Agfa med webinarer for offsetkunder

PUBLISERT: 8 juni 2020
OPPDATERT: 21 mars

Når Drupa skulle ha gått av stabelen arrangerer Agfa et seksdagers bransjeevent for de som driver med offsettrykking.

Agfa holder en virtuell begivenhet for offsettrykkbransjen i løpet av den opprinnelige Drupa tidsrammen.
Agfa har kunngjort Studio 4D48, en seks dager lang virtuell begivenhet med program for å støtte trykkerier over hele verden gjennom de nåværende utfordringene og hjelpe dem med å planlegge for fremtiden. Arrangementet går fra 18. til 26. juni, noe som sammenfaller med den opprinnelige Drupa-tidsrammen.

Serien med målrettede pedagogiske webinarer fokuserer på markeds- og teknologitrender, samt på hvordan trykkerier kan dra nytte av Agfas skreddersydde innovasjoner for offsettrykkbransjen. Disse inkluderer trykkplater, maskinvare og en rekke arbeidsflyter, fargestyring, trykkstandardisering og programvare. Alle støtter Agfa sin ECO³-tilnærming, som tar sikte på å gjøre trykkejobber mer økonomiske, økologiske og praktiske.

–4D48 ville vært vårt standnummer på Drupa, sier Guy Desmet, markedssjef for Agfas forretningsdivisjon Offset Solutions. –Drupa og andre messer kan ha blitt utsatt eller til og med kansellert på grunn av COVID-19-utbruddet, men vårt engasjement for trykkeribransjen står sterkt. Vi ønsker å inspirere og engasjere trykkerier. I Studio 4D48 vil ekspertene våre gi dem en oppdatering om tilbudet vårt, og hvordan det kan føre virksomhetene deres fremover på en kostnadseffektiv måte, avslutter han.

Totalt vil arrangementet holde to webinarer per dag i løpet av de seks dagene, bestående av en blanding av ekspertsamtaler, brukersaker og spørsmål og svar-økter. Hvert webinar fokuserer på et spesifikt markedssegment, inkludert kommersiell heatset og arkmatet trykking, offset-emballasje og avisproduksjon. Ulike typer automatisering og effektivitet øker, og kostnadsreduksjon vil også være en felles tråd. Alle webinarer vil bli strømmet fra Agfas hovedkvarter i Belgia, og er på engelsk. De vil vare mellom 30 og 45 minutter hver.

Lenke: Studio 4D48

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324