Epsons første tolvfargers fotoprintere og printere for prøvetrykk

SureColor SC-P7500- og SC-P9500-storformatsprintere tilbyr eksepsjonell kvalitet og allsidighet på tvers av mange bruksområder.

Epson har lansert sine første tolvfargers storformatskrivere som tilbyr det bredeste fargespekteret noensinne med 99 % Pantone-dekning.

1. oktober lanserte Epson de to nye printerne SureColor SC-P7500 (24 tommer) og SC-P9500 (44 tommer), som de mener er ideelle for kunstnere og fotografer på grunn av pålitelig reproduksjon for profesjonell prøvetrykking og rask gjennomstrømning for produksjon av høyt volum. Printerne vil være tilgjengelige på markedet i desember.

Pro12 blekksett
De to storformatskriverne kompletteres av Epsons nylig utviklede UltraChrome Pro12-blekksettet med K3-teknologi som leverer begge de svarte blekkfargene samtidig, og inkluderer oransje, grønt og fiolett, noe som gir brukeren imponerende fargenøyaktighet. Disse to P-seriemodellene er utviklet for en rekke bruksområder, og man har spesielt tenkt på profesjonelle fotografer og kunstproduksjon. Disse krever høyest mulig utskriftskvalitet for å oppfylle forventningene til kresne kjøpere. I tillegg til tolvfargers blekksett bruker de Epson-designede, avanserte skrivehodene opptil 800 dyser for hver farge for nøyaktig punktplassering og eliminering av trykkfeil. De kombinerer høyhastighetsproduksjon med kvalitet, takket være μTFP12-skrivehodet med 300 dpi-oppløsning og 12 kanaler. Bildene drar også fordel av jevne graderinger og nøyaktig reproduksjon av tekstur, hevder Epson. Man kan også velge å spandere på seg et SpectroProofer med fotospektrometer, som fører til raskere og mer nøyaktig fargemåling, og den innebygde fargekontrollen er fullstendig automatisert.

Bredere utvalg av medier
Dypere svartfarger oppnås gjennom en teknologi for bedre svart dekning, noe som resulterer i enda mer slående og dramatiske bilder. For de som setter pris på ekte kreativ frihet og må skrive ut på et bredt utvalg av medier støtter SC-P7500 (24 tommer) og SCP9500 (44 tommer) kunstpapir, lerret, fotopapir og mer. Epson tar også sikte på at de nye printerne vil være nyttige til f.eks. prøvetrykking av emballasje og kontraktprinting.

–For å produsere virkelig nyskapende produkter må vi forstå hva kundene trenger og hva de ikke trenger, forklarer Marc Boehmer, product manager pro photo/printer, Epson Europe. –Dette gjør det mulig for oss å bygge skrivere uten overflødig teknologi – og fokusere på det som betyr mest for de som bruker dem, hver dag. Med tanke på dette tror jeg at vi har oppnådd noe spesielt som gir større kreativ frihet og nye potensielle forretningsmuligheter for våre brukere, mener Boehmer Han legger til: –Det å kunne tilby tolvfargers fotoskrivere er noe helt nytt for oss i Epson. Dette suppleres videre med imponerende utskriftshastigheter, utskriftskvalitet og et brukervennlig grensesnitt. Alt er designet for å fungere perfekt sammen i en komplett løsning – skriver, blekk, underlag, programvare og støtte.

SureColor SC-P7500 og SC-P9500 vil være tilgjengelig fra desember 2019.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Nytt blad ute

Sign & Print nummer 226 er ute, med Canons Anton Strand som…

Karibu setter nye standarder for rull-til-rull print

Stiefel Digitalprint GmbH i Lenting nær München ble nylig den første kunden som begynte å produsere på en Karibu rull-til-rull printer. Både administrerende direktør og operatør er begeistret for kvaliteten som Karibu leverer på alt materialet: –Det beste jeg noensinne har sett i rull-til-rull-print.

Publisert av: 

web-to-print: Intervju med Fabian Frenzel

Forklaringen på hvorfor WtP er et vellykket konsept, er ikke fordi online trykkerier bruker flest mulig og størst mulige trykkpresser. Disse er lett tilgjengelige i alle deler av verdenen. Den virkelige verdien av WtP er basert på en enkel idé – nemlig en brukervennlig online plattform, som pålitelig oppfyller kundenes krav.

Publisert av: 

Kvesser i alle emballasjesegmenter

Antalis kom inn på Empack-messen og viste den bredden de har i emballasjeløsninger.
– Alt fra standardløsninger, spesielle løsninger til det faktum at du kan gå fra enkle produkter til en helhet med maskiner for automatisk emballasje. Det er det vi prøver å symbolisere her, sier Fredrik Carlsson.

Publisert av: