Lastebiler og interiør

En lastebilfolie som vulkaniseres rett på kapellet er en supernyhet hos Hexis. Borte er tiden da kapellet først måtte trykkes og deretter syes, ifølge Nordensjef Patrik Martinsson.

Interiør fortsetter å vokse hos Hexis. Foliene med forskjellige strukturer som deretter kan printes med valgfritt mønster er populære. Men det er fortsatt på kjøretøysiden Hexis er sterkest. I dag, supplert med 13 lastebilfolier, åpnes et helt nytt marked seg for kapeller. Og det nordiske hovedkontoret flytter til Landskrona.

Hexis ‘salgssjef Joachim Wallgren snakker om de mange foliene som gir muligheten til å gi følelsen av tre, betong, gips, fliser og mye mer.

Når Hexis i vår flytter til helt nye lokaler rett ved E6 i Landskrona, skapes helt nye muligheter for utdanning. Selskapet har to personer som er sertifisert fra fabrikken og som ikke har noen annen oppgave enn å trene og sertifisere montører fra hele Norden. Det krever mye profesjonell ferdighet å foliere riktig. Dette vet alle som har prøvd det yrket.

–Nå vil vi også kunne vise det nye lastebilbanneret vårt, en skjærefolie i 13 ulike farger, sier administrerende direktør Patrik Martinsson.

–Det er en printvariant med tilhørende laminat i blank, matt og sateng. Det som er unikt er at den vulkaniserer seg sammen med kapellet, så det ikke triller av – ganske enkelt. Så det løsner ikke, selv om kapellet står og slår frem og tilbake i årevis i trafikken.

–Vi har ikke engang vært og snust på dette markedet før, sier Joachim Wallgren, salgssjef.

–Nå som vi har begynt å se på det, så er det kjempestort. I dag må de trykke direkte på kapellet før de syr og sveiser dem. Med Hexis løsning kutter du som en hvilken som helst skjærefolie og trekker den deretter på kapellet når det er på bilen. Etter noen timer har folien brent seg ferdig og er fullstendig sammen-vulkanisert med kapellet.

–På harde materialer kan du fortsatt bruke vanlig printfolie.

Jeg spør Patrik Martinsson om garantier. Han sier at for uprintet gjelder en garanti som Hexis alene står for.

–Hvis du har printet og laminert riktig, sier vi at det skal vare minst fem år. Men det er der garantien er delt, og printerleverandøren bestemmer når produktet er over – har trykken bleknet, så hjelper det ikke at den gjennomfargede folien forblir farget.

Bodyfence i bilforetakets showroom

Hexis er tydeligvis stolt av sitt nye showroom. Men det er viktig å også være der sluttkundene er. Derfor har selskapet utviklet et Bodyfence Corner, som kan plasseres hos eksklusive bilforhandlere. Vegger og gulv er dekket med Bodyfence-materiale og kundens bil plasseres der og får beskyttelsesfolien på seg. Bodyfence er unik ved at den kan motta steinsprut og ripes uten at det bryter gjennom og skader lakken.

–Vi har ansatt en person som bare skal bygge Bodyfence Corner. Målet er å ha en i hver større by, sier Joachim Wallgren.

Bodyfence Corner bygges nå i alle større byer. Hexis med Joachim Wallgren og Patrik Martinsson står bak initiativet.

Interiør fortsetter å vokse

Et fra starten av lite område vokser nå mer og mer for Hexis. Det er foliene som er trykt med noe spesielt motiv og deretter belagt med en folie som har en preging som bekrefter motivets utseende.

–Du bestemmer om det skal være et monomerisk, polymerisk eller støpt produkt. Du bestemmer hva slags lim du skal ha. Du skal kanskje legge det på et gulv og vil ha en avtagbar folie. Med våre løsninger kan du velge hva du vil, avslutter Patrik Martinsson.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Kandrup Boktrykkeri har blitt 40% raskere i innkjøringen på offset

Tekst: Søren Winsløw |

Kandrup Bogtrykkeri A/S byttet nylig til Agfas prosessfrie trykkplate Eclipse. Dette har manifestert seg i en rekke håndgripelige produktivitetsforbedringer. Samlet sett har det medvirket til å øke innkjøringshastigheten samt redusert såvel søppel som nedetid på grunn av rengjøring.

Publisert av: