Agfa med webinarer for offsetkunder

PUBLISERT: 8 juni 2020
OPPDATERT: 21 mars

Når Drupa skulle ha gått av stabelen arrangerer Agfa et seksdagers bransjeevent for de som driver med offsettrykking.

Agfa holder en virtuell begivenhet for offsettrykkbransjen i løpet av den opprinnelige Drupa tidsrammen.
Agfa har kunngjort Studio 4D48, en seks dager lang virtuell begivenhet med program for å støtte trykkerier over hele verden gjennom de nåværende utfordringene og hjelpe dem med å planlegge for fremtiden. Arrangementet går fra 18. til 26. juni, noe som sammenfaller med den opprinnelige Drupa-tidsrammen.

Serien med målrettede pedagogiske webinarer fokuserer på markeds- og teknologitrender, samt på hvordan trykkerier kan dra nytte av Agfas skreddersydde innovasjoner for offsettrykkbransjen. Disse inkluderer trykkplater, maskinvare og en rekke arbeidsflyter, fargestyring, trykkstandardisering og programvare. Alle støtter Agfa sin ECO³-tilnærming, som tar sikte på å gjøre trykkejobber mer økonomiske, økologiske og praktiske.

–4D48 ville vært vårt standnummer på Drupa, sier Guy Desmet, markedssjef for Agfas forretningsdivisjon Offset Solutions. –Drupa og andre messer kan ha blitt utsatt eller til og med kansellert på grunn av COVID-19-utbruddet, men vårt engasjement for trykkeribransjen står sterkt. Vi ønsker å inspirere og engasjere trykkerier. I Studio 4D48 vil ekspertene våre gi dem en oppdatering om tilbudet vårt, og hvordan det kan føre virksomhetene deres fremover på en kostnadseffektiv måte, avslutter han.

Totalt vil arrangementet holde to webinarer per dag i løpet av de seks dagene, bestående av en blanding av ekspertsamtaler, brukersaker og spørsmål og svar-økter. Hvert webinar fokuserer på et spesifikt markedssegment, inkludert kommersiell heatset og arkmatet trykking, offset-emballasje og avisproduksjon. Ulike typer automatisering og effektivitet øker, og kostnadsreduksjon vil også være en felles tråd. Alle webinarer vil bli strømmet fra Agfas hovedkvarter i Belgia, og er på engelsk. De vil vare mellom 30 og 45 minutter hver.

Lenke: Studio 4D48

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01