Photoshop fyller 30 år – Adobe feirer med oppdateringer

Adobe feirer Photoshops 30-årsjubileum med oppdateringer for desktop og iPad. Illustrasjon: Photoshop.

Nå er det 30 år siden Photoshop ble lansert, og Adobe benytter anledningen til å feire den viktige rollen programmet har spilt for den kreative bransjen.

Helt siden starten har Adobe videreutviklet Photoshop i raskt tempo og gjort det mulig for designere, fotografer og mange andre å virkeliggjøre kreative ambisjoner. I fjor ble Photoshop lansert for iPad og enda flere funksjoner drevet av Adobe Sensei AI og maskinlæring integrert.

I anledning jubileet lanserer Adobe en rekke spennende oppdateringer for PC og iPad, bl.a.:

Content-Aware-Fill: Foreta enda flere valg og benytt flere filtre uten å forlate arbeidsvinduet. Det reduserer antall klikk for raskere og mer kontrollert arbeidsprosess.
Lens Blur: Gjør motivet mer realistisk med mer presise kanter for uskarp forgrunn, bakgrunn eller til og med ‘mellomgrunn’ på bildet.
Ytelsesforbedringer: Photoshop-plattformen er tilpasset for en mer strømlinjeformet og responsiv opplevelse, som gjør det enkelt å unngå store filer.
Andre større oppdateringer er at Type Settings og Object Selection også kommer til iPad, i tillegg til en oppdatering av skykapasiteten med opptil 90 prosent raskere opp- og nedlasting.

Les mer om de siste Photoshop-oppdateringene her.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Skoleverket favoriserer digitale løsninger til tross for at forskningen viser at papir er best

Tekst: Roger Stormo |

I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?

Publisert av: 

Sign&Print Connect: Konica Minolta viser bredden

Tekst: Claes Nordström |

Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.

Publisert av: 

Trykt elektronikk på fremmarsj

Tekst: Roger Stormo |

Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.

Publisert av: 

Antalis: Fokus på miljø og storformat

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]

Publisert av: 

På agendaen: Tekstil-, etikett- og emballasjetrykk

Tekst: Claes Nordström |

Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.

Publisert av: 

“Inspirerende, innovativt og severdig”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.

Publisert av: