NG Digital blir Canon partner

PUBLISERT: 4 mai 2020
OPPDATERT: 21 mars
Colorado 1650

NG Digital og Canon Production Printing Products har inngått en avtale som gjør NG Digital til salg- og servicepartner for produktserien Colorado. Med dette styrkes Canon sin satsning på Large Format Graphics i Norge ytterligere. NG Digital vil bli en ny kanal for Colorado, som skal jobbe i skilt- og dekormarkedet i tillegg til Canon sin eksisterende salg- og serviceorganisasjon.

Canon har gjennom de siste årene hatt suksess med Colorado – og opparbeidet en betydelig markedsandel i rull-til-rull markedet, både i form av utplasserte enheter og utskriftsvolum. Med den unike UVGel teknologien gjør Colorado det mulig for grafiske virksomheter og skiltprodusenter å produsere høy kvalitet i høy hastighet på et bredt utvalg av medier. Driftskostnadene er lave og stabiliteten høy. Sammen med mulighetene for automatisering av produksjonsprosessene og de meget gunstige miljøegenskapene til Colorado, gjør dette at en lang rekke grafiske virksomheter har valgt denne løsningen. Fremover vil Canon øke markedsandeler ytterligere og utvikle bruksområder og nye applikasjoner med den hensikt å skape nye inntektsstrømmer og vekst.

NG Digital er en kjent og respektert aktør i bransjen. Gjennom et partnerskap med Canon får NG Digital tilgang på ny teknologi og kompetanse. Med dette satser NG Digital mot å utvide sitt tilbud ut i markedet, og styrker dermed sin satsning for å kunne utvikle sine kunder og deres virksomhet videre.

Country Director i Canon Production Printing Products, Magnus Blegen, sier at han er meget godt fornøyd med å ha fått NG Digital på laget. «NG Digital er en seriøs, velrenommert og høyt presterende leverandør av teknologi, medier og kompetanse, og tar skiltbransjen på alvor. Canon ønsker å tilsikre at vår teknologi blir tilbudt til et bredt spekter av kunder, slik at flest mulig bedrifter får glede av de store fordelene våre produksjonsløsninger, høy kompetanse og god service gir. Partneravtalen mellom Canon og NG Digital styrker begge parters evne til å levere dette – og jeg ser frem til et godt samarbeid og et godt partnerskap.»

Les mer om NG Digital her: NG Digital.no/infosenter

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324