Xerox trapper opp kampen om HP

Etter at HP-ledelsen avviste Xerox overtakelsestilbud, har Xerox valgt en mer aggressiv strategi. Ifølge online-magasinet Printweek har Xerox kunngjort at de vil gå direkte til HPs aksjonærer med tilbudet sitt. I følge artikkelen vil Xerox tilby 33 dollar for en aksje som for tiden er priset til 20 dollar.

Xerox har utarbeidet en investorpresentasjon som beskriver planene for fusjonen og synergiene de hevder vil bli generert.

John Visentin, administrerende direktør i Xerox uttaler: – I denne presentasjonen gir vi en oversikt over verdien av tilbudet vårt og to av de største potensielle fordelene som fusjonen vil gi – kostnadssynergier og inntektssynergier. Ved å høste disse synergiene vil det nye selskapet være både mer lønnsomt og bedre posisjonert for å gi kundene en sterkere blanding av produkter, tjenester og support enn de to selskapene kan oppnå individuelt.

I tillegg til de rent økonomiske fordelene, påpeker John Visentin at fusjonen vil sette det nye selskapet i førersetet når det gjelder å påvirke markedet de kommende tiårene.

I tillegg til de anslåtte kostnadsbesparende synergiene på 2 milliarder dollar, skisserer Xerox muligheten av å selge Xerox-programvare til HPs kundeportefølje. Dette gjelder for eksempel XMPie og FreeFlow, som anslagsvis 10.000 HP Indigo-brukere og 50.000 brukere av storformat kan ha nytte av.

Xerox sa også i presentasjonen at den kombinerte produktporteføljen innen toner- og blekkskrivere inkluderer produkter for 95 milliarder dollar. Production Print Market vil se den mest komplette og konkurransedyktige porteføljen på tvers av alle segmenter.

Investorpresentasjonen kan sees her på Xerox sine nettsider.

Tags: , ,
Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: