![](https://staging.signogprint.no/wp-content/uploads/sites/3/2019/09/imagepressc165lifestyle.png)
Nå lanseres Canon imagePRESS C165, en fullblods fargeløsning i det som gjerne kalles Light Production-segmentet – som er mellom kontorbedriftene og de grafiske produksjonsbedriftene. Med 65 sider i minuttet, bannertrykk og fleksible ferdiggjøringsløsninger, er det teknologi som vil treffe både kjente og nye markeder for Canon.
– Dette er teknologi som treffer blink for reklamebyråer, hustrykkerier og salgsbedrifter som ønsker å produsere en del reklamemateriell selv og som stiller høye krav til fargegjengivelse og printkvalitet. Samtidig er det en interessant løsning for copyshops og andre profesjonelle, som en kompakt avlastningsmaskin for en kraftigere imagePRESS. Da drar man også nytte av å benytte samme arbeidsflyt for hele maskinparken, opplyser produktsjef Bjørn Frantsen i Canon.
Fleksibilitet og grafiske muligheter
Hastighetsmessig plasserer Canons nyeste imagePRESS-løsning seg mellom Canons imageRUNNER Advance-serie og de kraftigere imagePRESS-maskinene, mens den kvalitets- og arbeidsflytmessig tilhører imagePRESS-segmentet. Det underbygges av print på opptil 350 grams papir, papirkapasitet opptil 3500 ark, trykk på bannere opptil 130 cm, print på strukturerte medier, 2400 dpi oppløsning, 190 linjers raster, SRA3-format og flere etterbehandlingsmuligheter.
– Service, driftsstabilitet og vedlikehold er på det høye nivået man skal forvente av vår imagePRESS-teknologi. Dette er løsninger som gjør imagePRESS-kvalitet tilgjengelig for nye kundegrupper, det er spennende og vi tror det vil bidra til at vi styrker posisjonen ytterligere innenfor arkbasert digitaltrykk, sier Bjørn Frantsen