Evenement for å optimalisere farger

Forskerinstituttet Fogra inviterer til et arrangement om fargestyring 12.-13. februar 2020 i München.

I februar vil et internasjonalt to-dagers arrangement være fullstendig viet fargestyring. Arrangøren Fogra forventer rundt 200 deltagere fra hele verden.

Årets røde tråd for Fogras evenement med fullt fokus på fargestyring er å forene farger og mennesker, Matchende farge – matchende mennesker. Fogra skriver i en pressemelding at normen i dag er å trykke hva som forventes av kunden.

Bør bidra til å optimalisere fargekommunikasjon
Målet med arrangementet er å bidra til å optimalisere fargekommunikasjon og oppnå fargenøyaktighet, også når man printer med mer enn fire farger.

«Printing the Expected» var og er fortsatt den sentrale målestokken i fargestyring, sier Fogra. Timeplanen inneholder syv forskjellige planlagte økter, med temaer som inkjetprinting i høye hastigheter utover kommersiell og emballasjetrykk, fargegjengivelse i CMYK og utvidet fargespekter, og fargekorrigering av tekstil- og emballasjetrykk.

Ulike bransjeaktører på plass
Cirka 200 deltagere forventes å delta i München 12. – 13. februar 2020. Alt fra annonsører, merkeeiere, forhandlere og leverandører av medier og printtjenester vil i løpet av dagene få sjansen til å lære av ledende brukere og eksperter om den siste utviklingen, samt få bakgrunnskunnskap om både eksisterende og fremtidige praktiske løsninger.

Digital print på tekstil
Tekstiltrykkere vil også få tips om hvordan man mestrer nye utfordringer med digitaltrykk. Det er også lovet mye nettverking.

Mer informasjon om arrangementet finner du på Fogra sitt nettsted.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: