Komori kjøper MBO

PUBLISERT: 14 mai 2020
OPPDATERT: 21 mars
Komoris navn på det nye datterselskapet med fokus på etterbehandlingsmaskiner heter MBO Prepress Solutions.

Overtakelsen er sluttført. MBO er nå et heleid datterselskap  Komori under det nye foretaksnavnet MBO Postpress Solutions.

Den japanske produsenten av trykkpresser Komori har overtatt samtlige aksjer i MBO Group. Tyske MBO Group er produsent av falsmaskiner, er representert i 60 land og har produksjonsanlegg i Tyskland og Portugal.

Japanske Komori ble grunnlagt i 1923 og driver med produksjon og salg av offsetpresser. I disse dager gjennomfører selskapet en omstrukturering av forretningsstrukturen, og retter seg blant annet digitaltrykk og legemiddel- og emballasjeområdet.

Enn så lenge er ikke de to selskapenes aktiviteter i overenstemmelse med hverandre. Men Komoris plan er at gjennom oppkjøpet av MBO skal de begynne å markedsføre unike produkter som støtter deres virksomhet, som maskiner for etterbehandling for kommersielle trykkerier.

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik