Canons nye imagePRESS for mellommarkedet

PUBLISERT: 13 september 2019
OPPDATERT: 13 september
imagePRESS C165 lifestyle

Nå lanseres Canon imagePRESS C165, en fullblods fargeløsning i det som gjerne kalles Light Production-segmentet – som er mellom kontorbedriftene og de grafiske produksjonsbedriftene. Med 65 sider i minuttet, bannertrykk og fleksible ferdiggjøringsløsninger, er det teknologi som vil treffe både kjente og nye markeder for Canon.

– Dette er teknologi som treffer blink for reklamebyråer, hustrykkerier og salgsbedrifter som ønsker å produsere en del reklamemateriell selv og som stiller høye krav til fargegjengivelse og printkvalitet. Samtidig er det en interessant løsning for copyshops og andre profesjonelle, som en kompakt avlastningsmaskin for en kraftigere imagePRESS. Da drar man også nytte av å benytte samme arbeidsflyt for hele maskinparken, opplyser produktsjef Bjørn Frantsen i Canon.

Fleksibilitet og grafiske muligheter

Hastighetsmessig plasserer Canons nyeste imagePRESS-løsning seg mellom Canons imageRUNNER Advance-serie og de kraftigere imagePRESS-maskinene, mens den kvalitets- og arbeidsflytmessig tilhører imagePRESS-segmentet. Det underbygges av print på opptil 350 grams papir, papirkapasitet opptil 3500 ark, trykk på bannere opptil 130 cm, print på strukturerte medier, 2400 dpi oppløsning, 190 linjers raster, SRA3-format og flere etterbehandlingsmuligheter.

– Service, driftsstabilitet og vedlikehold er på det høye nivået man skal forvente av vår imagePRESS-teknologi. Dette er løsninger som gjør imagePRESS-kvalitet tilgjengelig for nye kundegrupper, det er spennende og vi tror det vil bidra til at vi styrker posisjonen ytterligere innenfor arkbasert digitaltrykk, sier Bjørn Frantsen

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324