Avery klippet snoren

Jeroen Diderich, visepresident og daglig leder for forretningsområdet Label and Graphic Materials Europe, Kamran Kian, visepresident for globale operasjoner og forsyningskjeder, etiketter og grafiske materialer, Etienne Schneider, visestatsminister, finansminister, Luxembourg. Foto: Avery Dennison

Avery Dennison har offisielt åpnet et nytt produksjonsanlegg i Luxembourg. Det ferdige prosjektet, med en regning på $ 65 millioner, vil styrke produsentens avtrykk i Europa.

Produksjonsanlegget er en utvidelse av den eksisterende fabrikken som Avery Dennison har på Rodange-anlegget i Luxembourg. Dette er det største globale initiativet selskapet har tatt de siste årene.

Investering i bærekraft
Tim Presto, visepresident for forsyningskjede og operasjoner i Europa, uttaler i en pressemelding at konstruksjonen gir en rekke fordeler for Avery Dennison i Europa.

– Det gir oss et mer fleksibelt og fleksibelt produksjonsnettverk, øker våre toppbeleggingsevner og hjelper oss med å bedre møte svingninger i kundebehov. Med sin moderne design og sentrale beliggenhet støtter den nye utvidelsen våre bærekraftsambisjoner. Dette gir oss en vektstang for å redusere vårt karbonavtrykk ved å redusere behovet for transport i produksjonsprosessen, samtidig som vi kommer nærmere flere av våre kunder. Til slutt, og viktigst av alt, gir det oss de mest moderne maskiner og utstyr som forbedrer produktkvaliteten vår og maksimerer driftseffektiviteten.

12 000 kvadratmeter
Bygningen dekker 12 000 kvadratmeter og den totale investeringen utgjør 65 millioner dollar. Anlegget inkluderer en multifunksjonell coater for materialbelegning, en ny emballasjelinje, ekstra slitterkapasitet og et automatisert lager.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Skoleverket favoriserer digitale løsninger til tross for at forskningen viser at papir er best

Tekst: Roger Stormo |

I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?

Publisert av: 

Sign&Print Connect: Konica Minolta viser bredden

Tekst: Claes Nordström |

Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.

Publisert av: 

Trykt elektronikk på fremmarsj

Tekst: Roger Stormo |

Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.

Publisert av: 

Antalis: Fokus på miljø og storformat

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]

Publisert av: 

På agendaen: Tekstil-, etikett- og emballasjetrykk

Tekst: Claes Nordström |

Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.

Publisert av: 

“Inspirerende, innovativt og severdig”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.

Publisert av: