Pantone: Årets farge 2020

PUBLISERT: 6 desember 2019
OPPDATERT: 6 desember

PANTONE, produsent av profesjonelle fargestandarder og digitale løsninger for designindustrien, kunngjorde i dag PANTONE 19-4052 Classic Blue som Pantone Color of the Year 2020, en varig blå fargetone som gir ro og selvtillit.

«Fargen fremhever vårt ønske om et pålitelig og stabilt fundament som vi kan bygge når vi krysser terskelen til en ny tid. PANTONE 19-4052 Classic Blue fargen er klassisk og elegant i all sin enkelhet, og minner om skumringen på himmelen. En reflekterende blå tone, som fremmer motstandsdyktighet, hjelper konsentrasjonen og bringer klarhet. Vi sentrerer tankene våre på nytt. Fargen preger våre psyker som en avslappende farge, og gir en følelse av fred og ro til den menneskelige ånd og gir tilflukt, men egner seg også til avslappet samhandling. Når teknologien fortsetter å løpe foran menneskets evne til å behandle alt, er det lett å forstå hvorfor vi trekker til farger som er ærlige og gir løfter om beskyttelse. Forbundet med tilbakekomsten av en annen dag, er PANTONE 19-4052 Classic Blue en universiell favoritt».

Du kan lese mer om PANTONE, årets og andre farger, hos Luth & Co.

Årets farge: PANTONE 19-4052 Classic Blue

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Her er årets Pantonefarge!

Pantone Color Institute har valgt Mocha Mousse som årets Pantone-farge i 2025.
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

Glade vinnere av Packnorth Award

Den 23 oktober var det dags for prisutdeling i Packnorth Award 2024. Det skjedde på Packaging Plaza på Scanpack. 11 glade pristakere kunne høste ære, diplom, sjampanje og blomster.
IMGL5166

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_