Omstilling til "den nye normalen" med Ricoh og Inkish TV

PUBLISERT: 22 mai 2020
OPPDATERT: 21 mars
Ricohs samarbeid med Inkish TV skal hjelpe aktører i trykkeribransjen til å gjøre profitt ved å generere en «ny normal».

Ricoh og Inkish TV har inngått et samarbeid for å vise trykkerier hvordan de skal kunne planlegge virksomhetens vei videre i det som blir kalt «den nye normalen» – etter at koronaviruset har hatt ringvirkninger i bransjen.

Trykkerier og andre som driver printvirksomhet og som prøver å finne nytt fotfeste etter at den globale pandemien har endret terrenget vil nå få en hjelpende hånd av programmet Ricoh Business BoosterInkish TV.

Det 15 minutter lange webinaret, som sendes den 25. mai kl. 13, blir presentert av Business Booster-programutvikler Mark Hinder, Manager Business Development, Commercial Printing Group. Deretter vil han være vert for en kort spørsmål og svar-økt.

Etter en kort oppdatering om bransjen vil webinaret se på hvordan trykkeriaktører kan bruke Ideation for å oppmuntre til nye tilnærminger. Den vil skissere hvordan de kan transformere sin nåværende virksomhet, undersøke nye muligheter og utvikle nye måter å jobbe på.

Trinn for trinn-guiden vil se på hvordan en idé blir opprettet, testet, utviklet og evaluert. Den vil vise hvordan du nøyaktig kan vurdere hvilke produkter som skaper mest fortjeneste og som kan produseres kostnadseffektivt. Den vil også diskutere hvorfor det er viktig å trygt identifisere og fjerne problematiske produkter.

–Business Booster-programmet vil hjelpe til med å støtte Ricoh-klienter når de utforsker innovative måter å opprettholde, transformere og til og med utvide virksomheten i i disse svært utfordrende tidene, sier Erwin Busselot, direktør for Business & Innovation Solutions, Commercial and Industrial Printing Group. –Å søke en ny normal betyr forskjellige ting for forskjellige virksomheter, og vi har lagd en tilnærming som tar hensyn til markeder, sektorer, teknologier og evner. Det gjør at bedriftsledere kan omdefinere fokuset sitt, undersøke nye muligheter og implementere nye ideer, avslutter han.

–Det er ikke noe bedre tidspunkt enn dette å verdsette ideene som virksomheten din genererer, men sørg for at du fokuserer på prioriteringer som kan generere kontanter, uttaler Mark Hinder. –Programmet vil vise trykkerier hvordan man kan identifisere de beste mulighetene og pleie dem på den mest effektive måten. Tipsene og triksene vil inneholde den beste tilnærmingen til forskning, solide forretningsmaler, effektive verktøy og enkel metodikk som gjør det mulig for driften å skape en klar vei til lønnsomme forretningsmodeller, avslutter Hinder.

For mer informasjon, besøk www.ricoh-europe.com.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper