De første tre Ricoh PRO C9210 med ny Plockmatic løsning på vei til Norge

Produserer formater fra liggende A4 til A6-hefter.

Grafiske bedrifter står overfor utfordringen med å produsere mange jobber med kortere kjørelengder lønnsomt. Med den nye Plockmatic-løsningen får våre kunder endelig en løsning til fornuftig pris som kan kjøre liggende A4 hefter inline i full hastighet, sier Ricoh i en ny pressemelding.

Nye muligheter med inline fals og stift.

Den helt nye Plockmatic PBM5000 serie er en fleksibel stift- og falseløsning for middels til høy produksjonsmiljøer. Det gir høykvalitets hefter i et bredere spekter av formater enn noen gang. Med Ricohs produksjonsmaskiner, kombinert med den nye PBM5000 serien, kan man produsere liggende A4 og helt ned i A6 hefteformat.

Det er i tillegg mulighet å sette inn 4 stiftehoder for å produsere 2 opp A5 liggende hefter. Løsningen har stor inline omslagsmater for produksjon av hefter med forskjellige gramvekter.

Den nye PRO C9210 setter ny standard for produktivitet og brukervennlighet.  –Dette bekrefter våre kunder som har byttet fra PRO C9110 til den nye løsningen, sies det i presseskrivet fra Ricoh Norge.  –Det har vært svært hektisk de siste 3 måneder med ett tosifret antall installasjoner. Det er betryggende for våre kunder at Ricoh er i front når det gjelder utvikling og innovasjon med stadige forbedringer, skriver de videre.

Neste større happening er Drupa 2020 hvor Ricoh kommer til å vise siste nytt innen digitale utskriftsløsninger De vil være tilstede under hele messen og gleder seg spesielt til en verdenspremieren av en høyvolums maskin som de mener vil passe det norske markedet svært godt.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Skoleverket favoriserer digitale løsninger til tross for at forskningen viser at papir er best

Tekst: Roger Stormo |

I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?

Publisert av: 

Sign&Print Connect: Konica Minolta viser bredden

Tekst: Claes Nordström |

Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.

Publisert av: 

Trykt elektronikk på fremmarsj

Tekst: Roger Stormo |

Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.

Publisert av: 

Antalis: Fokus på miljø og storformat

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]

Publisert av: 

På agendaen: Tekstil-, etikett- og emballasjetrykk

Tekst: Claes Nordström |

Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.

Publisert av: 

“Inspirerende, innovativt og severdig”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.

Publisert av: