Skandinavias største samlede investering

PUBLISERT: 6 september 2019
OPPDATERT: 21 mars
Daniel Redner, produksjonssjef hos Brand Factory, Lars Lindberg, salgssjef hos Heidelberg og Serbaz Shali, hovedansvarlig for produksjonen hos Brand Factory.

Brand Factory i Stockholm var den av Heidelbergs kunder i Skandinavia som gjorde den største maskinhandelen i fjor. Den store investeringen har allerede gitt positive resultater.

– Maskinen gir oss store muligheter til å korte ned våre leveringstider mot kunde og produsere flere jobber til en høyere kvalitet raskere, sier Serbaz Shali fra Brand Factory.

Storformatstrykkeriet Brand Factory besluttet å investere i nye maskiner i fjor for å kunne møte markedets utvikling og kundenes forventninger. Valget falt på Heidelbergs utstyr – trykkpressen Speedmaster XL 106, ny CTP-teknikk Suprasetter, samt to stykk falsmaskiner Stahlfolders.

Ser kortere leveringstider
Alt ble installert i den nyrenoverte trykkhallen i Farsta.

– For å kunne møte etterspørselen har vi investert i en ny trykkpresse, maskinen gir oss store muligheter til å korte ned på våre leveringstider mot kunde og produsere flere jobber til en høyere kvalitet raskere, sier Serbaz Shali, hovedansvarlig for produksjonen på Brand Factory og legger til:

– Den nye Push-to-stop teknologien gir oss korte inntakstider og raske jobb-bytter. Maskinen er dessuten utstyrt med UV, noe som optimaliserer vår etterbehandling og bokbinding ettersom arkene er tørre når de kommer ut av trykkpressen.

To falsmaskiner
Serbaz Shali sier at den nye trykkpressen produserer jobbene raskere. Samtidig, når tørketiden uteble, så var det også på tide å forsterke etterbehandlingen med de to falsene.

– Falsene har automatisk instilling med muligheten til å lagre innstillinger for tilbakevendende jobber, så også her har vi kortere innstillingstider enn tidligere samt at flyten har blitt optimert for å kunne håndtere flere jobber med kortere leveringstider.

En automatisert flyt
I og med kjøpet av den nye trykkpressen så investerte trykkeriet også i en ny CTP-teknikk med komplett Nela-løsning.

– Denne løsningen optimerer vår produksjon fra ordre til trykk med et automatisert flyt gjennom hele prosessen.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik