Slik ønsker forskjellige generasjoner å bli informert

PUBLISERT: 3 februar 2020
OPPDATERT: 3 februar
Jennie Gerum, markedssjef hos Voyado.

En trendrapport utført av firmaet Voyado, som jobber med lojalitetsprogrammer, viser at det er klare forskjeller i hvordan forskjellige generasjoner foretrekker å få tilbud og informasjon.

En trendrapport produsert av Voyado, som jobber med kundelojalitetssystemer, viser store forskjeller i hvordan forskjellige generasjoner ønsker å få informasjonen og handle på nettet.

– Mellom generasjonene er det store forskjeller i hvordan vi foretrekker å få servert tilbudene. Når teknologi gjør det mulig å tilpasse innhold, blir det et must å segmentere selv etter alder. De som ikke gjør det, vil miste terreng til dem som tar det på alvor. De yngre som har vokst opp med teknologien bygger tillit på en helt annen måte enn de eldre, og omvendt, sier Jennie Gerum, markedssjef i Voyado.

For å produsere statistikken studerte selskapet 3,6 millioner transaksjoner gjennom lojalitetsprogrammer og studerte deretter resultatene basert på fem forskjellige generasjoner: Generasjon Z (24 år og yngre), Millennials (25-43 år), Generasjon X (44-55 år), Baby boomers (56-74 år) og Traditionalists (75 år og eldre).

– Et tema som er tydelig, er at jo yngre publikum, jo ​​kortere blir konsentrasjonsevnen. Generasjon Z mister interessen øyeblikkelig hvis ingenting fanger oppmerksomheten og  krever derfor innholdet lynraskt. Millenials setter pris på brukervennlighet, men foretrekker at innholdet er informasjonsrikt og fullpakket med klart innhold som kan interessere dem. Generasjon X er veldig aktiv på Facebook og er mest utsatt for retargeting ads, sier Jennie Gerum.

Setter pris på lojalitet
Gruppen som i dag har mest penger, og som setter pris på bedrifters lojalitet er Generasjon X. Dette er også gruppen som skiller seg ut som Facebook-brukere. Baby boomers har et lengre oppmerksomhetsspenn enn de andre kategoriene. Selv om de tilhører de eldre generasjonene, bruker de mye tid på sosiale medier og har en høy tendens til å dele Facebook-innlegg.

Traditionals setter pris på postsendinger, radio og TV. Selv om de er eldre, setter de ikke pris på å bli kalt eldre når det gjelder markedsføring, skriver Voyado.

Les videre

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Fremtiden for SPG: "Nå aksellererer vi igjen"

Det kan ha vært litt stille rundt Scandinavian Print Group i det siste. Det er en forklaring på det – og det kommer til å endre seg!
Esben_Mols_Kabell

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik