Omstilling til “den nye normalen” med Ricoh og Inkish TV

Ricohs samarbeid med Inkish TV skal hjelpe aktører i trykkeribransjen til å gjøre profitt ved å generere en “ny normal”.

Ricoh og Inkish TV har inngått et samarbeid for å vise trykkerier hvordan de skal kunne planlegge virksomhetens vei videre i det som blir kalt “den nye normalen” – etter at koronaviruset har hatt ringvirkninger i bransjen.

Trykkerier og andre som driver printvirksomhet og som prøver å finne nytt fotfeste etter at den globale pandemien har endret terrenget vil nå få en hjelpende hånd av programmet Ricoh Business BoosterInkish TV.

Det 15 minutter lange webinaret, som sendes den 25. mai kl. 13, blir presentert av Business Booster-programutvikler Mark Hinder, Manager Business Development, Commercial Printing Group. Deretter vil han være vert for en kort spørsmål og svar-økt.

Etter en kort oppdatering om bransjen vil webinaret se på hvordan trykkeriaktører kan bruke Ideation for å oppmuntre til nye tilnærminger. Den vil skissere hvordan de kan transformere sin nåværende virksomhet, undersøke nye muligheter og utvikle nye måter å jobbe på.

Trinn for trinn-guiden vil se på hvordan en idé blir opprettet, testet, utviklet og evaluert. Den vil vise hvordan du nøyaktig kan vurdere hvilke produkter som skaper mest fortjeneste og som kan produseres kostnadseffektivt. Den vil også diskutere hvorfor det er viktig å trygt identifisere og fjerne problematiske produkter.

–Business Booster-programmet vil hjelpe til med å støtte Ricoh-klienter når de utforsker innovative måter å opprettholde, transformere og til og med utvide virksomheten i i disse svært utfordrende tidene, sier Erwin Busselot, direktør for Business & Innovation Solutions, Commercial and Industrial Printing Group. –Å søke en ny normal betyr forskjellige ting for forskjellige virksomheter, og vi har lagd en tilnærming som tar hensyn til markeder, sektorer, teknologier og evner. Det gjør at bedriftsledere kan omdefinere fokuset sitt, undersøke nye muligheter og implementere nye ideer, avslutter han.

–Det er ikke noe bedre tidspunkt enn dette å verdsette ideene som virksomheten din genererer, men sørg for at du fokuserer på prioriteringer som kan generere kontanter, uttaler Mark Hinder. –Programmet vil vise trykkerier hvordan man kan identifisere de beste mulighetene og pleie dem på den mest effektive måten. Tipsene og triksene vil inneholde den beste tilnærmingen til forskning, solide forretningsmaler, effektive verktøy og enkel metodikk som gjør det mulig for driften å skape en klar vei til lønnsomme forretningsmodeller, avslutter Hinder.

For mer informasjon, besøk www.ricoh-europe.com.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon: VarioPRINT IX-serien er i gang

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

De første bestillingene og installasjonene av Varioprint IX-serien er i gang, meldes det fra Canon.

Canon har allerede mottatt de første bestillingene på den avanserte arkmatede inkjet trykkpressen siden lanseringen 1. april i år. I de kommende månedene blir den nye trykkpressen installert hos flere kunder i EMEA-regionen (Europa, Midtøsten og Afrika) og vil bidra til produksjons- og vekstmuligheter innen kommersiell utskrift.

Publisert av: 

Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

Tekst: Roger Stormo | Foto: Merkur Grafisk

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

Publisert av: 

Omstilte produksjonen under koronakrisen

Koronakrisen medførte kraftig reduksjon i de grafiske oppdragene, noe som medførte permittering av mange i produksjonen hos CopyCat.  Sammen med Nautilus Subsea utviklet firmaet da prototyper for ansiktsvisirer og etablerte en produksjonslinje på kort tid. Visirproduksjonen har gitt nye muligheter og bragt optimismen tilbake hos CopyCat-medarbeiderne.

Publisert av: