23. oktober - Den internasjonale printdagen

PUBLISERT: 19 september 2019
OPPDATERT: 19 september

Den globale grafiske industrien blir med ‘2Gether’ i en feiring på sosiale medier når trykk skal trende verden over den 23. oktober 2019.

Den internasjonale printdagen er en årlig feiring av den globale trykkindustrien, i form av at trykkere verden over deler av sin kunnskap gjennom 24 timers åpen kunnskapsdeling på sosiale medier. Dagen gir deltakerne tilgang til et vell av informasjon om globale selskaper, produkter og tjenester fra det trykte og integrerte markedsføringssamfunnet, og fungerer som en plattform for globale nettverksmuligheter. International Print Days offisielle nettsted finner du på internationalprintday.org.

International Print Day (IPD) arrangeres for sjette år på rad, og har til hensikt å gi trykkentusiaster fra hele verden muligheten til å erklære sin kjærlighet til den originale måten å kommunisere på gjennom 24 timers deling av eksempler via sosiale medier. Festen starter kl 18:00 ET i USA den 22. oktober (12 på dagen den 23. oktober i Norge) og avsluttes 24 timer senere i USA klokka 18:00 ET den 23. oktober (12 på dagen den 24. oktober i Norge).

Hvert år på den internasjonale printdagen kommer det globale trykkerisamfunnet sammen på sosiale medier for å nettverke, utveksle kunnskap og informasjon, og forkynne sin kjærlighet til trykk og menneskene som gjør det mulig ved å følge og dele med hashtaggen #IPD19. Trykkfans kan støtte årets tema ved å inkludere hashtaggen #Print2Gether, som feirer partnerskap innen bransjen og alle relasjoner fra idé til utførelse som forbedrer kreativiteten, kvaliteten og vitaliteten i trykket.

Deborah Corn, rektor ved Print Media Center og grunnlegger av International Print Day, sier: –Deltakelse i International Print Day har generert 123 833 356 inntrykk på Twitter siden vi begynte å feire vår globale kjærlighet til markedsføring via print i 2014. Vi har sett deling fra seks kontinenter, gjennom hver tidssone på denne planeten. Jeg oppfordrer alle der ute med en sosiale mediekonti til å planlegge for denne enorme muligheten til å fortelle verden om hva du gjør, vis frem de fantastiske tingene du lager og produserer gjennom blekk og medier, og hvordan du samarbeider med alle partnerne dine.

For mer informasjon om International Print Day, og for å laste ned de offisielle # IPD19-logoene opprettet av Craig Bower av Design That Rocks, kan du besøke internationalprintday.org, brukere av sosiale medier kan begynne med å besøke youtube.com/printmediacentr for å se videoer fra Social Media Minute fra Print Media Center på forhånd for å få tips til hvordan man deler ting på sosiale medier.

Du finner International Print Day på Twitter @IntPrintDay og på Facebook / International Print Day

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324