Slik ønsker forskjellige generasjoner å bli informert

PUBLISERT: 3 februar 2020
OPPDATERT: 3 februar
Jennie Gerum, markedssjef hos Voyado.

En trendrapport utført av firmaet Voyado, som jobber med lojalitetsprogrammer, viser at det er klare forskjeller i hvordan forskjellige generasjoner foretrekker å få tilbud og informasjon.

En trendrapport produsert av Voyado, som jobber med kundelojalitetssystemer, viser store forskjeller i hvordan forskjellige generasjoner ønsker å få informasjonen og handle på nettet.

– Mellom generasjonene er det store forskjeller i hvordan vi foretrekker å få servert tilbudene. Når teknologi gjør det mulig å tilpasse innhold, blir det et must å segmentere selv etter alder. De som ikke gjør det, vil miste terreng til dem som tar det på alvor. De yngre som har vokst opp med teknologien bygger tillit på en helt annen måte enn de eldre, og omvendt, sier Jennie Gerum, markedssjef i Voyado.

For å produsere statistikken studerte selskapet 3,6 millioner transaksjoner gjennom lojalitetsprogrammer og studerte deretter resultatene basert på fem forskjellige generasjoner: Generasjon Z (24 år og yngre), Millennials (25-43 år), Generasjon X (44-55 år), Baby boomers (56-74 år) og Traditionalists (75 år og eldre).

– Et tema som er tydelig, er at jo yngre publikum, jo ​​kortere blir konsentrasjonsevnen. Generasjon Z mister interessen øyeblikkelig hvis ingenting fanger oppmerksomheten og  krever derfor innholdet lynraskt. Millenials setter pris på brukervennlighet, men foretrekker at innholdet er informasjonsrikt og fullpakket med klart innhold som kan interessere dem. Generasjon X er veldig aktiv på Facebook og er mest utsatt for retargeting ads, sier Jennie Gerum.

Setter pris på lojalitet
Gruppen som i dag har mest penger, og som setter pris på bedrifters lojalitet er Generasjon X. Dette er også gruppen som skiller seg ut som Facebook-brukere. Baby boomers har et lengre oppmerksomhetsspenn enn de andre kategoriene. Selv om de tilhører de eldre generasjonene, bruker de mye tid på sosiale medier og har en høy tendens til å dele Facebook-innlegg.

Traditionals setter pris på postsendinger, radio og TV. Selv om de er eldre, setter de ikke pris på å bli kalt eldre når det gjelder markedsføring, skriver Voyado.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Tele Trading får svenske eiere: "Strategisk viktig marked"

Svenske Formac Production utvider sin virksomhet i Norge gjennom oppkjøp av Tele Trading. I forbindelse med kjøpet flytter Formac sitt norske kontor og lager til Notodden.
Formac

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_