Xerox trapper opp kampen om HP

PUBLISERT: 16 desember 2019
OPPDATERT: 21 mars

Etter at HP-ledelsen avviste Xerox overtakelsestilbud, har Xerox valgt en mer aggressiv strategi. Ifølge online-magasinet Printweek har Xerox kunngjort at de vil gå direkte til HPs aksjonærer med tilbudet sitt. I følge artikkelen vil Xerox tilby 33 dollar for en aksje som for tiden er priset til 20 dollar.

Xerox har utarbeidet en investorpresentasjon som beskriver planene for fusjonen og synergiene de hevder vil bli generert.

John Visentin, administrerende direktør i Xerox uttaler: – I denne presentasjonen gir vi en oversikt over verdien av tilbudet vårt og to av de største potensielle fordelene som fusjonen vil gi – kostnadssynergier og inntektssynergier. Ved å høste disse synergiene vil det nye selskapet være både mer lønnsomt og bedre posisjonert for å gi kundene en sterkere blanding av produkter, tjenester og support enn de to selskapene kan oppnå individuelt.

I tillegg til de rent økonomiske fordelene, påpeker John Visentin at fusjonen vil sette det nye selskapet i førersetet når det gjelder å påvirke markedet de kommende tiårene.

I tillegg til de anslåtte kostnadsbesparende synergiene på 2 milliarder dollar, skisserer Xerox muligheten av å selge Xerox-programvare til HPs kundeportefølje. Dette gjelder for eksempel XMPie og FreeFlow, som anslagsvis 10.000 HP Indigo-brukere og 50.000 brukere av storformat kan ha nytte av.

Xerox sa også i presentasjonen at den kombinerte produktporteføljen innen toner- og blekkskrivere inkluderer produkter for 95 milliarder dollar. Production Print Market vil se den mest komplette og konkurransedyktige porteføljen på tvers av alle segmenter.

Investorpresentasjonen kan sees her på Xerox sine nettsider.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324