Agfa med webinarer for offsetkunder

PUBLISERT: 8 juni 2020
OPPDATERT: 21 mars

Når Drupa skulle ha gått av stabelen arrangerer Agfa et seksdagers bransjeevent for de som driver med offsettrykking.

Agfa holder en virtuell begivenhet for offsettrykkbransjen i løpet av den opprinnelige Drupa tidsrammen.
Agfa har kunngjort Studio 4D48, en seks dager lang virtuell begivenhet med program for å støtte trykkerier over hele verden gjennom de nåværende utfordringene og hjelpe dem med å planlegge for fremtiden. Arrangementet går fra 18. til 26. juni, noe som sammenfaller med den opprinnelige Drupa-tidsrammen.

Serien med målrettede pedagogiske webinarer fokuserer på markeds- og teknologitrender, samt på hvordan trykkerier kan dra nytte av Agfas skreddersydde innovasjoner for offsettrykkbransjen. Disse inkluderer trykkplater, maskinvare og en rekke arbeidsflyter, fargestyring, trykkstandardisering og programvare. Alle støtter Agfa sin ECO³-tilnærming, som tar sikte på å gjøre trykkejobber mer økonomiske, økologiske og praktiske.

–4D48 ville vært vårt standnummer på Drupa, sier Guy Desmet, markedssjef for Agfas forretningsdivisjon Offset Solutions. –Drupa og andre messer kan ha blitt utsatt eller til og med kansellert på grunn av COVID-19-utbruddet, men vårt engasjement for trykkeribransjen står sterkt. Vi ønsker å inspirere og engasjere trykkerier. I Studio 4D48 vil ekspertene våre gi dem en oppdatering om tilbudet vårt, og hvordan det kan føre virksomhetene deres fremover på en kostnadseffektiv måte, avslutter han.

Totalt vil arrangementet holde to webinarer per dag i løpet av de seks dagene, bestående av en blanding av ekspertsamtaler, brukersaker og spørsmål og svar-økter. Hvert webinar fokuserer på et spesifikt markedssegment, inkludert kommersiell heatset og arkmatet trykking, offset-emballasje og avisproduksjon. Ulike typer automatisering og effektivitet øker, og kostnadsreduksjon vil også være en felles tråd. Alle webinarer vil bli strømmet fra Agfas hovedkvarter i Belgia, og er på engelsk. De vil vare mellom 30 og 45 minutter hver.

Lenke: Studio 4D48

Les videre

HP kommer til Drupa med tre nøkkelord

Nøkkelordene for HP hos Drupa er automatisering, integrering og bærekraft, ord som de skal adressere gjennom tre teknologier.
drupa24_hpx

Antalis støtter sine leverandører innen storformat

Antalis Norge har de siste årene satset på store maskiner i mellomsegmentet. Det vil også merkes under Drupa, hvor de er representert ved flere leverandører.
Christer

Xeikon viser innovasjoner i nøkkelsegmenter på Drupa

Xeikon, som er en del av Flint Group, tilbyr digitale løsninger for både den grafiske industrien og emballasjeindustrien. På Drupa viser de frem de siste innovasjonene i disse segmentene.
SV-kollage-1536x1024x

Konica Minolta og Fujifilm utforsker en strategisk allianse

Konica Minolta og Fujifilm Business Innovation Corp. kunngjør at de har signert et avtalememorandum om å utforske mulighetene for en strategisk allianse i segmentene multifunksjonsprinter (MFP), kontorprinter og produksjonsprinter.
fuji-konica

Siste nytt

Større lerret for storformatprodusent

Siden 1994 har Megaprint gjort seg bemerket som en stor leverandør av storformattrykk. Høsten 2022 ble det gjort en sammenslåing med Spitting Image, som gjorde at utvalget ble utvidet med printing og innramming av kunst. Til våren åpner et kunstverksted på Skøyen i Oslo for å styrke det området ytterligere.
Mega NH Patrik

Xerox stopper produksjonen av iGen og Nuvera

Xerox er i ferd med å gjenoppfinne sin posisjon på markedet, skriver de i en pressemelding.
xerox_igen

HP kommer til Drupa med tre nøkkelord

Nøkkelordene for HP hos Drupa er automatisering, integrering og bærekraft, ord som de skal adressere gjennom tre teknologier.
drupa24_hpx

Antalis støtter sine leverandører innen storformat

Antalis Norge har de siste årene satset på store maskiner i mellomsegmentet. Det vil også merkes under Drupa, hvor de er representert ved flere leverandører.
Christer