Slik ønsker forskjellige generasjoner å bli informert

Jennie Gerum, markedssjef hos Voyado.

En trendrapport utført av firmaet Voyado, som jobber med lojalitetsprogrammer, viser at det er klare forskjeller i hvordan forskjellige generasjoner foretrekker å få tilbud og informasjon.

En trendrapport produsert av Voyado, som jobber med kundelojalitetssystemer, viser store forskjeller i hvordan forskjellige generasjoner ønsker å få informasjonen og handle på nettet.

– Mellom generasjonene er det store forskjeller i hvordan vi foretrekker å få servert tilbudene. Når teknologi gjør det mulig å tilpasse innhold, blir det et must å segmentere selv etter alder. De som ikke gjør det, vil miste terreng til dem som tar det på alvor. De yngre som har vokst opp med teknologien bygger tillit på en helt annen måte enn de eldre, og omvendt, sier Jennie Gerum, markedssjef i Voyado.

For å produsere statistikken studerte selskapet 3,6 millioner transaksjoner gjennom lojalitetsprogrammer og studerte deretter resultatene basert på fem forskjellige generasjoner: Generasjon Z (24 år og yngre), Millennials (25-43 år), Generasjon X (44-55 år), Baby boomers (56-74 år) og Traditionalists (75 år og eldre).

– Et tema som er tydelig, er at jo yngre publikum, jo ​​kortere blir konsentrasjonsevnen. Generasjon Z mister interessen øyeblikkelig hvis ingenting fanger oppmerksomheten og  krever derfor innholdet lynraskt. Millenials setter pris på brukervennlighet, men foretrekker at innholdet er informasjonsrikt og fullpakket med klart innhold som kan interessere dem. Generasjon X er veldig aktiv på Facebook og er mest utsatt for retargeting ads, sier Jennie Gerum.

Setter pris på lojalitet
Gruppen som i dag har mest penger, og som setter pris på bedrifters lojalitet er Generasjon X. Dette er også gruppen som skiller seg ut som Facebook-brukere. Baby boomers har et lengre oppmerksomhetsspenn enn de andre kategoriene. Selv om de tilhører de eldre generasjonene, bruker de mye tid på sosiale medier og har en høy tendens til å dele Facebook-innlegg.

Traditionals setter pris på postsendinger, radio og TV. Selv om de er eldre, setter de ikke pris på å bli kalt eldre når det gjelder markedsføring, skriver Voyado.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: