på våre leveringstider mot kunde og produsere flere jobber til en høyere kvalitet raskere, sier Serbaz Shali, hovedansvarlig for produksjonen på Brand Factory og legger til:

– Den nye Push-to-stop teknologien gir oss korte inntakstider og raske jobb-bytter. Maskinen er dessuten utstyrt med UV, noe som optimaliserer vår etterbehandling og bokbinding ettersom arkene er tørre når de kommer ut av trykkpressen.

To falsmaskiner
Serbaz Shali sier at den nye trykkpressen produserer jobbene raskere. Samtidig, når tørketiden uteble, så var det også på tide å forsterke etterbehandlingen med de to falsene.

– Falsene har automatisk instilling med muligheten til å lagre innstillinger for tilbakevendende jobber, så også her har vi kortere innstillingstider enn tidligere samt at flyten har blitt optimert for å kunne håndtere flere jobber med kortere leveringstider.

En automatisert flyt
I og med kjøpet av den nye trykkpressen så investerte trykkeriet også i en ny CTP-teknikk med komplett Nela-løsning.

– Denne løsningen optimerer vår produksjon fra ordre til trykk med et automatisert flyt gjennom hele prosessen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Satser på sola

Thure Trykk la nylig ut dette bildet på sin facebook-side. Det viser…

Future Book Forum 2019

Ledende forlag, bokprodusenter og distributører samles neste uke på Canon Europas årlige Future Book Forum, i München i Tyskland fra 20. til 21. november 2019. Temaet for årets arrangement er «vekst gjennom fellesskap», og ser på hvordan forlag og trykkerier kan finne nye vekstmuligheter ved å etablere og pleie fellesskap av lesere.

Publisert av: 

Nytt produksjonsbyrå i Oslo

Etter å ha jobbet flere år som frittstående leverandører av ferdiggjøringstjenester for designbyråer og produsenter i Oslo-området har Henning Arnesen og Klaus Dalseth nå fått med seg Kenneth Skulstad og stiftet C4 produksjon. De er et rendyrket byrå for grafisk produksjon og ferdiggjøring og satser på prepress-tjenester spesielt rettet mot emballasje til dagligvare og retail.

Publisert av: 

To nye storformatprintere fra Canon

Canon lanserte 1. november en ny imagePROGRAF TA-serie med to skrivere – en 24-tommers bordmodell og en 36-tommers gulvmodell. To prisgunstige modeller med et allsidig, brukervennlig system. Serien er myntet på næringsliv og offentlig sektor, og gjør det mulig å skrive ut mindre antall storformatutskrifter i A1 eller A0 når du trenger det.

Publisert av: 

Suksess med små opplag i nisjemarked

Agape er et nisjeforlag (kristenlitteratur) som har tatt i bruk digitaltrykk for å kunne produsere mer selv. I tillegg ser de for seg å tilby printing av visittkort, bannere og reklametrykksaker til næringslivet, diktsamlinger og andre bøker for bokklubbmedlemmene, og grafiske oppdrag for menigheter og kirker. Etter hvert som små opplag blir trenden, vil nok flere bedrifter se seg tjent med å lage hustrykkerier. Denne utviklingen er noe trykkeriene nå må forholde seg til.

Publisert av: