Xerox trapper opp kampen om HP

PUBLISERT: 16 desember 2019
OPPDATERT: 21 mars

Etter at HP-ledelsen avviste Xerox overtakelsestilbud, har Xerox valgt en mer aggressiv strategi. Ifølge online-magasinet Printweek har Xerox kunngjort at de vil gå direkte til HPs aksjonærer med tilbudet sitt. I følge artikkelen vil Xerox tilby 33 dollar for en aksje som for tiden er priset til 20 dollar.

Xerox har utarbeidet en investorpresentasjon som beskriver planene for fusjonen og synergiene de hevder vil bli generert.

John Visentin, administrerende direktør i Xerox uttaler: – I denne presentasjonen gir vi en oversikt over verdien av tilbudet vårt og to av de største potensielle fordelene som fusjonen vil gi – kostnadssynergier og inntektssynergier. Ved å høste disse synergiene vil det nye selskapet være både mer lønnsomt og bedre posisjonert for å gi kundene en sterkere blanding av produkter, tjenester og support enn de to selskapene kan oppnå individuelt.

I tillegg til de rent økonomiske fordelene, påpeker John Visentin at fusjonen vil sette det nye selskapet i førersetet når det gjelder å påvirke markedet de kommende tiårene.

I tillegg til de anslåtte kostnadsbesparende synergiene på 2 milliarder dollar, skisserer Xerox muligheten av å selge Xerox-programvare til HPs kundeportefølje. Dette gjelder for eksempel XMPie og FreeFlow, som anslagsvis 10.000 HP Indigo-brukere og 50.000 brukere av storformat kan ha nytte av.

Xerox sa også i presentasjonen at den kombinerte produktporteføljen innen toner- og blekkskrivere inkluderer produkter for 95 milliarder dollar. Production Print Market vil se den mest komplette og konkurransedyktige porteføljen på tvers av alle segmenter.

Investorpresentasjonen kan sees her på Xerox sine nettsider.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong